Witam kupiłem ostatnio na Allegro termostat do mojej Alfy Romeo 145 1.4 16V TS. Termostat jest niby oryginalny sprzedawany przez autoryzowany zakład obsługi alfa romeo w Łodzi. Przed zakupem podałem nr VIN i sprzedający potwierdził prawidłowość doboru części. Zakupiłem więc termostat i już miałem zabrać się do jego wymiany a tu zonk. Termostat niby ten sam ale... No właśnie ale brakuje w nim jednego z króćców, który jest w moim starym termostacie. Zadzwoniłem więc do sprzedawcy a ten stwierdził, że nie ma innych termostatów do tego samochodu i tego silnika, że widocznie została dokonana jakaś modernizacja i w tej chwili już tylko takie termostaty są w katalogach do tego auta i silnika.
Zapytałem więc jak podłączyć te wszystkie króćce do nowego termostatu, sprzedający odpowiedział, że jeżeli bym wymieniał w serwisie to oni mają karty technologiczne i wiedzą co w takim przypadku zrobić. Podpowiedział mi, że można wywiercić otwór i wkręcić dodatkowy króciec.
Lecz ja się zastanawiam czy wąż który mam podłączony w starym termostacie do króćca, którego nie ma w nowym termostacie mogę podłączyć do króćca w nowym termostacie (poprzez wstawienie trójnika) razem z innym wężem, którego króciec i tak wchodzi do tej samej komory do której wchodził by wstawiony dodatkowo przeze mnie poprzez wywiercenie otworu w korpusie termostatu.
Co mnie dziwi w termostatach zamiennikach firmy Vernet ten króciec jest a w oryginalnej części nie ma ?!
Dla zobrazowania problemu przedstawiam zdjęcia oryginalnego zakupionego termostatu, termostatu zamiennika firmy Vernet z zaznaczoną różnicą.
Moje pytanie dotyczy poprawności mojej koncepcji a mianowicie podłączenia dwóch węży o tych samych średnicach poprzez trójnik do jednego króćca. Do króćca, który wchodzi do tej samej komory w korpusie termostatu do której wszedłby zamontowany dodatkowo króciec poprzez wywiercenie otworu i montaż w tym otworze.
Czy może odpuścić sobie zwrócić ten oryginalny termostat i kupić zamiennik z wszystkim króćcami tak jak w starym termostacie