Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 68

Temat: Napinacz alfa romeo 155 2,5 v6 12v

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Wsio co na temat tego nieszczęsnego napinacza ja uważam że jest na miejscu, choć też słyszałem że napiecie paska jest odwrotnie proporcjonalne do obrotów.

  2. #32
    milka87
    Gość

    Domyślnie

    Hej . A mam pytanko czy ktos by mogl dac namiary na gdzie mozna kupic napiacz mechaniczny ?

    ---------- Post dodany o godzinie 14:34 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:07 ----------

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Widzę że muszę wtrącić tu swoje trzy grosze co do tej rolki
    W moim przypadku do stworzenia nowego łożyska potrzebowałem łożysko napinacza od Opla Frontery.Wybiłem z niego łożyska i został mi pierścień o szerokości bodajże 42mm ale nie pamiętam dokładnie ile.Kupiłem 2 łożyska o szerokości 1cm i średnicy wewnętrznej odpowiadającej wymiarowi mimośrodu wyjętej ze starej rolki.Kuźwa nie pamiętam wymiarów.Następnie rozwaliłem łożysko kulkowe z Opla które wcześniej wybiłem i zostawiłem sobie jego zewnętrzny pierścień.Z toczony został on na szerokość 5mm i służyć ma za dystans.Z toczony został również ten szeroki pierścień(42mm) na szerokość starej rolki.Kolejną operacja było wbicie jednego 1 cm łożyska później dystans i kolejne 1 centymetrowej szerokości łożysko uważając by zachować wymiar 5mm.Krótko mówiąc trzeba wbić łożyska na głębokość 5 mm.I ten wymiar ma być zachowany po obu stronach rolki napinającej.Napinacz należy wyjąć z auta od razu mówię że trzeba opuścić silnik na prawych poduchach inaczej nie wyciagniesz napinacza.Rozkręcić(przy ściąganiu jego przykrywki uważać trzeba na sprężynę) wyciągnąć z niego tłok.Na tym tłoku jest oring.Prosty on jest jak konstrukcja gwoździa.Najlepiej to porobić foty przed i w trakcie robienia go.Nie popierdzieli się nic już na 100%.Wychodzi z tego że to tyle

    Rolki nie dostaniesz już nigdzie.Towar został wycofany że sprzedaży tak mi powiedzieli w jednym ze sklepów.Pisaliśmy z Majkelem nawet do producenta niestety nie odezwali się.Więc jeśli chodzi o napinacz hydrauliczny jesteśmy zdani tylko na siebie.Oringi jak napisał Grzesiek kupujemy w agromie

    I w całym tym bałaganie odnalazłem dla siebie łożysko rzekomo nie dostępne

    Jakim sposobem wydobyłaś u siebie 270 KM?
    hej sorki pomyliam sie dokadnie koni jest 220km. i 320 momentu.Auto kupilismy od goscia z Kielc ktory sie scigal. mial go tylko do scigania . Silnik zostal profesjonalnie zakuty w niemieckiej firmie,zmienione zostaly kolektory ssace od 3,2 gta pompa paliwa Wallbro , wtrzski ale niepisze jakie.zamontowane jest ospojlerowanie firmy ZENDER, zawiesszenie gwintowane KONI uklad wydehowy 3 cale przelotowy.a i 2kw naglosnienia JBL w bagarzniku.

  3. #33
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał Michu1 Zobacz post
    choć też słyszałem że napiecie paska jest odwrotnie proporcjonalne do obrotów.
    Według mnie, bzdura.

    Wieksze obroty, większe ciśnienie oleju, większy nacisk na tłoczysko w napinaczu... pasek sie napina.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #34
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Według mnie, bzdura.

    Wieksze obroty, większe ciśnienie oleju, większy nacisk na tłoczysko w napinaczu... pasek sie napina.
    No właśnie, też tak myślałem ale gdzieś na mądrej stronie AR o tym modelu było właśnie tak napisane.

  5. #35
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezesjm Zobacz post
    Chętnym mogę to opisać ale może moderator wytnie posty by nie śmiecić koleżance w wątku.
    Nikt nic nie będzie wyrzucał nie zwalaj na moderatora, poproszę o opis

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #36
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    poproszę o opis
    Ja również czekam
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Wszędzie jest napisane że pasek luzuje się wraz ze wzrostem obrotów silnika czyli też ciśnienia, w końcu robił to nie byle chłopek z ulicy tylko jakiś inżynier więc wszystkie "wydaje mi się że jest inaczej" można o kant potłuc, chyba że mamy pośród nas jakiegoś inżyniera

  8. #38
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Pokaż mi to "wszędzie".
    Ja rozbierałem ten napinacz i wiem jak wygląda w środku.

    BTW: wyobraż sobie, że Twoj silnik ma prędkość 6000obr/min, a napięcie paska jest mniejsze niż w przypadku gdy jest na wolnych obrotach. Pasek jest wtedy zadowolony i wcina chipsy
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Więc jedziemy

    Widzieliście jak działa a nie wiecie jak działa. Wzrastające ciśnienie oleju powoduje podciągnięcie tłoczka do góry i ściśnięcie znajdującej się tam sprężyny. To chyba jest oczywiste. Tak więc w stanie bez ciśnienia oleju tłoczek jest na dole. Oś obrotu jest tak dobrana że podciągając ten tłoczek w górę pasek się luzuje. Nie ma co się kłócić bo to dokładnie widać, zresztą jak to ktoś kiedykolwiek robił to wyraźnie czuć że pasek jest luźniejszy a jak tłoczek opadnie to pasek się napina bardziej. Niedowiarkom popełniłem nawet szkic.
    Załączam także rysunek gdzie ten napinacz jest przyłączony do instalacji oleju.
    Jak widać doskonale geometria jest tak dobrana ze działa to jak opisałem.

    Aby poprawnie zrobić i ustawić ten napinacz jest potrzebny przyrząd specjalny nr 1.820.053.000 ale jest to zwykły podtoczony pręt. Ja używam wkrętaka lub wiertła w zależności co tam jest pod ręką Ustawiamy silnik wałki na znaki , pierwszy tłok GMP, wciskamy tłoczek napinacza do góry ( podciągamy dźwignie) i tym super przyrządem blokujemy w tym położeniu napinacz. W ramieniu i korpusie napinacza jest stosowna dziurka . Następnie luzujemy dwie śruby mocujące cały napinacz do korpusu silnika. Musi dać się poruszyć dość lekko i bez zacięć. Sprężyna która ma wstępnie napiąć pasek musi go móc swobodnie przesuwać co jest chyba oczywiste. Zakładamy pasek i na tym poluzowanym napinaczu obracamy wałem silnika zgodnie z kierunkiem pracy ze 2-4 obroty. Dokręcamy napinacz , wyjmujemy przyrząd, zakładamy dolną sprężynkę i to wszystko. Zalecane jest użycie nowych sprężyn , tej w cylinderku i tej napinającej . Można je skontrolować i parametry powinny mieć :
    1. W cylinderku długość w stanie wolnym 93 mm, po obciążeniu 100 N długość 48 mm
    2. Wstępnie napinająca odpowiednio 45 mm 100 N 30 mm.

    Napiszę jeszcze raz - podczas pracy silnika na pasek działają siły największe podczas rozruchu, zdrowy rozsądek podpowiada co innego ale prawa fizyki są nieubłagalne. Dla dociekliwych proponuje wyjaśnić jak to się może stać że pasek potrafi się przestawić w przód ? Jeśli ktoś kręcił sobie wałkiem rozrządu to zrozumie. Dziwnym trafem paski pękają podczas spokojnej jazdy czy podczas pracy na luzie.

    Zasadniczy błąd przy montażu tego napinacza jest właśnie nie blokowanie dźwigni w górnym położeniu co powoduje że pasek jest zbyt luźny podczas pracy i nieszczęście gotowe. To że napisałem że zaślepienie kanału olejowego nie przynosi większych negatywnych skutków jest całkowicie zasadne . Nie piszę to z przekory tylko widziałem masę tych silników tak działających i maja się całkiem dobrze. Nie interesuje mnie że ktoś ma inne zdanie bo rozwiązanie jest sprawdzone w praktyce wielokrotnie. Dziwnym trafem są rozwiązania które mają rolki napinaczy na stałe przykręcone do korpusu bez jakiejkolwiek regulacji i takie auta jakoś jeżdżą. Mechaniczne napinacze też potrafią się uszkodzić tak że nie można ich na tej regulacji ruszyć a często także ta sprężyna pęknie i jakoś rozrządy nie padają szczególnie na nowym typie wzoru zęba .

    Pozdrawiam Janusz
    inż zresztą hehe
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  10. #40
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    W takim razie, żeby było tak jak mówisz do olej musiałby wpływac pod tłoczek
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. napinacz, rolka napinająca pasek rozrzadu alfa 156 2,5
    Utworzone przez darcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 19:30
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 22:03
  3. PILNE!!! Napinacz paska rozrządu Alfa 155 2,5 v6 !!!
    Utworzone przez Wołek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-01-2009, 06:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory