Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35
  1. #11
    rwww
    Gość

    Domyślnie

    konrado niechce cie martwic ale jak mi zaczelo cos stukac przy skrecaniu w mojej 145 to tydzien pozniej sie okazalo ze to mechanizm roznicowy sie rozsypal

  2. #12
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa 146 1.4 T.S '98, Seicento 1.1 '00
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    A moim zdaniem to wachacz bo mialem podobne objawy I nie ma co sie bawic w wymienianie go na raty tylko raz a dobrze

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Co to jeswt mechanizm roznicowy?? I ile to kosztuje??

    I wachacz przeciez by sie odzywal przy najechaniu na nierownosc, a nie przy skrecie??

  4. #14
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,903

    Domyślnie

    Mechanizm różnicowy to w przednio-napędówkach, element skrzyni biegów do którego dołączane są półośki-tzw. układ przekazania napędu. Zębatki skrzyni na poszczególnych biegach obracając się, przekazują napęd na zębatke układy różnicowego, która to potem wprawia półosie w ruch i dzięki temu samochód jedzie
    W przednio napędówkach jest to integralna części skrzyni biegów(jeśli chodzi o obudowę). jednak po rozebraniu skrzyni będzie on jakby w osobnej komorze(tam tez znajdować sie bedzie zębatka która napędza półosie). Na tej zębatce będzie zamontowana taka kolejna żębatka mniejsza która napędza impulsator, ktory to z kolei powoduje że na liczniku możemy odczytywać prędkość z jaką jedziemy

    I wachacz przeciez by sie odzywal przy najechaniu na nierownosc, a nie przy skrecie??
    Wahacz składa się z dwóch tulejek montowanych do ławy zawieszenia przedniego oraz sworznia który montowany jest w zwrotnicę. Jeżeli tuleje wymieniał, to pozostaje sworzeń. Jednak myśle że wymiana każdego z tych elementów osobno nie ma sensu. Koszt 2xtulejka oraz sworznia + męczenie się na prasie żeby to nakładać mija się z celem. Za 90PLN można kupić cały wahacz kompletny. Wtedy tylko zdejmujey stary i zakładamy nowy.
    Zużyte elementy będą sie objawiać tym że na nierównościach będzie stukać. O stuku przy skręcie to mówisz o przegubach ktore w poczatkowej fazie swej agonii wydaja taki dźwięk. Potem jak już są mocno wyjechane to strzelają nawet przy jeździe na wprost
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 120KM

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 3.0 przed FL /Jumper 2.8 JTD /Fiat Tempra SW 1.9 TD/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,598

    Domyślnie

    Wie ktoś może czy przy zmianie łącznika stablizatora i poduszek w alfie 145 auto ma stać na kołach czy moze ma być cały przód w górze ??
    Chętnie przeczytam jakieś porady jak do tego podejść.
    Pozdrawiam.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #16
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,055

    Domyślnie

    To ja też podpinam sie pod temat, żeby nie dublować tematów.
    Byłem w sobote kontrolnie w ASO na sprawdzeniu zawieszenia.
    I teraz jakie są tego efekty.
    Z tyłu podobno wszystko ok, choć na mój gust coś się tłucze na nierównościach.
    Z przodu nic specjalnie głośno się nie tłucze, ale mechanik po spędzonych kilkunastu minutach pod autem powiedział, że są luzy z lewej strony na sworzniu i tulei, a na prawej stronie luz na tulei.
    Sugerowana naprawa to wymiana lewego wahacza i najlepiej od razu prawego.

    I teraz krótkie pytanie. Jest sens zmieniać tą tuleje w prawym wahaczu, czy się nie zastanawiać i zmienić od razu oba wahacze i ziewać na wszystko :?:

    A wiecie jakie są wahacze były oryginalnie montowane do 145 :?:
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

  7. #17
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,072

    Domyślnie

    Wachacze orginalnie montowane to pewnie Vema, zmieniaj całe wachacze , wymienisz sama tuleje to sie zaraz wysypie sworzeń . cena całego wachacza to około 100 zł i te z Allegro są nawet dobre

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #18
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Też chętnie sie dowiem jaka jest procedura przy: wymianie wahacza, wymianie tuleji, wymianie gum stabilizatora ..

    wiem, tu nie szkola ale koledzy Alfisci, ktorzy juz nie raz to robili mogli by podpowiedziec poczatkujacym domowym mechanikom
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  9. #19
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,072

    Domyślnie

    jakie tam procedury włazisz do kanału i kręcisz kluczami . po wymianie wachaczy trzeba ustawić zbieżność

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #20
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    jakie tam procedury włazisz do kanału i kręcisz kluczami . po wymianie wachaczy trzeba ustawić zbieżność
    chodzi mi o procedury typu "wykrec wpierw ta srube bo jak wykrecisz jako pierwsza ta to
    Ci kolo spadnie na noge ... " itp ...
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

Podobne wątki

  1. 156 zawiecha i koła
    Utworzone przez wStepny156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-03-2013, 20:40
  2. [159] Zawiecha turbiny
    Utworzone przez Kabza w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-07-2011, 13:54
  3. Pasy bezpieczeństwa zawiecha!!
    Utworzone przez Dariush w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-05-2010, 19:49
  4. totalna zawiecha... /--\
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-05-2010, 18:36
  5. Roztrzeszczala sie zawiecha
    Utworzone przez Szef w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2007, 08:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory