Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 85

Temat: Kapitalny Remont: Boxer 1,716V Rady!

  1. #51
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    *hmm.. więc tak Pompa oleju = była w bardzo dobry stanie, i to nie pompa robiła zbyt małe ciśnienie tylko popychacze(szklanki) były w złym stanie(kilka sztuk nie nadawało się do ponownego wkładania więc mechanicy powiedzieli że jeżeli wymienimy popychacze to od razu zniknie problem z ciśnieniem oleju do tego panewki itp i nie ma się o co martwić), tak też zrobiliśmy okazało się że mieli rację.

    *Ceny popychaczy do tego modelu wszędzie gdzie dzwoniłem, pisałem to(od63zł do 85zł za sztukę) wydaje mi się że wybrałem najtańszą opcję nic tańszego nie mogłem dostać;/ gdzieś czytałem że niby pasują od jakiegoś WV golfa ale nie zagłębiałem się w to wolałem kupić oryginalne.

    *tak jest czujnik położenia wałka rozrządu słyszałem że nazywają go też: "czujnikiem Halla"ale czy prawidłowo tak jest to nie mam pojęcia, a znajduje się on:

    chciałbym żeby auto bezawaryjnie służyło następne 190tyś km albo i dłużej, ale jak będzie zobaczymy, jak mrozy ustaną biorę się za blacharsko-lakierniczą część, i oczywiście wnętrze (opadająca podsufitka, wygłuszenie itp.. itd).

  2. #52
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Moja dobra rada to zamontować wskaźnik ciśnienia oleju i pilnować go zawsze. Bez tego, niestety, możesz zapomnieć o trwałości silnika.
    I pewnie masz wyjątkowe szczęście z tą swoją pompą, bo ja parę dni temu rozebrałem kolejną pompę z silnika bez awarii- i ta również tylko na złom się nadaje.
    Ostatnio edytowane przez wojtekcem ; 25-02-2011 o 01:12

  3. #53
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Niemcy
    Auto
    AR 145 1,7 boxer 16V -> ;)
    Postów
    237

    Domyślnie

    kontrole ciśnienia zrobili po złożeniu, odpaleniu silnika, po 2000km jadę na kolejną sprawdzić jak ciśnienia i czy nic nie ubywa itp,
    Myślę nad jakimś szablonem żeby na lewym słupku obok kierowcy zamontować zegar do ciśnienia oleju wtedy będę miał ciągłą kontrolę i spokojny sen
    widziałem do kupienia słupki z 2 miejscami na zegary ale mi nie potrzeba aż 2 dlatego postanowiłem że z jakiejś żywicy lub innego materiału
    sam zrobię lokum na 1 zegar ale to jeszcze muszę dobrze przemyśleć zastanawiam się czy woltomierza nie zamontować, najpierw zamontuje zegar ciśnienia oleju
    zobacze jak będzie się sprawował i prezentował jak wszystko będzie ok to kupie słupek gotowy na 2 zegary i wrzucę tam jeszcze woltomierz.

    ps. wyżej pisałem że u mnie przyczyną słabego ciśnienia były popychacze, do tego dochodzą ubytki na panewkach tu tam i się nazbierało, w pompie raczej nic nie robili wcześniej jak rozebrali silnik przy okazji prosiłem żeby rozebrali też pompę zobaczyli w jakim ona jest stanie itp to po oględzinach nie stwierdzili żeby była jakaś uszkodzona, wyrobiona czy coś w tym stylu.

  4. #54
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie największy problem z ciśnieniem oleju to nie tylko pompa,ale wartość luzów wszędzie tam gdzie olej musi się przeciskać-bo jak nie ma co powstrzymywać napierającego oleju to ciśnienie nie będzie satysfakcjonujące.Stara dobra prawda-Akcja i Reakcja

  5. #55
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ViruS
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Opole / Niemodlin
    Auto
    VW Passat B5 1.9 FL
    Postów
    67

    Domyślnie

    Pozwólcie że odświeżę temat.
    Jaka cena końcowa tego remontu była ?

    U mnie też popychacze stukają, jednak ceny oryginalnych mnie rozkładają jedyne jakie znalazłem to 85 zł/szt. więc chyba skuszę się na te od VW.
    Jest
    Passat B5 1.9 TDI FL

    Była: Alfa 145 1.7 BoXeR / Alfa 146 1.7 BoXeR

  6. #56
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    146 1.7 16V BOXER
    Postów
    35

    Domyślnie

    Przyłączam się do pytania. Odbiegnę też trochę od tematu. Może ma ktoś skrzynię biegów na zbyciu do 1.7 lub orientuje się gdzie mógłbym takową dostać ?

  7. #57
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    podobno do każdego boxera skrzynia jest taka sama

    ~ taka była piękna ! :C




  8. #58
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar radkuj
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    TOMASZÓW MAZOWIECKI
    Auto
    Była Alfa Romeo 146 1.6 BOXER jest Lancia Lybra 1.9 JTD
    Postów
    148

    Domyślnie

    Cytat Napisał ViruS Zobacz post
    Pozwólcie że odświeżę temat.
    Jaka cena końcowa tego remontu była ?

    U mnie też popychacze stukają, jednak ceny oryginalnych mnie rozkładają jedyne jakie znalazłem to 85 zł/szt. więc chyba skuszę się na te od VW.
    Co do popychaczy:
    Może się kiedyś komuś przydać ta informacja:

    VOLKSWAGEN
    - oznaczenie silnika: 1.0 ccm - 2.4 ccm, benzyna, diesel
    - model auta: GOLF, JETTA POLO, PASSAT, VENTO, SCIROCCO, CADDY, BORA, CORRADO
    Numer katalogowy: CI 33000535

    Sam kupowałem do swojej byłej popychacze wymienione powyżej.

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/145_...#ixzz319u0gxeG

    Tam, gdzie kończy się rozsądek jest prawdziwa motoryzacja czytaj- Alfa Romeo!!!





  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    skrzynie od 33 mają chyba inne mocowania i nie podpasują bez przeróbki do 145/6.
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  10. #60
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar radkuj
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    TOMASZÓW MAZOWIECKI
    Auto
    Była Alfa Romeo 146 1.6 BOXER jest Lancia Lybra 1.9 JTD
    Postów
    148

    Domyślnie

    Skrzynia od 33 nie ma bocznych łap. Z przełożeniami tez jest inaczej. Różnica jest także w synchronizatorach, choć niewielka. Tak czy inaczej da się przełożyć bebechy z jednej skrzyni do drugiej z tym, że kosztuje to dużo pracy i cierpliwości. Trzy razy wyjmowałem skrzynie zanim wszystko dobrze zostało spasowane. Problemem są zużywające się bieżnie łożysk powodujące głośniejsza pracę skrzyni. Łożyska praktycznie niedostępne poza serwisem o koszty lepiej nie pytać.
    Tam, gdzie kończy się rozsądek jest prawdziwa motoryzacja czytaj- Alfa Romeo!!!





Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory