Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Pierwsza diagnoza - Silnik do wymiany (1.4 TS 16V - 98r.)

  1. #1
    ziora
    Gość

    Domyślnie Pierwsza diagnoza - Silnik do wymiany (1.4 TS 16V - 98r.)

    Witam!
    Spotkała mnie wczoraj nie miła przygoda, a mianowicie coś mi stuknęło w silniku i teraz już cały czas klekocze przy wyższych obrotach coraz bardziej. Pojechałem do mechanika , diagnoza to panewki szlag trafił i koszta remontu przewyższą zakup całego innego silnika. Już chyba wiem też czemu miesiąc temu musiałem dolać litr oleju a przed wczoraj wlać kolejny litr bo było minimum czyli reasumując 2litry wciągu miesiąca i tu nie chodzi o wycieki bo strasznie dymił z rury. Tylko cały czas się głowie jak do tego doszło ze tak silnik się rozleciał skoro cały czas dbałem o olej i nie zarzynałem auta, a co gorsza auto te prawdopodobnie miało dopiero 110tys km. czyli naprawdę mało. Nie pozostaje mi teraz nic innego jak szukać inny silnik i wydatek rzędu 2,5tys złoty bo wiadomo od razu pasek rozrządu plus filtry oleje i inne pierdoły.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Długo chcesz nią jeszcze jeździć?? Pomyśl nad 8V ze 155, bezawaryjny i do tego mocniejszy przy, podejrzewam, takim samym spalaniu.

  3. #3
    ziora
    Gość

    Domyślnie

    Najgorsze w tym wszystkim jest to ze od nie calego roku mama zamontowany gaz co wyniosło mnie 2,5tys. zł więc teraz troszkę zal mi porzucać te auto jak jeszcze gaz mi się nie zwrócił

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,684

    Domyślnie

    Kolega dobrze radzi z tym 8V. Nie remontu tego szasju! Ja niestety byłem mądrzejszy niż wszyscy i wyremontowałem. To teraz coś innego (chyba jakiś czujnik) się posypał i auto znów stoi!

    I teraz najlepsze! Jeśli trafisz spoko silnik 1.8 V8 (a dlaczego Grzybek nie 2.0?) to taniej Cię to wyjdzie niż remont tego, będzie bardziej niezawodny (= tańszy w eksploatacji) i szybszy
    A jeśli kupisz 16V to są DUUUUŻE szanse że znów panewki pójdą się... wiesz co robić

    A co do gazu, to nigdy nie miałem zagazowanego auta, ale pewnie nie będzie zbytnich problemów z przystosowaniem instalacji do silnika generację starszego (ale upewnij się u gaziarza).

  5. #5
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie

    Kolego 111.000 km ? I nadal w to wierzysz ? Jak kupowałem swoją 146 6 lat temu to wszystkie miały takie przebiegi, teraz patrzę niewiele się zmieniło - po prostu tymi Alfami nikt od 6 lat nie jeździ, niesamowite...chyba powinieneś dodać spokojnie 100.000, ja teraz jak sprzedałem swoją z 2000 r. miała już 200.000 i sam do końca nie dam sobie ręki odciąć czy ten przebieg jest prawdziwy, a nie jeździła w tym roku prawie nic.
    Co do pytania to niestety te silniki są mocno awaryjne niestety - do tego LPG - u mnie przez 90.000 nic się nie działo, ale jednak GAZ w aucie a tym bardziej TS to jednak spore ryzyko.
    Tylko coś mi się wydaje, że za te 2500 ( + , - ) zł to spokojnie powinieneś zrobić remont tego co masz i będziesz wiedział czym jeździsz.
    Ostatnio edytowane przez Szymonik ; 21-09-2012 o 15:52

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    omron, ale ja nie napisałem nic o pojemności, po prostu 8V, niezależnie który - każdy sobie dobrze poradzi z tym autem. Kupić całego pordzewiałego dawcę to raczej nieduży problem a do panewek tak czy siak trzeba silnik wywalić na wierzch więc roboty niewiele więcej przy 8V.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    MiTo 1,4 TB 155KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    A przy pakowaniu 8V zamiast 16V nie ma za dużo kombinowania z zaczepami? Co by ten silnik umocować, itd.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,684

    Domyślnie

    omron, ale ja nie napisałem nic o pojemności
    Faktycznie! Musiałem sobie zmyślić Najmocniej przepraszam...

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Punktu mocowania są takie same także jest to P&P, wyjmujesz, wkładasz, jeździsz Trochę trzeba przy elektryce podłubać ale i tak uważam że warto. Dlatego najlepiej całego dawcę kupić, potem jeszcze się sporo kasy odzyska i części wyjdą Cię może z 5 stówek.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Tez bym szukał dawcy 8v. Jak moj padnie to na pewno nie bede sie pchał w tsa 16v!
    Na forum juz byl ktos kto powaznie o tym mysłał, poszukaj.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 13:58
  2. [146] diagnoza
    Utworzone przez mario333 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-06-2014, 23:18
  3. Pierwsza diagnoza - pompa paliwa, ale czy na pewno?
    Utworzone przez cannaris w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-10-2011, 13:06
  4. [145] Mimo wymiany termostatu silnik się przegrzewa.
    Utworzone przez filonq w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-10-2010, 23:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory