Strona 1 z 11 12345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 104

Temat: [145/146/155 TS 16v]Wymiana wariatora

  1. #1
    MariuszR1
    Gość

    Domyślnie [145/146/155 TS 16v]Wymiana wariatora

    Witam

    Mam pytanie czy ktoś sam wymieniał wariator? Przymierzam się do tej operacji i nie wiem dokładnie jak wygląda jego demontaż, czy trzeba specjalny klucz do tego?

  2. #2
    xaraf
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o narzędzia to na pewno niezbędne będą blokady wałka, dostępne powszechnie na allegro np. KLIK Być może przyda Ci się ten link, co prawda po angielsku, ale dosyć kompleksowo wyjaśniona i pokazana wymiana: http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    trzeba włozyc wałek w imadlo za krzywke, czasem nie blokowac wałka w głowicy i wtedy wariator odkrecac bo to głupota. nastepnie przykrecic cos do wariatora, ja mialem płaskownik na dwie mocne sruby przykrecony do wariatora, kawałek przedłuzki i juz odkrecony..

  4. #4
    MariuszR1
    Gość

    Domyślnie

    Ok dzięki za informację, jak wymienię dam znać.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    trzeba włozyc wałek w imadlo za krzywke, czasem nie blokowac wałka w głowicy i wtedy wariator odkrecac bo to głupota. nastepnie przykrecic cos do wariatora, ja mialem płaskownik na dwie mocne sruby przykrecony do wariatora, kawałek przedłuzki i juz odkrecony..
    Nie prawda wariator odkręcic można blokując wałek ssący i odpowiednim kluczem ( jesli taki masz ) wykręcasz wariata i wkręcasz nowy w ten sam sposób jesli takiego klucza nie masz musisz zdemontować wałek ssący

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no jesli taki klucz istnieje to ok, domyslalm sie ze za ten wpust na koncu wałka sie go zaklada tak?? pokaz fotke

    mialem na mysli ze są takie miszcze co blokuja krzywke jakimis narzedziami czy czyms co mają pod ręką o głowice i wtedy to juz nie jest normalne..

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Wałek blokujemy normalnymi blokadami a wariata wykkręcamy ( odpowiednim kluczem )bez zdejmowania wałka ssącego

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    aha no to powodzenia :roll:

  9. #9
    MariuszR1
    Gość

    Domyślnie

    A co to za klucz musi być?

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Można go dorobić to jest klucz z takimi kołeczkami które wchodzą w otwory w opisie koła na wariatorze

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. wymiana wariatora
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-01-2019, 18:41
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  3. Wymiana wariatora i???
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 11:36
  4. Wymiana rozrzadu i wariatora 2.0 jts
    Utworzone przez hipolo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-04-2011, 14:20
  5. [145] wymiana rozrzadu i wariatora
    Utworzone przez Pellsik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 14:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory