Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wspomagania

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 1998r
    Postów
    17

    Domyślnie Pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wspomagania

    Witam serdecznie.
    Szukałem nie mogłem niestety znaleźć konkretnie pod mój model.
    Mam problemik w swojej alfie mianowicie zauważyłem ze leciutko ubywa mi płynu od wspomagania układu kierowniczego, dolałem płynu i odpaliłem auto na odkręconym zbiorniczku w/w układu.
    Zauważyłem że w zbiorniczku na wierzchu płynu wytwarzają się pęcherzyki powietrza...
    Czy to jest groźne? czy jakoś się odpowietrza ten układ, dodam iż jest to silnik 1.4 twin spark.
    Bardzo proszę was koledzy o pomoc bo nie mam pojęcia co robić, może wystarczy odpowietrzyć?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Sprawdź, czy Ci gdzieś nie wycieka płyn/olej. Układ odpowietrzasz kręcąc kołami raz w prawo raz w lewo kilka razy. Jak wszystko ok to powinno dzialac.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 1998r
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Sprawdź, czy Ci gdzieś nie wycieka płyn/olej. Układ odpowietrzasz kręcąc kołami raz w prawo raz w lewo kilka razy. Jak wszystko ok to powinno dzialac.
    Acha, ale krecic kołami na odkręconym korku czy zakręconym? od wspomagania oczywiscie.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PiotrasPoznan
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 146 1.6 boxer czekam na 164/155/75?
    Postów
    81

    Domyślnie

    Sama się odpowietrzy, dolej płynu,zakręć kilka razy i sprawdź czy ucieka, w tym momencie powinno gdzieś ubywać, może na przewodach, dotknij je czy nie są nigdzie mokre od spodu (zakładając że z góry byś zauważył, sprawdź szczelność w miejscach łączonych. Jak ubywa to przejedź się kawałek, stań autem u spróbuj zlokalizować 'te ubytki' poprzez dojście po śladach płynu skąd kapie

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Typowy objaw zajechanej pompy.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 1998r
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Typowy objaw zajechanej pompy.
    Panowie bo objaw jest taki ze jak uruchomie silnik to jest ok ale jak sie rozgrzeje to leci płyn od wspomagania po stronie pasazera na wahacz i do gleby, ale tylko na skręconych kołach.
    Przewody oglądałem niby jest ok niewiem juz co moze byc...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    145 1.8 TS MY99
    Postów
    141

    Domyślnie

    Maglownica do regeneracji. Jakieś 600zł razem z demontażem. Pompa padająca zazwyczaj wyje w niebogłosy.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PiotrasPoznan
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 146 1.6 boxer czekam na 164/155/75?
    Postów
    81

    Domyślnie

    u mnie jak się kończyła to wyła tylko przy maksymalnie skręconych kołach a później zaczynała wyć po całej lini ;P

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 1998r
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał PiotrasPoznan Zobacz post
    u mnie jak się kończyła to wyła tylko przy maksymalnie skręconych kołach a później zaczynała wyć po całej lini ;P
    Witam koledzy, sprawdziłem. Byłem wczoraj na podnośniku i miałem możliwość dokłądnego obejrzenia spodu auta, po pierwsze podłoga, progi w bdb stanie żadnych nawet ognisk korozji z czego sie cieszę, zauważyłem tylko pocenie się miski olejowej lekko bo zmieniałem olej i widocznie puszcza troszkę musze naprawić - ale wracając co wycieku płynu od wspomagania, leci z tej takiej czarnej gumy na przekładni (harmonika taka) ma dziurę ale tam jest simmering tak? i on puszcza, tak kolega który jest mechanikiem stwierdził. Czy istanieje mozliosc naprawy tego bez demontażu przekładni? czy raczej trzeba oddać przekładnię do regeneracji? bo cała reszta jest ok, przewody i reszta przekładni również, druga strona nie puszcza tylko ta.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    145 1.8 TS MY99
    Postów
    141

    Domyślnie

    Wymiana tych uszczelnien to wlasnie podstawa regeneracji.Tylko do tego zazwyczaj niezbedne jest rowniez odnowienie likstwy.

Podobne wątki

  1. Bloto w zbiorniczku wyrownawczym
    Utworzone przez damianb36 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 16:18
  2. Maź w zbiorniczku wyrównanczym V6
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-09-2014, 17:50
  3. Za dużo płynu od wspomagania w zbiorniczku
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-02-2012, 16:25
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-02-2010, 21:52
  5. [164] Gotuje się w zbiorniczku wspomagania...
    Utworzone przez neron78 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-01-2008, 19:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory