Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Kontrolka ładowania

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 1998r
    Postów
    17

    Domyślnie Kontrolka ładowania

    Witam
    Zwracam się do was z zapytaniem czy to oznacza awarię alternatora a mianowicie dziś po pracy spokojnie odpaliłem alfę przejechałem 2km, następnie jadąc 30km/h troszke gwałtownie przyspieszyłem na drugim biegu do 4500 tys obr i w tym momencie zaświeciła się kontrolka czerwona braku ładowania i zaczęło coś szumieć a zarazem buczeć w okolicach alternatora. Kontrolka świeci mimo kilku ponownych uruchomień, zaglądałem pod maske pasek jest cały itp czy to oznacza jakąś większą awarię alternatora? silnik 1.4 ts 16v. Będę wdzięczny za każdą pomoc

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zdecydowanie alternator do roboty lub wymiany

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Pełna regeneracja z montażem/demontażem to około 250zł .
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 TS 1998r
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Pełna regeneracja z montażem/demontażem to około 250zł .
    Dziś sprawdzę napięcia, powinny na odpalonym silniku, biegu jałowym i bez obciążenia wynosić około 13,7 do 14,4V ? tak? jesli nie to wiadomo bedzie ze do roboty ale tak czy siak cos wyje i z okolic altka wiec nawet jesli ładowanie małe bo małe bedzie to i tak go dam do naprawy. Pozdrawiam kolegów

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Bez obciążenia na jałowym ~13.85V
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  6. #6
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Nie będę zakładał nowego tematu, więc odgrzeje ten.

    I mnie dopadła czerwona kontrolka akumulatora, co oznacza zapewne konający alternator. Trochę to dla mnie dziwne, bo był regenerowany ze dwa lata temu.

    Chciałem zapytać ile się spodziewać za wymianę w sensie demontaż/montaż i ile za regenerację? Pytam, żeby nie przepłacić, a jadę do mechanika u którego nic wcześniej nie naprawiałem.

    Ktoś ma jakieś uwagi co do demontażu? Żeby mi pół auta nie rozkręcili..

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał rigobert Zobacz post
    Nie będę zakładał nowego tematu, więc odgrzeje ten.

    I mnie dopadła czerwona kontrolka akumulatora, co oznacza zapewne konający alternator. Trochę to dla mnie dziwne, bo był regenerowany ze dwa lata temu.

    Chciałem zapytać ile się spodziewać za wymianę w sensie demontaż/montaż i ile za regenerację? Pytam, żeby nie przepłacić, a jadę do mechanika u którego nic wcześniej nie naprawiałem.

    Ktoś ma jakieś uwagi co do demontażu? Żeby mi pół auta nie rozkręcili..
    Jeśli chodzi o alternator proponuję wymienić na nowy. To rząd ok 350 - 550 zł wymiana no nie wiem około 70-100 zł. Nie musisz kupować oryginału od alfy wystarczy, żeby parametry się zgadzały. Dlaczego nowy; często bywa tak , że naprawisz jedno za niedługo padnie drugie i generujesz koszty, a nie daj Boże stanie się to w trasie. Kilka alternatorów w życiu wymieniłem i kilka naprawiałem więc zdecydowanie radzę wymianę na nowy, kupić wymienić zapomnieć.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Hmmm nie słuchaj RIS-s gada głupoty , zregeneruje alternator , pewnie padł regulatora ( koszt 40zł ) i będzie banglał dalej .

    Lepiej zregenerować swego i wiedziec o nim coś , niz kupić nowy ( zwłaszcza ze nowe we Fiatach lubią padać ) .

    RIS- nie gadaj ludziom głupot , proszę Cię

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Hmmm nie słuchaj RIS-s gada głupoty , zregeneruje alternator , pewnie padł regulatora ( koszt 40zł ) i będzie banglał dalej .

    Lepiej zregenerować swego i wiedziec o nim coś , niz kupić nowy ( zwłaszcza ze nowe we Fiatach lubią padać ) .

    RIS- nie gadaj ludziom głupot , proszę Cię
    Kolego sympatyczny, to czy gadam głupoty pozostawię do oceny kolegi rigobert.
    Zrobi jak uważa
    Piszę na podstawie własnego doświadczenia, miałem kilka regeneracji alternatorów w życiu, które się wysypały niedługo po regeneracji. Były to czasy PRL-u więc często była to jedyna forma naprawy. Jeśli koszt części nie jest astronomiczny to lepiej kupić nową, nieprawdaż? Taka jest moja dewiza życiowa. Przed wyjazdem w dalszą podróż nie będę się zastanawiał; uda się czy się zepsuje.
    Jak ktoś chce mieć sprawne auto powinien inwestować, taka jest kolej rzeczy.
    No ale każdy jest kowalem swojego losu i wybór należy do niego.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    No to Przyjacielu , powiem Ci że ja w przeciagu 7 lat zregenerowałem sobie rozruszniki , alternatory , wielu ludziom nawet z forum robiłem podobnie , i żaden nie miał problemów , zwłaszcza ze u sobie np. od remontu rozrusznika i alternatora minęło juz 7 lat i chodzi ( fonemen )

    Części do alternatora hmmm , nie są drogie , generalnie przetoczyć komutator , szczotki , łożyska to masz 80zł i malina , czasami padnie regulator to masz 40zł , ewentualnie mostek prostowniczy ale cały ukłąd kosztuje 100zł ( a jak ktoś ma podstawy z elektroniki i lutownice to zrobi sobie sam ,i koszt będzie 20zł ) .

    A pamiętaj , nie zawsze nowe oznacza lepsze i pewniejsze bo czasami lepiej miec swego Boscha klepanego jeszcze w odpowniej fabryce , z odpowiednimi kontrolami jakości , niz no name klapanego przech żółtego murzyna i po założeniu się rozsypie - to jest dopiero mina . A oryginalny rozrusznik łoooo to juz koszt 500zł

Podobne wątki

  1. [145] Kontrolka ładowania
    Utworzone przez albert1989 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 17:54
  2. [159] kontrolka ładowania
    Utworzone przez lewy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 15:21
  3. Kontrolka ładowania 2.4 JTD
    Utworzone przez tomaszko79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 16:10
  4. Kontrolka Ładowania
    Utworzone przez sebaaaaaaaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 16:47
  5. [155] Kontrolka ładowania.
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-09-2008, 15:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory