Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [155] wysprzęglik, przewód, siłownik???

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Question [155] wysprzęglik, przewód, siłownik???

    Mam następujący problem:

    Od jakiegoś czasu zapalała się kontrolka płynu hamulcowego - za każdym razem musiałem uzupełniać. Po którejś nocy spędzonej w garażu zobaczyłem pod samochodem mokrą plamę a po odpaleniu znowu świeciła się w/w kontrolka.
    Wczoraj podniosłem auto, wszedłem do kanału i moim oczom ukazała się mokra skrzynia biegów.
    Dziś rano po uruchomieniu silnika, pedał sprzęgła wpadł w podłogę i nie ma możliwości wrzucenia żadnego biegu (na wyłączonym silniku nie ma problemu, biegi wchodzą gładko).

    Spojrzałem na EPER-a i uważam, że przyczyną może być siłownik sprzęgła (9) lub przewód giętki (8).
    http://212.187.114.126:7080/navi?VER...D=1&GUI_LANG=6
    Wiem, że do usunięcia usterki muszę zdjąć akumulator i półkę.
    Proszę o rady, sugestie czy dobrze kombinuję, czy też przyczyna może leżeć gdzieś indziej. Sprzęgło jest nowe (Valeo, przejechane ok. 10-12 tys. km), wymieniane we wrześniu ubiegłego roku u Pabla.
    No i pozostaje pytanie, jak to wszystko potem odpowietrzyć? Czy uda się to zrobić na wyłączonym silniku, bez akumulatora?

    Za wszelkie rady z góry dziękuję.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 25-03-2009 o 10:48
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    ja mialem podobny problem w mojej 145 gdy auto stalo kilka dni mialem sprzeglo praktycznie zapowietrzone bo nie odbijalo calkiem do gory jak normalne (skok sprzegla byl ok 5cm;/) po dolaniu plynu bylo oki
    ale plyn dalej sobie wyciekal okazalo sie ze silownik szczelil i puszczal plyn to na 200km dolewalem 250ml plynu... ja wymienialem go w serwisie 270zl nowy silownik. odpowietrzyc to zalezy czy masz abs czy nie no i jak mocno juz Ci sie to zapowietrzylo... u mnie byl problem i zeby odpowietrzyc uklad siedzialem w salonie 2 godziny...

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    99% ze to wysprzeglnik.zdemontuj podstawe akumulatora i wysprzeglnik ma na wieszchu.a odpowietrzasz oczywiscie przy wylaczonym silniku(tu nie ma serva).
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 25-03-2009 o 15:29
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    [quote=bikermarek;164799]
    Dziś rano po uruchomieniu silnika, pedał sprzęgła wpadł w podłogę i nie ma możliwości wrzucenia żadnego biegu (na wyłączonym silniku nie ma problemu, biegi wchodzą gładko).[quote]

    miałem identycznie ja mowie ze to silownik... ale moze sie myle (oby bo koszty sa...;/) wkoncu 145 a 155 to roznica

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał loco145 Zobacz post
    miałem identycznie ja mowie ze to silownik... ale moze sie myle (oby bo koszty sa...;/) wkoncu 145 a 155 to roznica
    Siłownik (wysprzęglik) kosztuje na Allegro 80 zł. Wymianę zrobię sobie w garażu sam, więc chyba te koszty nie są takie wielkie. A co do różnic pomiędzy 145 a 155 to też nie są one ogromne. W końcu silniki TS (w 155 nie było 1,4 TS ale to większy samochód jest) i sporo części wspólnych.

    Np. Intercars dla wysprzęglika TRW pokazuje zastosowania w następujących samochodach:

    "ALFA ROMEO -> 155 (167) -> 1.7 T.S. 16V -> Pompa sprzęgła -> Zestaw naprawczy pompy sprzęgła -> Zestaw naprawczy wysprzęglika -> Wysprzęglik sprzęgła -> zastosowania:

    ALFA ROMEO
    145 (930)
    1.4 i.e. 16V T.S.
    1.6 i.e. 16V T.S.
    1.8 i.e. 16V T.S.
    1.8 i.e. 16V
    2.0 16V T.S.
    2.0 16V Quadrifoglio
    1.9 TD
    1.9 JTD
    146 (930)
    1.4 i.e. 16V T.S.
    1.6 i.e. 16V T.S.
    1.8 i.e. 16V T.S.
    1.8 i.e. 16V T.S.
    2.0 16V T.S.
    2.0 16V Quadrifoglio
    1.9 TD
    1.9 JTD
    155 (167)
    1.6 16V T.S.
    1.7 T.S. (167.A4D, 167.A4H)
    1.7 T.S. 16V
    1.8 T.S. Sport (167.A4A, 167.A4C, 167.A4E)
    1.8 T.S.
    2.0 T.S. (167.A2A)
    2.0 T.S. 16V (167.A2G)
    2.0 16V Turbo Q4 (167.A2B, 167.A2C, 167.A2E)
    2.0 16V Turbo Q4
    1.9 TD (167.A3)
    GT
    2.0 JTS
    GTV (916C_)
    1.8 16V (916C3)
    2.0 T.SPARK 16V (916.C2__, 916C2C00)
    2.0 T.SPARK 16V (916C2C)
    2.0 JTS
    SPIDER (916S_)
    1.8 16V (916S3)
    2.0 T.SPARK 16V (916S2C00)
    2.0 T.SPARK 16V (916S2B)
    2.0 JTS
    FIAT
    BRAVA (182)
    1.2 16V 80
    1.6 16V (182.BH)
    1.6 16V (182.BB)
    1.8 GT 16V (182.BC)
    1.9 D
    1.9 TD 75 S (182.BF)
    1.9 TD 100 S (182.BF)
    1.9 JTD
    1.9 JTD 105
    BRAVO (182)
    1.2 16V 80
    1.4 (182.AG)
    1.4 (182.AA)
    1.6 16V (182.AH)
    1.6 16V (182.AB)
    1.8 GT (182.AC)
    2.0 HGT 20V (182.AD)
    2.0 HGT 20V (182AQ)
    1.9 D
    1.9 TD 75 S (182.AF)
    1.9 TD 100 S (182.AF)
    1.9 JTD
    1.9 JTD 105
    COUPE (FA/175)
    1.8 16V
    2.0 16V
    2.0 20V
    2.0 20V
    2.0 16V Turbo
    MAREA (185)
    1.4 80 12V
    1.6 100 16V
    1.6 100 16V Bipower
    1.8 115 16V
    2.0 150 20V
    2.0 150 20V
    2.0 155 20V
    1.9 TD 75
    1.9 TD 100
    1.9 JTD 105
    2.4 TD 125
    2.4 JTD 130
    MAREA Weekend (185)
    1.4 80 12V
    1.6 100 16V
    1.8 115 16V
    2.0 150 20V
    2.0 150 20V
    2.0 155 20V
    1.9 TD 75
    1.9 TD 100
    1.9 JTD 105
    2.4 TD 125
    2.4 JTD 130
    PALIO Weekend (178DX)
    1.7 TD (178DX.H1A)
    TEMPRA (159)
    1.8 i.e. (159.AZ)
    1.8 i.e. (159.AV)
    2.0 i.e. (159.AP)
    1.9 D (159.AG)
    1.9 TD (159.AQ)
    1.9 TD (159.CU, 159.AU, 159.AI, 159.BI)
    TEMPRA S.W. (159)
    1.8 i.e. (159.AV)
    1.8 i.e. (159.AN)
    1.8 i.e. (159.AN)
    2.0 i.e. (159.AP)
    2.0 i.e. 4x4 (159.AP)
    1.9 D (159.AG)
    1.9 TD (159.AQ)
    1.9 TD (159.AI, 159.BI, 159.CU, 159.AU)
    TIPO (160)
    1.8 i.e.
    1.8 i.e
    1.8 i.e. (160.AM)
    1.8 i.e. (160.ED)
    1.8 i.e. (160.AY)
    2.0 i.e. (160.AJ)
    2.0 i.e. 16V Sport (160.EF)
    UNO (146A/E)
    45 i.e. 1.0
    LANCIA
    DEDRA (835)
    1.8 16V LE (835FG)
    1.8 GT 16V (835EH)
    1.8 i.e. (835AC, 835BC)
    2.0 16V (835ED)
    1.9 TDS (835EE, 835EF)
    DEDRA SW (835)
    1.8 GT 16V (835EH)
    2.0 16V (835ED)
    2.0 Integrale (835ED)
    1.9 TDS (835EE, 835EF)
    DELTA II (836)
    1.8 i.e. 16V GT (836AR)
    1.8 i.e. (836AG, 836AL)
    1.8 i.e. (836AE)
    2.0 16V (836AA, 836CA)
    2.0 16V Turbo (836AB)
    2.0 16V Turbo (836AS)
    LYBRA (839AX)
    1.6 16V (839AXA1A)
    1.8 16V (839AXB1A, 839AXG1A)
    2.0 20V (839AXH1A)
    2.0 20V (839AXC11, 839AXC1A)
    LYBRA SW (839BX)
    1.6 16V (839BXA1A)
    1.8 16V (839BXB1A, 839BXG1A)
    2.0 20V (839BXH1A)
    2.0 20V (839BXC11, 839BXC1A)

    Jak widać lista jest dość długa i 145/146/155 mają te same wysprzęgliki
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 25-03-2009 o 16:53
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    no słusznie kolego. tyle ze ja mam ABS 4 tarcze i jeszcze jakas elektronika podpieta nie mam pojecia co to jest i mialem tak zapowietrzony uklad ze maszyna wymiekala... wiec wiesz moja faktura z orginalna czescia w serwisie Alfy kosztowala 270zl a reszta naprawa w sumie 500zl... i tak to wyszlo nie duzo bo w zwyklym warsztacie gdzie w zyciu alfy na oczy nie widzieli wolali 1000zl to lekkie przegiecie

    nie wszystko jest tansze na allegro a w zamienniki nie bardzo chce sie bawic. mialem jeden i wytrzmal 3 dni... (termostat)

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Uważam, że naciągnęli cię w ASO. W Intercarsie wysprzęglik TWR dedykowany do samochodów, których listę podałem wyżej kosztuje 148 zł.
    Skąd takie ceny w ASO (o "zwykłym" warsztacie nawet nie wspominam)? Nie wiem. Z drugiej strony co ma ABS do sprzęgła, to że sprzęgło i hamulce są na jednym zbiorniczku nic nie znaczy... Chyba, że miałeś jeszcze jakiś problem z hamulcami?
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 26-03-2009 o 06:58
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    z hamulcami nie mialem problemu pozatym ze czasami stawal sie zbyt twardy pedal ale stwierdzilem co potem mi potwierdzili ze za malo plynu bylo i dlatego hamulec byl twardy. no na jednym zbiorniczku sa ale musieli i tak wymieniac caly plyn przynajmniej u mnie zeby wymienic silownik.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał loco145 Zobacz post
    z hamulcami nie mialem problemu pozatym ze czasami stawal sie zbyt twardy pedal ale stwierdzilem co potem mi potwierdzili ze za malo plynu bylo i dlatego hamulec byl twardy. no na jednym zbiorniczku sa ale musieli i tak wymieniac caly plyn przynajmniej u mnie zeby wymienic silownik.
    bzdur ci nagadali.zbiorniczek jest jeden,ale jest przegroda w nim i nawet gdy przez wysprzeglnik wyplynie wszystki co mozliwe dla hamulca jest jeszcze w zbiorniczku.delphi wysprzeglnik kosztuje ok 90zl.wymiana to 20 min.zrobi to laik.dales sie naciagnac.pozdrawiam
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    oki moze i tak a dasz mi gwarance na to i na czesc?? z termostatu kasy nie odzyskalem do tej pory wiec...

    a powietrze dostaje sie i tak przez to. ja nie mialem czegos takiego ze sprzegla nie mialem wogule bo sprzeglo mi wracalo czasami po dluzszej jezdzie wiec musialo sie jeszcze dziac co innego. w serwisie powiedzial co trzeba wymienic wiec to tam wymienilem. Dla hamulca zostaje to sie zgadzam ale jak sie puzniej okazalo bylo sucho nie tylko w sprzegle wiec wyjebalo przez cos jeszcze...

    to auto nie stygnie a ja nie mam jak nawet tego sam wymienic... moze zajelo by mi to dluzej niz 20 min moze pol dnia a tam chwila czasu i zrobione. takie sprawy wole zostawic ludzia ktorzy sie na tym znaja, a kolega jak uwaza moze robic sam...
    Ostatnio edytowane przez loco145 ; 27-03-2009 o 20:07

Podobne wątki

  1. Siłownik wysprzęglik sprzęgła automat 3.0 V6 4HP20
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 16:38
  2. [146]padł mi siłownik sprzęgła (wysprzęglik)
    Utworzone przez bartekp21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-06-2008, 10:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory