Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: [145] Sonda lambda w boxerze

  1. #1
    skrzat
    Gość

    Domyślnie [145] Sonda lambda w boxerze

    Szukałem na innych postach, ale nie znalazłem nic konkretnego, co byt mi pomogło. Mam z moim autkiem następujący problem. Na zimnym silniku wydaje się być wszystko w porządku, ale jak się rozgrzeje, to zdarza mu się czasem szarpać, występują także spadki mocy i wydaje mi się, że zwiększyło się spalanie. Na chwile obecną obstawiam na sondę lambda. Gdzieś wyczytałem, że można sondę odpiąć przy załączonym silniku i sprawdzić czy coś się zmienia w pracy silnika (jak nie, to jest najprawdopodobniej uszkodzona lambda). A może to któryś z czujników temperatury? Może miał ktoś podobny problem lub spotkał się z podobnymi objawami? Moje kolejne pytanie, to, która z uniwersalnych sond lambda pasuje do mojego autka (jaka i ilu przewodowa). Słyszałem, że NGK nie nadają się do Alfa Romeo i mogą to być tylko Boscha. Za pomoc z góry serdecznie dziękuje.

    Moje autko to Alfa 145, 1.6 boxer

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    To nie będzie sonda lambda raczej kolego a jak w silnik nic nie stuka może?
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał skrzat
    Gdzieś wyczytałem, że można sondę odpiąć przy załączonym silniku i sprawdzić czy coś się zmienia w pracy silnika
    Nie jestem przekonany czy trzeba ja odpinać. Wystarczy podłączyć miernik do masy i przewodu sygnałowego sondy. Jak się podpiąć pod przewód - można spróbować delikatnie przebić sie szpilką przez izolację przewodu lub wsunąć np. agrafkę w kostkę od strony wejści przewodu. Teoretycznie wskazania powinny się zmieniać od 0 do 1 V w zależności od obrotów silnika, ale nie powiem Ci dokładnie czy wyższym obrotom będzie pdpowiadało wyższe napięcie czy odwrotnie - może któryś z kolegów dorzuci jeszcze coś od siebie :wink:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #4
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    A więc sprawa wygląda następująco, podłączyłem się dziś pod sondę lambdę i napięcie rosło od 0,2V wraz z rozgrzaniem silnika (do około 8V), a przy dodawaniu gazu spadało. Problem, jaki zauważyłem to falujące obroty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach. W momencie zachwiania obrotów napięcie na lambdzie gwałtownie spadało, po czym wracało do normy (rosło do stałej wartości). Teraz to już sam nie wiem, czy to wina lambdy i w przyszłym tygodniu jadę na komputer. Mam jeszcze pytanie, czy w boxerze czyści się przepustnice i silnik krokowy i czy pomaga to w przypadku falujących obrotów Z góry serdecznie dziękuje za pomoc.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Cytat Napisał skrzat
    Mam jeszcze pytanie, czy w boxerze czyści się przepustnice i silnik krokowy i czy pomaga to w przypadku falujących obrotów
    Jak najbardziej tak.
    FORZA ITALIA !

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał skrzat
    podłączyłem się dziś pod sondę lambdę i napięcie rosło od 0,2V wraz z rozgrzaniem silnika (do około 8V)
    8V :shock: Nie pomyliłeś się może 0,8V :?:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    no tez mi sie wydaje że 0.8 V miałem podobnie u siebie ale nie zdązyłem zlokalizowac usterki bo zjadło mi panewki :mrgreen: teraz kapitalka i jak po remoncie bedzie tosamo to juz pewnie bede miał odpowiedż w tym poscie . :wink:
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,469

    Domyślnie

    no to raczej sonda umarla choc sprawdz czy masz wydech caly.sonda powinna OSCYLOWAC ok 1 raz na sekunde na przemian od 0,2 do 0,8 v
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    jak obroty sie wachaja to i lambda bedzie zmieniac wartosci.moze to działac w obie strony. albo lambda powoduje pływanie albo cos innego przy tym lambda poprostu reaguje na spadek obrotów.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  10. #10
    oran
    Gość

    Domyślnie

    Czy w moim boxerku [jak w profilu] jeżeli sonda będzie walnięta komputer to wykaże?

    Bo jak tu ktoś napisał w starszych modelach błąd lambdy nie był sygnalizowany, tyczy się to także tych modeli co ja mam, czy może dokładnie chodzi o nie

    Bo myśle, że sonda mi szwankuje - dość mocno kopci, przynajmniej przy nie dogrzanym silniku (a silnik mam często nie dogrzany - walnięty termostat/jakieś czujniki, narazie przysłoniłem chłodnice i mam te 80 stopni, póki pieniędzy nie mam ).

    ps. Jaką sonde moge kupić do swojego boxera? Może ktoś jakimś linkiem poczęstować?

    EDIT:

    Czy uniwersalna np taka jak TA będzie dobra? Czy nie warto zupełnie w uniwersalna inwestować? Czy w ogóle ta będzie pasować? (to ma być 4 przewodowa chyba? Bo nie wiem kompletnie już, po obadaniu allegro...)

    EDIT2:

    Zapomniałem o nasuwającym się pytaniu - czy to może być wina (to kopcenie) tego właśnie termostatu?

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda do 156 2.0 ts 98r.
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 08:56
  3. sonda lambda
    Utworzone przez qbis22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-08-2011, 21:30
  4. Sonda Lambda
    Utworzone przez rosfinger w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-05-2011, 15:25
  5. [33] Odpięta sonda w Boxerze
    Utworzone przez JacekK w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-10-2010, 08:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory