Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 145/146/155 - Forum poświęcone modelom 145 [1994-2001], 146 [1995-2001], 155 [1992-1997] - wymiana uwag nt. użytkowania, serwisowania, rozwiązywania problemów z zawieszeniem, układem wydechowym, kierowniczym, hamulcowym itd.
  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    880
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 23 h 19 m

    Domyślnie

    asystowałem przy tym jak mi mechanik w garażu zmieniał rozrząd. korek z głowicy i płyn spuszczasz. odkręcasz chłodnicę, alternator i wiatrak na chłodnicy i wyciągasz. możesz zderzak ale to dużo więcej roboty jest. wrzucasz najmocniejszy bieg czyli 4 i jedziesz. osłony rozrządu potem napinacze. możesz sobie zrobić znacznik bo np. u mnie ciężko było znaleźć pkt. odniesienia na kole pasowym (na jednym był widoczny a na drugim nie bardzo), co do napinania pasków to napinacze same świetnie to robią tylko sprężynki muszą być sprawne. jak masz nowe to dobrze, jeżeli kupisz a w zestawie nie będzie to weź stare. od razu zmień pompę wody i termostat (jak nie zmieniałeś bo dostęp prosty i płyn spuszczony) wrzucasz luz i kręcisz sprawdzając czy nic Ci nie stuka potem składasz i jeśli złapałeś stary płyn to wlewasz jak nie to nowy i odpowietrzasz układ czyli zapalasz auto i czekasz aż do włączenia wiatraka. podczas pod żadnym pozorem nie odkręcasz korka od zbiornika wyrównawczego płynu- on sam się odpowietrza nawet jeśli jest zakręcony. Możesz jedynie pomiętosić węże by powietrze szybciej się przemieszczało w górę.


    jeżeli zapomniałem o czymś bądź coś namieszałem to proszę o korektę
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  2. #12
    remi200833
    Gość

    Domyślnie

    będę musiał się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    AR 156 FL SW 140KM...AR 147 1.6 TS 120KM...AR 166 2.0 TS, // Była 145 1.4 IE
    Postów
    2,207
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    145 d 2 h 57 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    Niezupełnie. Najpierw napinacze lekko przykręcamy, obracamy silnikiem, wszystko się ułoży i dopiero wtedy dokręcamy odpowiednim momentem.
    Ja tam dwa razy obróciłem ręką głównym kołem pasowym i dokręciłem napinacz momentem - pasek po sporym przebiegu chodzi idealnie,
    Pytanie - po co wbijać 4 ? bo nie rozumie tego ?
    Pytam na poważnie,
    Bo mając wbitą 4 na moją logike nie sposób jest zakręcić kołem pasowym, żeby ustawić znacznik na kole zamachowym.
    147 powodów do zadowolenia

  4. #14
    remi200833
    Gość

    Domyślnie

    chyba wole ściągnąć przedni zderzak żeby mieć wszystko widoczne bo przecież robię to pierwszy raz , a jesli na starym silniku rozrząd chodził idealnie to żadna róznica czy bedę się sugerował oryginalnymi znakami czy sam je stworze byle się potem zgrywały prawda!

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    AR 156 FL SW 140KM...AR 147 1.6 TS 120KM...AR 166 2.0 TS, // Była 145 1.4 IE
    Postów
    2,207
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    145 d 2 h 57 m

    Domyślnie

    znaki masz jak jub jego mać ...
    Nic nie musisz robić, bo więcej zajmie ci znaczenie jak to wszystko warte ...
    Ja miałem najwiecej zabawy z ustawieniem koła zamachowego .. bo miałem zdjętą głowice no i sie chwile męczyłem,
    ale jak nic więcej nie zdejmujesz to składaj na oryginalnych znakach

    ---------- Post added at 20:26 ---------- Previous post was at 20:24 ----------

    Cytat Napisał remi200833 Zobacz post
    chyba wole ściągnąć przedni zderzak
    2 śruby na pasie czołowym, 2 do podłużnic przy nadkolach a reszta to są wciski - ja poluzowałem je troche i zderzak ładnie zeskoczył.
    Do tego jeszcze 4 sruby po 2 w kazdym nadkolu
    147 powodów do zadowolenia

  6. #16
    remi200833
    Gość

    Domyślnie

    mam nadzieje ,że znaki będą widoczne bo z obrazka na forum to można się domyślać jak one wyglądają w rzeczywistości .

  7. #17
    Moderator Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    9,498
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    150 d 5 h 48 m

    Domyślnie

    Tak to wygląda i zderzaka nie trzeba ściągać
    Załączone obrazy Załączone obrazy Jak się dostać do rozrządu alfa 146 BOXER-moja_kochane_wozide_ka_003.jpg   Jak się dostać do rozrządu alfa 146 BOXER-moja_kochane_wozide_ka_005.jpg   Jak się dostać do rozrządu alfa 146 BOXER-moja_kochane_wozideka_004_213.jpg   Jak się dostać do rozrządu alfa 146 BOXER-boxer_1.4.jpg  
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 02-04-2012 o 22:29

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    880
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 23 h 19 m

    Domyślnie

    mattom, wrzucona 4 bo najsilniejszy bieg gdyż mechanik kluczem śrubę odkręcał, potem luz by można było ustawiać moim zdaniem maźnięcie nawet lakierem do paznokci 4 kresek to nie jest wyczyn a prościej i jak 75andrew155 prezentuje na zdjęciach można się obyć bez zdejmowania zderzaka, miejsca jest naprawdę dużo zdjęcia mi przypomniały w jaki sposób napinacze robią swoją robotę: wkładamy je, dokręcamy na max by nie drgnęły i nie napinały nic potem nowe paski i delikatnie odkręcamy śrubę napinacza a te same się układają i napinają pasek. Potem wystarczy je dokręcić znów na max i sprawdzenie na sucho czy nic nie puka em aj rajt?
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    AR 156 FL SW 140KM...AR 147 1.6 TS 120KM...AR 166 2.0 TS, // Była 145 1.4 IE
    Postów
    2,207
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    145 d 2 h 57 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jester Zobacz post
    gdyż mechanik kluczem śrubę odkręcał,
    Ale którą śrube ?
    Przeciez odkręcasz napinacze i bez problemu pasek schodzi
    147 powodów do zadowolenia

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    880
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 d 23 h 19 m

    Domyślnie

    na kole na korbowodzie jest to śrubą zakręcone
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wymiana rozrządu 145/146 BOXER 8V
    Utworzone przez zilw w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 22:51
  2. Wymiana rozrządu 145/146 1.7 16V Boxer
    Utworzone przez piotriix w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 19:53
  3. [33] Wałki rozrządu boxer
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-04-2008, 16:06
  4. Koła rozrządu boxer 1.7 16v
    Utworzone przez Shorstky w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-06-2007, 13:14
  5. Koła rozrządu boxer 1.7 16v
    Utworzone przez Shorstky w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-05-2007, 22:33

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

wymiana rozrządu alfa 146 1.6 boxer

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory