Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: [146] Silniczek krokowy wolnych obrotów.

  1. #11
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Przwpustnicę wyjąłem i wyczyściłem, nic to nie dało, silniczek krokowy mam nierozbieralny niestety.

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrsobon
    Przwpustnicę wyjąłem i wyczyściłem, nic to nie dało, silniczek krokowy mam nierozbieralny niestety.
    jesli przepustnica jest czysta to objawy wskazuja na silniczek...w tych po lifcie silniczek steruje uchyleniem przepustnicy(nie bay pas jak w starszych).czytalem na jakims forum ze da sie go rozebrac.nastepnie przesmarowac trybiki(w tym opisie bylo ze stary smar mial konsystencje wosku i z tad byly zaciecia)
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    146 1,6 Ts 2000r
    Postów
    133

    Domyślnie

    ostatnio w mojej 146 taż zauważyłem taki objaw falowania obrotów, ale jeśli silnik jest zimny i "chodzi na ssaniu" falowania nie ma, dopiero gdy obroty zejdą na 1000 to zaczyna falować, co myślicie takie czyszczenie przepustnicy środkiem w sprayu?

  4. #14
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Jutro go wymontuje i zabieram się za demontaż mam wersję po lifcie, zobaczę co jest w środku i dokładnie wam wszystko opisze, a wy nadal piszcie co o tym sądzicie pozdrawiam

  5. #15
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Przepraszam że pisze posta po moim poście ale chcę się podzielić moimi wrażeniami po demontażu.
    Otóż w wersji po lifcie są na silniczku krokowym plastikowe zaczepy odgiąłem ja śrubokrętem ( dwa się połamały niestety) w środku jest silniczek, małe plastikowe koło zębate ślimakowe, i koło żebate plastikowe proste, wszystko wyczyściłem, nałożyłem troszeczkę smaru, następnie skręciłem wszystko a połamane zaczepy posklejałem super glue. Ten silniczek jest właściwie nierozbieralny ale jak widać można się do niego dostać. No nic czekam na efekty, jak narazie nie jest źle

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrsobon
    Przepraszam że pisze posta po moim poście ale chcę się podzielić moimi wrażeniami po demontażu.
    Otóż w wersji po lifcie są na silniczku krokowym plastikowe zaczepy odgiąłem ja śrubokrętem ( dwa się połamały niestety) w środku jest silniczek, małe plastikowe koło zębate ślimakowe, i koło żebate plastikowe proste, wszystko wyczyściłem, nałożyłem troszeczkę smaru, następnie skręciłem wszystko a połamane zaczepy posklejałem super glue. Ten silniczek jest właściwie nierozbieralny ale jak widać można się do niego dostać. No nic czekam na efekty, jak narazie nie jest źle
    no i dobrze ze piszesz :wink: przynajmniej watek jest puki co zakonczony.napewno wskazowki przydadza sie innym.pozdrawiam
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #17
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem jakiego oprogramowania uzywal Kolega, ALE po czyszczeniu przepustnicy, wymianie MAF dobrze jest zrobic reset PARAMETROW ADAPTACYJNYCH (nie mylic z resetem ECU czy wykasowaniem bledow). Jednak aby ten reset mial sens, trzeba tez miec sprawny termostat.
    Np Unigdiag pokazuje wszystkie parametry adaptacyjne (TRA, FRA).
    Wiecej na ten temat jest w watku:

    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...2f18ed7#154409

    Polecam te lekture.

    Pozdrawiam
    Klaudiusz

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał gALL
    Nie wiem jakiego oprogramowania uzywal Kolega, ALE po czyszczeniu przepustnicy, wymianie MAF dobrze jest zrobic reset PARAMETROW ADAPTACYJNYCH (nie mylic z resetem ECU czy wykasowaniem bledow). Jednak aby ten reset mial sens, trzeba tez miec sprawny termostat.
    Np Unigdiag pokazuje wszystkie parametry adaptacyjne (TRA, FRA).
    Wiecej na ten temat jest w watku:

    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...2f18ed7#154409

    Polecam te lekture.

    Pozdrawiam
    Klaudiusz
    podejzewam ze czyszczenie przepustnicy obylo sie bez jakiego kolwiek programowania :wink: wyjecie i czyszczenie krokowca nie wymaga zadnych adaptacji itp itd.dowody jeżdżą bez falowania itp...tak tez czyszczenie przepustnicy tego nie wymaga..jest jeszcz cos takiego jak samoadaptacja..
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    146 1,6 Ts 2000r
    Postów
    133

    Domyślnie

    dzisiaj odkręciłem przepustnice i ją wyczyściłem, odkręciłem również silniczek krokowy, ale jak wcześniej była mowa jest nie rozbieralny i bałem się go rozbebeszać, także wyczyściłem wszystko co się dało, poskręcałem. wcześniej na czas tej operacji odpiąłem akumulator, odpaliłem obroty cały czas elegancko nic nie falowały, dopiero gdy w momencie włączenia się wentylatora zaczęły troche falować, wyłączyłem silnik i odpalam ponownie, przy odpaleniu obroty podjechały do 2000 i strasznie wolno opadały, i tak za każdym razem przy odpalaniu(przynajmniej na ciepłym silniku, bo na zimnym sprawdze jutro), jak myślicie czy te wolno opadające obroty po odpaleniu to wina krokowca?

  10. #20
    piotrsobon
    Gość

    Domyślnie

    Pierweszy objaw spadnięcia obrotów przy włączeniu wentylatora u mnie występuje również, z silniczkiem krokowym mam podobny problem że przy odpalaniu obroty schodzą powoli, niewątpliwie to wina krokowca ponieważ to on ustala prędkość biegu jałowego. Jeśli ustala on za wysokie obroty np: bieg jałowy 1500 na rozgrzanym silniku to winą jest podłączenie silniczka, wyjmujemy wówczas wtyczkę psikamy wd40 lub kontaktem, podłączamy i wszystko jest w normie.

Podobne wątki

  1. Silniczek krokowy!!
    Utworzone przez tomasz21l w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 09:16
  2. Silniczek krokowy
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 10:56
  3. [145] silniczek krokowy
    Utworzone przez pol2108 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 20:32
  4. [164] Silniczek krokowy
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 16:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory