Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 104

Temat: [145/146/155 TS 16v]Wymiana wariatora

  1. #81
    bob3229
    Gość

    Domyślnie

    witam dokładnie tak jak powiedział poprzednik sprężynka kaplica ,miałem podobnie mam miesiąc po wymianie samej sprężyny i podkładki zębatki były oki więc mechanior stwierdził że wymiana tej pierwszej powinna pomóc i tak jest pomogło a silnik pracuje jak igiełka

  2. #82
    york
    Gość

    Domyślnie

    ok, zawsze to jakieś konkrety.czyli reasumując, być może warto na początek zmienić samą sprężynkę i podkładkę/i .zestaw naprawczy kosztuje grosze, a zaszkodzić nie powinien.
    gdyby jeszcze ktoś doświadczony, mógł napisać od której stroy podejść tego wariata.rysunki i schematy dostępne w tematach o tym zagadnieniu, nie są zbyt szczegółowe, a chciałbym się przygotować do tej wymiany że tak powiem- logistycznie
    pytania które mnie nurtują :
    - od kórej strony jest pierścień? (czytałem że niby od strony koła zębatego, i można wyjąć cały środek, ale pewności nie mam, dla tego pytam)
    - jeśli faktycznie jest od strony koła, to rozumiem że można dokonać wymiany sprężyny i reszty, bez odkręcania go od wałka
    - w przypadku odkręcania wariatora od wałka, w jaki sposób wkręcić go póżniej, aby znalazł się w takim samym położeniu, żeby cechy na kołach się zgadzały

    z góry proszę o wyrozumiałość, bo nie rozkręcałem tego jeszcze, i nie mam wyobrażenia w tej kwestii.za wszystkie rzeczowe wypowiedzi, będę bardzo wdzięczny.

  3. #83
    york
    Gość

    Domyślnie

    ok, panowie, właściwie już większość wiem.przyjechał właśnie do mnie zestaw naprawczy w postaci sprężynki i podkladki, i wypadałoby się za to wziąć tylko interesuje mnie jeszcze jadna kwestia.wcześniej w tym temacie, znalazłem post w którym opisany był niekonwencjonalny sposób ściągnia wariatora, poprzez wyjęcie obudowy i wnętrzności po zdjeciu pierścienia zabezpieczającego, przy czym zostawal tylko wielowypust wkręcony w wałek.
    czy ktoś może potwierdzić ze da się wyjać segera i tym samym zmienić sprężyne i podładke, na zamontowanym wałku i bez odkręcania wariatora?
    nie ukrywam że byłby to dość szybki sposób na wymianę tych elementów.

  4. #84
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Jesli masz "wystukane" zęby wymiana samej sprężynki i podkładki na niewiele się zda.
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  5. #85
    york
    Gość

    Domyślnie

    z tym ze nie wiem, w jakim stanie sa zeby, a tak jak pisalem, taki zestaw zaszkodzic nie powinien, a byc moze cos poprawi.
    tak wiec, da sie zrobic to bez wyciagania walka i odkrecania wariatora?

  6. #86
    jacek-siwy
    Gość

    Domyślnie

    a ja wymieniłem rozrząd wariator za który zaplacilem prawie 4 stówki i klekocze cały czas błagam pomóżcie bo nie wiem co robic juz mnie to przeraża

    ---------- Post dodany o godzinie 13:03 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:11 ----------

    a mechanik wymienił mi wariator i zalał olejem 10w 40 opel GM może to wina oleju bo wariator nówka i rozrzad rowniez

  7. #87
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jak kontrolka ciśnienia oleju? Jeżeli masz zatkany kanał olejowy w głowicy, to nowy wariator nie miał szans przeżycia - chyba że nie był nowy ("po regeneracji" to zwykle o kant tyłka można potłuc). A możliwe, że to nie wariator - może (czego Ci szczerze nie życzę) stukać panewka, mogą cykać hydropopychacze - przy czym każdy z tych dźwięków jest do łatwego odróżnienia. Olej jak to olej - przez pierwsze kilka km każdy jest dobry
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #88
    jacek-siwy
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Jak kontrolka ciśnienia oleju? Jeżeli masz zatkany kanał olejowy w głowicy, to nowy wariator nie miał szans przeżycia - chyba że nie był nowy ("po regeneracji" to zwykle o kant tyłka można potłuc). A możliwe, że to nie wariator - może (czego Ci szczerze nie życzę) stukać panewka, mogą cykać hydropopychacze - przy czym każdy z tych dźwięków jest do łatwego odróżnienia. Olej jak to olej - przez pierwsze kilka km każdy jest dobry
    witam! wariator kupiłem nowy,ten samochód mnie zaskakuje dzisiaj miałem traske 100 km i gdy tylko wyjechałem z domu przestał klekotac a po 2 godz kiedy postał i odpoczal zaczął na nowo wariowac kontrolka oleju oki tylko ze ja kiedys przytarłem miska olejowa i kontrolka sie paliła ale wziąlem ja wyklepalem i juz jest dobrze bo smok dotykał miski wyraznie było widac on jak sie rozgrzeje to wariuje

    ---------- Post dodany o godzinie 22:30 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:24 ----------

    ale dziękuje że sie zainteresowałes moim problemem bo dzisiaj dopiero sie zalogowałem i zaczalem korzystac z forum, tak naprawde to musze poszukac dobrego mechanika od alf z okolic bydgoszczy bo mało jest takich pozdrawiam

    ---------- Post dodany o godzinie 22:33 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:30 ----------

    a odgłos pochodzi z pod pokrywy silnika w okolicy wariata

  9. #89
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Po pierwsze - zadbaj o wysoki poziom oleju, pod max - to wyraźnie przedłuża żywotność wariata. Po drugie - skoro sam wariat znowu zdechł, to może pora zainteresować się jego elektrozaworem? Jedź na kompa. Po trzecie - rozejrzyj się za warsztatem, który założy Ci zawór zwrotny w głowicy - żywotność wariatora wzrasta z 20-30 do 70-100kkm. Na Arkuszowej w Wawie mogą to robić (ale nie wiem jaki koszt). A najlepiej nagraj dźwięk i wrzuć na forum.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #90
    jacek-siwy
    Gość

    Domyślnie

    oki to tak zrobie nagram dzwięk i wrzuce ocenicie co to moze byc

    http://www.youtube.com/watch?v=d7vNZ2lYGuo
    Ostatnio edytowane przez jacek-siwy ; 30-03-2010 o 23:11

Podobne wątki

  1. wymiana wariatora
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-01-2019, 18:41
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  3. Wymiana wariatora i???
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 11:36
  4. Wymiana rozrzadu i wariatora 2.0 jts
    Utworzone przez hipolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 14:20
  5. [145] wymiana rozrzadu i wariatora
    Utworzone przez Pellsik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 14:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory