Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Zacisk hamulcowy - regeneracja/naprawa

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Domyślam się, że jest to wina tłoczka w zacisku hamulcowym
    Niekoniecznie, może klocki mają za ciasno w prowadnicach? Ja zawsze przy wymianie delikatnie szlifuję klocki na górze i dole, bo zawsze były za szerokie.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał majk Zobacz post
    Zobacz na Inter Cars S.A. , Home - eneralnie większe hurtownie motoryzacyjne mają na miejscu tego typu zestawy naprawcze zacisku ok 9 - 15 zł .
    Dzięki za namiary. W katalogu INTERCARS już wcześniej sprawdzałem - trochę mało przystepna cena, bo prawie 20 zł na stronę, sporo niepotrzebnych dupereli, które dają mi do myślenia czy to jest rzeczywiście to o co mi chodzi, bo potrzebuję zestaw zawierajacy dwie uszczelki tłoczka hamulcowego i dwie osłony przeciwkurzowe na cylinderek. W katalogu FOTY natomiast znalazłem coś co mogło by mnie zainteresować - zestaw BOSCH 0 204 104 237 za 17,49 zł na stronę.

    Cytat Napisał edek Zobacz post
    warto zmienić płyn
    Żebyś wiedział Kolego, że warto - wymieniłem i widzę rezultaty. Ten stary, który spuszczałem (do przezroczystej butelki po TYMBARK-u) wygląda fatalnie, bo nawet promienie słoneczne nie są sie w stanie przebić przez butelkę :/

    Cytat Napisał edek Zobacz post
    Kształt uszczelki na pewno jest prostokątny a 54mm to średnica tłoczka
    Nie masz gdzieś wymiarów tego pierścienia uszczelniającego? Pytam, bo starego raczej nie zmierzę (zapewne będzie nieco "spuchnięty") i nie będę miał żadnego punktu odniesienia, jak w sklepie wyciągną mi kilka "pasujących" zestawów naprawczych :/

    Cytat Napisał kaes Zobacz post
    Niekoniecznie, może klocki mają za ciasno w prowadnicach? Ja zawsze przy wymianie delikatnie szlifuję klocki na górze i dole, bo zawsze były za szerokie.
    Trochę nie bardzo rozumiem - napisz, które powierzchnie klocków szlifujesz. Chodzi Ci o powierzchnie robocze (okładzina ścierna), czy metalowy korpus klocka współpracujący z jarzmem?
    Ostatnio edytowane przez as ; 21-06-2009 o 15:38
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Trochę nie bardzo rozumiem - napisz, które powierzchnie klocków szlifujesz. Chodzi Ci o powierzchnie robocze (okładzina ścierna), czy metalowy korpus klocka współpracujący z jarzmem?
    __________________
    To drugie oczywiście! No chyba że masz system Ate, tam chyba jest inaczej, Bo w systemie Lucas jak u mnie to nowe klocki mieszczą się na styk, oczywiście zamienniki, które ja stosuję w ramach oszczędności. Można włożyć na siłe, ale z czasem to wychodzi szczególnie w zimie- blokuje koło.
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Czy ktoś z Was orientuje sie może, jakie są różnice pomiędzy systemem hamulcowym LUCAS a ATE? Osobiście wydaje mi sie, że różnica polega na sposobie prowadzenia zacisku hamulcowego i klocka w jarzmie zacisku - jednak nie jestem pewien :/

    Wracając do poszukiwanego przeze mnie zestawu naprawczego udało mi sie znależć coś takiego:

    http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=4638#
    Ostatnio edytowane przez as ; 21-06-2009 o 19:00
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    601

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Czy ktoś z Was orientuje sie może, jakie są różnice pomiędzy systemem hamulcowym LUCAS a ATE? Osobiście wydaje mi sie, że różnica polega na sposobie prowadzenia zacisku hamulcowego i klocka w jarzmie zacisku - jednak nie jestem pewien :/

    Wracając do poszukiwanego przeze mnie zestawu naprawczego udało mi sie znależć coś takiego:

    Samli.pl - Części Zamienne online oraz akcesoria samochodowe do wszystkich samochodów osobowych
    Jeśli to jest ATE, to na czole zacisku powinien byc widoczny taki wklęsły znak firmowy, przynajmniej u mnie tak jest.
    Numery zestawów naprawczych Autofren są takie same do boxera i TSa, D4025 przedni hamulec ATE, D4494 tył hamulec LUCAS. Na tyle były dwa rodzaje zacisków, ale rozmiary gumek mogą byc te same.
    Co do problemu z hamulcem to stary płyn, długo nie wymieniany mógł spowodowac korozję powierzchni tłoczka, który teraz przez to może się blokowac.
    Nie polecam demontażu tłoczka pompując pedałem. Metoda prosta i skuteczna, ale trochę stresująca bo nie wiadomo w którą stronę wystrzeli tłoczek i pyrsknie płyn
    Ja to robiłem tak: wysunąłem tłoczek pedałem uważając, żeby nie wyskoczył całkiem, odkręciłem przewód hamulcowy, poluzowałem odpowietrznik, wylałem płyn który został w zacisku przez otwór na przewód, zakręciłem odpowietrznik. Do całkowitego wysunięcia tłoczka mi wystarczyła pompka nożna do pompowania kół z odpowiednim kruccem, kilka machnięc i tłoczek wyskoczył
    Kapiący przewód można zaślepic kawałkiem węża ogrodowego fi 8, który wciskamy na końcówkę przewodu, a drugi koniec zaślepiamy śrubą M8 i ściskamy dodatkowo małą opaską.
    W tym zestawie z linka brakuje gumowych tulejek z prowadnic zacisku, może warto je też wymienic.
    Ja niedawno robiłem demontaż, czyszczenie, malowanie wszystkich zacisków z wymianą płynu, odpowietrzeniem układu. Postaram sie pomóc w razie wątpliwości, powodzenia.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Jeśli to jest ATE, to na czole zacisku powinien byc widoczny taki wklęsły znak firmowy, przynajmniej u mnie tak jest.
    Nie wiem jak z tyłu, ale z przodu hamulce mam raczej w systemie LUCAS-a.

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Numery zestawów naprawczych Autofren są takie same do boxera i TSa, D4025 przedni hamulec ATE, D4494 tył hamulec LUCAS. Na tyle były dwa rodzaje zacisków, ale rozmiary gumek mogą byc te same.
    Z tego co udało i się znjaleźć do mojego bolidu z przodu powinien pasować zestaw naprawczy o oznaczeniu SEINSA AUTOFREN-D4073 oraz BOSCH-0 204 104 237.

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    odkręciłem przewód hamulcowy
    Ciężko było odkręcić elastyczny przewód hamulcowy do zacisku?

    Dzięki za wszelkie wskazówki (m.in. te z wężaem ogrodowym itp.) - rozumiem, że jak nasuną mi się jakieś pytania mogę "walić", jak w dym do Ciebie

    Dla zainteresowanych podaję stronę z katalogiem f-my SEINSA&AUTOFREN:

    SEINSA AUTOFREN manufacture and distribution of rubber parts and repair kits.

    (kilka godzin póżniej)

    Bez większych problemów udało mi się dostać zestaw naprawczy SEINSA AUTOFREN-D4073 w cenie 16 zł za komplet na stronę - mam nadzieję, że będzie pasować. Całą zawartość opakowania przedstawiam na poniższym zdjęciu
    Ostatnio edytowane przez as ; 22-06-2009 o 18:57
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    601

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Nie wiem jak z tyłu, ale z przodu hamulce mam raczej w systemie LUCAS-a.



    Z tego co udało i się znjaleźć do mojego bolidu z przodu powinien pasować zestaw naprawczy o oznaczeniu SEINSA AUTOFREN-D4073 oraz BOSCH-0 204 104 237.



    Ciężko było odkręcić elastyczny przewód hamulcowy do zacisku?

    U mnie nie było problemu, najlepiej poluzowac go jak jeaszcze zacisk jest przymocowany, potem zdejmujemy zacisk i odkręcamy go z przewodu.

    Dzięki za wszelkie wskazówki (m.in. te z wężaem ogrodowym itp.) - rozumiem, że jak nasuną mi się jakieś pytania mogę "walić", jak w dym do Ciebie

    No problem, przy tej robocie bardzo przydaje się imadło, powierzchnie tłoczka przed ponownym montażem można posmarowac czystym płynem hamulcowym.

    Dla zainteresowanych podaję stronę z katalogiem f-my SEINSA&AUTOFREN:

    SEINSA AUTOFREN manufacture and distribution of rubber parts and repair kits.

    (kilka godzin póżniej)

    Bez większych problemów udało mi się dostać zestaw naprawczy SEINSA AUTOFREN-D4073 w cenie 16 zł za komplet na stronę - mam nadzieję, że będzie pasować. Całą zawartość opakowania przedstawiam na poniższym zdjęciu
    Ja z kolei kupowałem taki zestaw na tył do hamulca Lukas bo miałem do wymiany te kapturki przeciwpyłowe. Płaciłem 25 zł, ale na tyle jest więcej częsci.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Ja z kolei kupowałem taki zestaw na tył do hamulca Lukas bo miałem do wymiany te kapturki przeciwpyłowe. Płaciłem 25 zł, ale na tyle jest więcej częsci.
    Jeśli masz z tyły tarczówki to zapewne dochodzi coś od hamulca postojowego. Jaką średnicę tłoczka miałeś z tyłu, bo raczej nie było to 54 mm.
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    601

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Jeśli masz z tyły tarczówki to zapewne dochodzi coś od hamulca postojowego. Jaką średnicę tłoczka miałeś z tyłu, bo raczej nie było to 54 mm.
    Z tyłu jest oczywiście mniejszy tłoczek, chyba 34 mm, zestaw do tego ma nr D4494.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Rozebrałem dziś jeden z zacisków - tłoczek wychodził ciężko. Ile mogłem podpompowałem hamulcem, zaś na koniec nie chciałem ryzykować i pozostało mi szarpanie się z tłoczkiem w imadle. Chyba z pół godziny zmarnowałem, bo nie chciałem niczego uszkodzić. Po zdemontowaniu całości okazało się, że stary o-ring na tłoczku nieco "spuchł" ok. 2-3 mm na średnicy. Domyślam się, że to było przyczyną cieżkiego odbijania tłoczka po zwolnieniu hamulca. Zastanawiam sie czy malować zacisk, czy sobie odpuścić. Jutro majstruję dalej

    P.S. Ma może ktoś z Was receptę na "bezbolesne" wsunięcie tłoczka w cylinderek? I jeszcze jedno zastanawiam sie czy smarować to czymś? Mam niiby specjalny smar do tłoczków, ale się zastanawiam, czy nie zwilżyc tego poprostu płynem hamulcowym?
    Ostatnio edytowane przez as ; 23-06-2009 o 20:35
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

Podobne wątki

  1. [164] Zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 17:36
  2. zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 21:48
  3. Zacisk hamulcowy
    Utworzone przez aza1983 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 20:54
  4. [156] Zacisk hamulcowy tył. 2.0TS SW
    Utworzone przez grzegorzf w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory