Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: coś ze sprzęgłem

  1. #1
    widan83
    Gość

    Domyślnie coś ze sprzęgłem

    Witam
    Mam pytanko odnośnie skrzyni biegów i sprzęgła. wczoraj samochód odmówił posłuszeństwa a mianowicie przy zapalonym samochodzie mogę wrzucić każdy bieg. Wygląda na to że po wciśnięciu sprzęgła zostało ono w tym położeniu. Co może być tego przyczyną? Czy konieczne jest wyciąganie skrzyni jeśli tak czy jest z tym dużo roboty? Dodam że mam alfę 146 2003r. 1.6 tspark mieszkam w irl wiec samochód z kierownicą z prawej strony.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    2003 rok produkcji 146-ki ? Wydaje mi się że były produkowane do 2001 roku

    Nie rozumiem też, jak Ci odmówił posłuszeństwa, możesz wrzucić każdy bieg, i co dalej, gdy próbujesz ruszyć popuszczasz sprzęgło, to zgrzyta coś, auto nie rusza??

    Jeśli tak, to sprawdziłbym docisk sprzęgła, jeśli padł, wymieniasz całe sprzęgło
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #3
    widan83
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    2003 rok produkcji 146-ki ? Wydaje mi się że były produkowane do 2001 roku

    Nie rozumiem też, jak Ci odmówił posłuszeństwa, możesz wrzucić każdy bieg, i co dalej, gdy próbujesz ruszyć popuszczasz sprzęgło, to zgrzyta coś, auto nie rusza??

    Jeśli tak, to sprawdziłbym docisk sprzęgła, jeśli padł, wymieniasz całe sprzęgło
    Witam alfa to 147 zle mi sie przycisnęło. Jak wrzucam bieg to nie jedzie stoi w miejscu. Wysprzęglik wysprzęgla wiec jest ok może to tarcza??

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał widan83 Zobacz post
    Witam alfa to 147 zle mi sie przycisnęło. Jak wrzucam bieg to nie jedzie stoi w miejscu. Wysprzęglik wysprzęgla wiec jest ok może to tarcza??
    To nie ten dział kolego . Mimo wszystko stawiam na docisk
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  5. #5
    widan83
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    To nie ten dział kolego . Mimo wszystko stawiam na docisk
    Dzieki kolego. pomylilem sie z dzialem sorry. powiedz mi jeszcze jesli to docisk to czy musze wymieniac tarcze i wysprzeglik czy wysprzeglik moge sobie darowac??

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Jeśli poszedł docisk, to najpewniej wymień całe sprzęgło , nie wiem jak w 147, ale ja ostatnio u siebie założyłem VALEO, tyle że ja miałem inaczej, bo mi biegi nie chciały wejść, a jak na siłe chciałem to zgrzytało .

    Ale u Ciebie może to być sam wysprzęglik, jeśli to padł wysprzęglik, co też jest prawdopodobne to wymień sam wysprzęglik.

    Jak już będziesz pod autem to sprawdź wybierak, wysprzęglik, zobacz sobie na sprzęgło, docisk etc
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Łódź/Rybnik
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TS
    Postów
    4

    Domyślnie Alfa Romeo 146 2.0 TS

    Witam.
    Chciałbym się podpiąć pod temat, ponieważ mam problem z pedałem sprzęgła.
    Dokładniej mówiąc przestał odbijać. Były na początku problemy że czasem nie odbił i go podciągałem "nogą". Niestety auto wzięła dziewczyna i daleko za domem pedał wpadł i już nie chce wyjść. Jak to śmiesznie dziewczyna nazwała "lata jak szmata" Szukałem informacji na forum i znalazłem że częstą-prawdopodobną przyczyną jest zepsuty wysprzęglik. Znalazłem w dziale zrób to sam jak go wymienić. I teraz pytanie poradnik dotyczy GTV/Spyder. Czy silnik 2.0 jest ten sam co w moim 146? Rok 1996. Oto ten poradnik KLIK
    Jeżeli odkopałem temat to przepraszam, mam nadzieje, że koledze pomożecie.
    Jak sądzicie dobrze strzelam w stronę uszkodzonego wysprzęglika? Bo tak wcześniej skrzynia chodziła dobrze, nie było z nią problemów, sprzęgło się nie ślizgało.
    Pozdrawiam.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Zobacz czy Ci nie ubywa płynu hamulcowego , bo może masz nieszczelność , układ się zapowietrzył i masz teraz taką jazdę .

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Łódź/Rybnik
    Auto
    Alfa Romeo 146 2.0 TS
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Zobacz czy Ci nie ubywa płynu hamulcowego , bo może masz nieszczelność , układ się zapowietrzył i masz teraz taką jazdę .
    Ok, sprawdzę. A gdzie najczęściej są te wycieki. Bo jednak przewody idą pod całym podwoziem. Gdzie może to uciekać. Najgorsze jest to że auto stoi i już trochę czasu i boje się że mogę nie wykryć tego. Odpalę je pod pompuję hamulce i zobaczę czy przy nich nie ma jakiegoś wycieku. W sumie tak! Pokazała mi się kontrolka od układu hamulcowego ale wymieniłem klocki z tyłu i jest ok. Układ został odpowietrzony. Ogólnie mówiąc hamulce żyleta. Czyli raczej wypadałoby sprawdzić sam układ sprzęgła. Czy tam gdzieś nie ubywa płynu.

    Tak więc zapytam tylko czy ten poradnik też jest do mojego silnika? Jeżeli tak to muszę się wziąć za to. Ehh najgorsze jest to że nie mam kiedy teraz pojechać i obejrzeć auto bo stoi na śląsku. Ale po świętach powinienem znaleźć czas. Przewód idzie od zbiorniczka hamulcowego do pedału i od pedału do wysprzęglika czy ma jeszcze coś pod drodze - jakiś element, który mógłby uledz uszkodzeniu?

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szakal Zobacz post
    Przewód idzie od zbiorniczka hamulcowego do pedału i od pedału do wysprzęglika czy ma jeszcze coś pod drodze - jakiś element, który mógłby uledz uszkodzeniu?
    Zbiorniczek jest zamontowany na pompie hamulcowej, przewód od sprzęgła idzie do pompy sprzęgła i dalej do wysprzęglika
    Cytat Napisał Szakal Zobacz post
    Tak więc zapytam tylko czy ten poradnik też jest do mojego silnika?
    tak, dotyczy też Twojego silnika



    Żeby nie okazało się że to pompa padła
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 01-12-2012 o 20:32

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [146] Coś ze sprzęgłem
    Utworzone przez TSZ w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 21:48
  2. Problem ze sprzęgłem
    Utworzone przez markoni00 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 22:29
  3. problem ze sprzęgłem
    Utworzone przez beziorek w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 31-03-2012, 18:14
  4. Problem ze sprzęgłem JTD
    Utworzone przez damiyc w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 08:06
  5. 2.0TS Coś ze sprzęgłem
    Utworzone przez michele22 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 14:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory