Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Alternator w V6

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie Alternator w V6

    Mam problem z ładowaniem w mojej Alfie. Na wolnych obrotach ma około lekko ponad 12V. Dopiero od 2tys obrotów jest to 14V i więcej. Efekt jest taki, że co dwa tygodnie muszę ładować akumulator bo nie ma już z czego zakręcić rozrusznikiem, tym bardziej teraz gdy w nocy znowu jest spory mróz. Dodatkowo coś rzęzi od od strony rozrządu, jakby łożyska w alternatorze bądź co jest bardziej prawdopodobne rolka prowadząca. Jakie są koszta tej rolki i czy ma ona związek z rozrządem? Trochę przerażają mnie te dźwięki bo rozrząd wymieniałem, jednak tę rolkę odpuściłem. Można z tym jeździć jeśli to wina tej rolki? Jutro spróbuję własnoręcznie wyciągnąć alternator. Jaki jest koszt jego ewentualnej regeneracji i czy np alternator ze 164 będzie pasował do 155, np taki http://moto.allegro.pl/item940127130...lternator.html

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie ma strachu rolka prowadząca nie ma nic wspólnego z rozrządem, koszt orginalnej rolki to ponad 300 zł ja mam załozoną obecnie od merolka za 80 zł nie to że oszczedzm na częściach tylko nie jest łatwo ją kupić od ręki, regeneracja alternatora nie będzie kosztowała wiecej niz 150-200 zł . Zrzuć pasek i odpal auto bez alternatora i zobacz czy jeszcze rzęzi

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    padł ci regulator lub ktorać dioda. oryginalny boschowski jesli masz boscha kosztuje okolo 70 zl jesli padla dioda trzeba lutowac niestety. ale na 99.9% to regulator. jeśli padły rowniez lozyska to do boschowskiego altka koszt okolo 35 zl za oba skf lub fag z luzem c3 polecam. co do innych odpowiedzi to nie moja brozka

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Smile

    Dzięki, trochę mi ulżyło. Andrzeju od jakiego Mercedesa jest ta rolka?
    Ostatnio edytowane przez Endriu ; 09-03-2010 o 20:37

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Czekaj czy Ty w swoim silniku masz rolkę napinającą pasek alternatora? Eper taką pokazuje ale ja wiem że te rolki są nie montowane nawet w orginale bo tam chyba idzie pasek trapezowy więc nie ma potrzeby montażu rolki. Taka rolka jest za to na pewno na pasku od sprężarki klimy i tą właśnie mam z Merola, na pasku od Altka nie ma rolki

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie

    Mam na pewno taki sam silnik jak Ty Gdybyś mógł powiedzieć od jakiego Merola jest ta rolka to byłoby fajnie. Albo ewentualnie założę pasek omijający tą rolkę, tak jak kiedyś radziłeś bo klimę i tak mam niekompletną

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    jeżeli interesował by cie zakup alternatora to oto moja aukcja. Alternatory wożę do gościa do sprawdzenia i stwierdził że jest w bardzo dobrym stanie a 90zł to niski koszt. http://moto.allegro.pl/item948608228...3_2_v6_tb.html

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Tu masz układ pasków z klimą i bez klimy . Odnosnie rolki to mam stoczony pierścień pod wymiar rolki z merolka ale nie pamietam jakiego i nie jest to rolka metalowa tylko plastikowa jeśli się sprawdza w merolku to sprawdzi sie w Alfie wczesniej na stoczonym pierścieniu była rolka ze skody ale padła po wjechaniu w kałuże po roku eksploatacji . Już widzę jak koledzy którzy mnie nie znoszą bedą się nade mną pastwić i wyśmiewać z tej rolki Rolka od merola jakiegoś dostawczaka z tego co pamietam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	naread.jpg
Wyświetleń:	428
Rozmiar:	17.2 KB
ID:	9565  
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 09-03-2010 o 22:42

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Gródek
    Auto
    Fiat Bravo
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    jeżeli interesował by cie zakup alternatora to oto moja aukcja. Alternatory wożę do gościa do sprawdzenia i stwierdził że jest w bardzo dobrym stanie a 90zł to niski koszt. http://moto.allegro.pl/item948608228...3_2_v6_tb.html
    Hmm, ten alternator będzie pasował do mojego silnika? Dzisiaj spróbuję dobrać się do niego i zobaczę w jakim jest stanie i jeśli będzie nadawał się do kompletnej regeneracji to wtedy zastanowię się nad Twoją propozycją

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    No właśnie roklki od alternatora też nie kojarzę, ale tak jak kolega 75andrew155 pisze ta od klimy i wpomagania pasuje od sprinter-a CDI chyba nie pamietam z jakim silnikiem, na pudełku były wypisane jakieś vw IV generacji, średnica 70mm szerokość coś około 25mm jakoś najlepiej wymontuj jeśli to ta Ci jęczy i bankowo dobierzesz, zmierzą szerokość średnicę zew, wew, i zamiast 300 w serwisie zapłacisz 80zł, w intercarsie chcieli 500 ;D;D głupcy.

Podobne wątki

  1. alternator
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-10-2014, 19:17
  2. Alternator
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 16:37
  3. alternator
    Utworzone przez Beautymania w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-08-2013, 19:33
  4. [155] alternator
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 22:39
  5. [155] alternator
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-09-2010, 21:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory