Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Chłodzenie a właściwie jego brak

  1. #1
    azer
    Gość

    Domyślnie Chłodzenie a właściwie jego brak

    Witam! Tak jak w temacie brak chłodzenia,po ostatniej przejażdżce silnik był strasznie nagrzany a wentylator nie chodził,spięty na krótko chodzi,no to pierwsza myśl czujnik temp.wkręcany w chłodnice,wymieniony na nowy+ przy okazji nowy termostat,bo stary się już trochę pocił + nowy czujnik w termostacie + oczywiście płyn.No i nadal nic ,płyn jest gorący aż się gotuje. Wentylator nie chodzi,wskaznik temp. około 100 stopni.Silnika aż się nie można dotknąć,ale dotykam chłodnice a ona jest letnia,no praktycznie zimna,wszystkie węże prowadzące do niej gorące i miękkie.No i teraz moje pytanie brzmi: czy to chłodnica czy coś innego????

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    przekaznik od wentylatora albo opornica...z tym,ze raczej to 1
    hmmm ale chlodnica powinna byc goraca....moze termostat Ci sie zawiesil i nie otwiera?

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Cytat Napisał azer Zobacz post
    Witam! Tak jak w temacie brak chłodzenia,po ostatniej przejażdżce silnik był strasznie nagrzany a wentylator nie chodził,spięty na krótko chodzi,no to pierwsza myśl czujnik temp.wkręcany w chłodnice,wymieniony na nowy+ przy okazji nowy termostat,bo stary się już trochę pocił + nowy czujnik w termostacie + oczywiście płyn.No i nadal nic ,płyn jest gorący aż się gotuje. Wentylator nie chodzi,wskaznik temp. około 100 stopni.Silnika aż się nie można dotknąć,ale dotykam chłodnice a ona jest letnia,no praktycznie zimna,wszystkie węże prowadzące do niej gorące i miękkie.No i teraz moje pytanie brzmi: czy to chłodnica czy coś innego????
    Wszystko wskazuje na pompę.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    sciety klin??

  5. #5
    azer
    Gość

    Domyślnie

    No na przekaźnikach zbytnio się nie znam,co innego spalony bezpiecznik :-) ale bezpieczniki wszystkie i w skrzynce w aucie i w komorze silnika przejrzałem, przekaźniki w komorze z oznaczeniem wiatraka podmieniałem na zapasowe i też nic,jedynie nie zaglądałem do bezpieczników i przekaźników nad skrzynką a pod kierownicą w aucie, a jeśli chodzi o termostat to na tym starym przez 6 lat nie było problemu aż do teraz,a tak jak pisałem wcześniej wymieniłem na nowy i nic.No właśnie chodzi mi po głowie że to może być jakiś przekaźnik,tylko jaki?albo jakimś cudem chłodnica jest zatkana i nie ma obiegu?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marian
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    KPR
    Auto
    ex AR155/obecnie s80 t5,alfa 159 mpi
    Postów
    416

    Domyślnie

    ja bym obstawial przekaznik wentylatora-zerknij do manuala

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marian Zobacz post
    sciety klin??
    Coś w ten deseń, oberwany wirnik.
    Jeszcze jedna rzecz, azer zwróć uwagę czy płyn wraca do zbiornika wyrównawczego, odpal silnik przegazuj parę razy i patrz co się dzieje w zbiorniku.
    Ostatnio edytowane przez Domino ; 02-06-2010 o 21:51

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    No jak ma się włączyć wentylator jak chłodnica jest zimna. Pompa się zwaliła i tyle

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    elpaco
    Gość

    Domyślnie

    Uwalony termostat odpada skoro kolega go wymienił. Zostaje pompa tak jak koledzy pisali, lub wyciek płynu ale nie piszesz żeby ubywało.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Jeśli przekaźnik i czujnik w chłodnicy jest dobry, to sprawdź czy dochodzi "-" do tego czujnika wkręconego w chłodnicę. Obstawiam, że właśnie on nie ma masy.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

Podobne wątki

  1. Oświetelenie bagażnika i jego brak :-(
    Utworzone przez SilverV6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-11-2015, 20:02
  2. problem z Alarmem... a wlasciwie jego brak
    Utworzone przez mor w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-11-2012, 22:52
  3. Brak osłony silnika a nadmierne chłodzenie 3.0 V6
    Utworzone przez mamut w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-12-2011, 17:55
  4. Filtr kabinowy - a w zasadzie jego brak ?
    Utworzone przez saueer w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-08-2011, 08:31
  5. Poziom oleju.Jego brak??
    Utworzone przez kabanow w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-01-2011, 14:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory