Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Wymiana termostatu

  1. #1
    bearaczek
    Gość

    Domyślnie Wymiana termostatu

    Witam kupiłem ostatnio na Allegro termostat do mojej Alfy Romeo 145 1.4 16V TS. Termostat jest niby oryginalny sprzedawany przez autoryzowany zakład obsługi alfa romeo w Łodzi. Przed zakupem podałem nr VIN i sprzedający potwierdził prawidłowość doboru części. Zakupiłem więc termostat i już miałem zabrać się do jego wymiany a tu zonk. Termostat niby ten sam ale... No właśnie ale brakuje w nim jednego z króćców, który jest w moim starym termostacie. Zadzwoniłem więc do sprzedawcy a ten stwierdził, że nie ma innych termostatów do tego samochodu i tego silnika, że widocznie została dokonana jakaś modernizacja i w tej chwili już tylko takie termostaty są w katalogach do tego auta i silnika.
    Zapytałem więc jak podłączyć te wszystkie króćce do nowego termostatu, sprzedający odpowiedział, że jeżeli bym wymieniał w serwisie to oni mają karty technologiczne i wiedzą co w takim przypadku zrobić. Podpowiedział mi, że można wywiercić otwór i wkręcić dodatkowy króciec.
    Lecz ja się zastanawiam czy wąż który mam podłączony w starym termostacie do króćca, którego nie ma w nowym termostacie mogę podłączyć do króćca w nowym termostacie (poprzez wstawienie trójnika) razem z innym wężem, którego króciec i tak wchodzi do tej samej komory do której wchodził by wstawiony dodatkowo przeze mnie poprzez wywiercenie otworu w korpusie termostatu.

    Co mnie dziwi w termostatach zamiennikach firmy Vernet ten króciec jest a w oryginalnej części nie ma ?!
    Dla zobrazowania problemu przedstawiam zdjęcia oryginalnego zakupionego termostatu, termostatu zamiennika firmy Vernet z zaznaczoną różnicą.

    Moje pytanie dotyczy poprawności mojej koncepcji a mianowicie podłączenia dwóch węży o tych samych średnicach poprzez trójnik do jednego króćca. Do króćca, który wchodzi do tej samej komory w korpusie termostatu do której wszedłby zamontowany dodatkowo króciec poprzez wywiercenie otworu i montaż w tym otworze.
    Czy może odpuścić sobie zwrócić ten oryginalny termostat i kupić zamiennik z wszystkim króćcami tak jak w starym termostacie
    Ostatnio edytowane przez bearaczek ; 26-01-2011 o 22:17

  2. #2
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Ja bym oddał oryginał i kupił taki jak masz w tej chwili założony (czyli ten co ma jeden króciec więcej), prosta wymiana, żadnych kombinacji. Ot takie moje zdanie.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  3. #3
    Madzia M.
    Gość

    Domyślnie

    Kolega karolm jakiś czas temu miał na sprzedaż termostat... to jest jego cytat:
    "Ja go kupiłem do 1.4 TS 16V bez plastikowej pokrywki i tam pasuje i prawdopodobnie nie podejdzie do poliftowej wersji, bo wydaje mi się, że są tam dwa plastikowe węższe "wyjścia", a w tym jedno." Tak więc przed i po liftowe się różniły. Adres tego tematu http://www.forum.alfaholicy.org/czes...spark_16v.html

  4. #4
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    bo była zmiana w momencie liftu, odeslij im i koniec. Choc niby tecdoc podaje ze oba pasuja zamiennie...w kazdym razie zaloz najlepiej identyczny z takim jak byc jak cos mam takie w ofercie, moge Ci sluzyc czescia badz nr jaki potrzebujesz
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  5. #5
    filonq
    Gość

    Domyślnie

    Miałem dokladnie to samo u siebie. Przyslali mi termostat na 4 weze, po czym okazalo sie, ze mam na 5. Ponoc 5ty jest od klimy, ktorej moja alfa nie ma i idzie go zaslepic. Ale smialo mozesz kupic Verneta na 5 wezy i bedzie gralo, koszt okolo 159zł (pol roku temu), a ten na 4 weze odsylaj, szkoda roboty i dodatkowych kosztow. pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez filonq ; 27-01-2011 o 08:26

  6. #6
    bearaczek
    Gość

    Domyślnie

    Tylko chciałem założyć oryginalny bo podobno z te zamienniki nie za dobrze pracują. Wszyscy radzą odesłać. A co z moim pomysłem. Nie możemy podłączyć dwóch węży do jednego króćca poprzez montaż trójnika, i tak wchodzą do tej samej komory.
    Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem miejsce ewentualnego otworu pod brakujący króciec oraz zaznaczyłem króciec do którego chciałbym podłączyć obydwa węże razem. Jak widać ewentualny dodatkowy króciec wychodziłby z tej samej komory z której wychodzi istniejący króciec.
    Ostatnio edytowane przez bearaczek ; 27-01-2011 o 10:19

  7. #7
    amoook
    Gość

    Domyślnie

    Też jestem za odesłaniem, a jeśli chodzi o zamienniki to "Vernet" sprawuje się świetnie w moim boxerku, jest to renomowany producent z tego co pamiętam również włoski a co do patentów, to jestem przeciwny jeśli istnieje mniej druciarska możliwość Najlepsza metoda plug&play

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał amoook Zobacz post
    "Vernet" sprawuje się świetnie w moim boxerku, jest to renomowany producent z tego co pamiętam również włoski
    Francuski

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał bearaczek Zobacz post
    Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem miejsce ewentualnego otworu pod brakujący króciec oraz zaznaczyłem króciec do którego chciałbym podłączyć obydwa węże razem.
    A po co kombinować ? Stracisz gwarancję i w żadnym wypadku nie jesteś pewny, czy to rozwiązanie będzie działało. Termostatu przed liftem i po lifcie różnią się właśnie tym jednym króćcem i nie ma problemu aby kupić odpowiedni, czego przykładem jestem ja i wielu innych kolegów na forum. Oddaj ten i nic nie modyfikuj. sprzedawcom powiedz, że powinni jednak się trochę podszkolić bo krótko mówiąc "pi... bzdury". Kombinują bo nie chcą oddać kasy. Kup Verneta dedykowanego do Twojego samochodu i będziesz miał wymianę plug and play bez kombinacji alpejskich. Mój działa już od czterech lat i nie powiem złego słowa w temacie jego jakości
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 27-01-2011 o 14:54
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  10. #10
    amoook
    Gość

    Domyślnie

    grzybek_bgi Sorry widać mam problemy z pamięcią

    Uparłeś się na oryginalny i będziesz wprowadzał nieoryginalne podłączenie, czyżby jakaś niekonsekwencja?
    Ostatnio edytowane przez amoook ; 27-01-2011 o 14:01

Podobne wątki

  1. wymiana termostatu JTD
    Utworzone przez babus11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 19:03
  2. Wymiana termostatu w 3.0 V6
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 16:44
  3. Wymiana termostatu w AR 1.8 16v ts 98r.
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-10-2011, 17:20
  4. wymiana termostatu w 145 ????
    Utworzone przez wesolylukasz69 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 21:30
  5. [155] Wymiana termostatu
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-07-2008, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory