Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie jak najlepiej odkrecic nakrętke piasty koła przedniego??

    bo mam juz nowy przegub tylko nie mam klucza i zastanawiam sie jaki kupic.. macie jakies pomysły?? najwieksza grzechotka nie strzeli?? mocno ona tam siedzi??

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    410

    Domyślnie

    Siedzi mocno a nawet bardzo mocno. Ja kupiłem klucz za ok 30zł z kwadratem 3/4 cala, bardzo prosty i dobrze służy.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    tzn nasadke kupiles?? a w kwadrat duzą grzechotke??

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    ToyotaCamry
    Postów
    2

    Lightbulb

    Odgrzewanie starego tematu, ale jak po nowych widać, nadal wielu nie ma pojęcia jak ciężko może być z odkręceniem nakrętki półosi (i startują do tego z hipermarketową grzechotką 1/2" albo kluczem płaskim)...

    1) Nakrętkę luzujemy gdy samochód stoi jeszcze na wszystkich 4 kołach.
    Podstawowy błąd, to próba odkręcania z autem bez koła i na lewarku (można je zepchnąć z lewarka).
    Pod koło, gdzie odkręcamy nakrętkę, podstawiamy jakiś klocek (tak, by blokował koło w trakcie odkręcania). Można (wypadałoby) zablokować hamulec nożny (albo druga osoba niech to robi), ręczny zaciągnąć też nie zaszkodzi (ale niewiele pomoże).

    Uwaga na współczesne auta z silnikami kolizyjnymi i innymi bajerami wewnątrz - raczej nie należy odkręcać nakrętki na biegu, bo można przekręcić silnik "w tył" do normalnego kierunku pracy (zależy którą półoś odkręcamy i na jakim biegu auto stoi np. 1, czy R), można coś naruszyć w silniku.

    Siła (moment) potrzebny do odkręcenia może być taki, że samochód da się przestawić ("przeparkować") na biegu (dowolnym) + na ręcznym, gdy szarpiemy kluczem ze sporą przedłużką.

    2) Jak ktoś ma dostęp do mocnych narzędzi udarowych pneumatycznych/elektrycznych, to oczywiście można próbować odkręcać na uniesionym samochodzie bez koła.
    Ale najtańsze (hipermarket) i najsłabsze "pistolety" na nasadki 1/2" mogą nie wystarczyć (do odkręcania potrzeba większego momentu niż do był użyty przy zakręcaniu danej śruby/nakrętki + dochodzi zapiekanie się, korozja).

    3) Bez mocnego udaru potrzeba tradycyjnego klucza z długą przedłużką (przedział 1-2 metry nie jest przesadą). Znowu, system na najpopularniejsze rozmiarowo nasadki z kwadratem 1/2" może wystarczyć albo okazać się za słaby (można pogiąć pokrętło albo rozpruć nasadkę), szanse wynoszą "pół na pół".
    Warto zainwestować w kilka nasadek i pokrętło na większy kwadrat 3/4" (wtedy w każdym samochodzie osobowym da się odkręcić albo ukręcić każde połączenie).
    Albo klucz fajkowy z odpowiednią przedłużką.

    Inne "patenty" nie zadziałają raczej (klucze rurkowe, czy zagięte oczkowe 12-kątne, zniszczą się albo "objadą" nakrętkę).
    Ostatnio edytowane przez GreaseMonkey ; 03-02-2014 o 20:47 Powód: Błędy...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,121

    Domyślnie

    Dodatkowo musi to być nasadka cienkościenna, mi na szybko nie udało się takiej kupić więc wziąłem zwykłą i oszlifowałem. U mnie poszło odkręcając przedłużką o długości około 120cm opierając się na niej prawie całym ciężarem ciała a lekki nie jestem.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    447

    Domyślnie

    WITAM!ŻADNYCH grzechotek!!!Siła potrzebna do odkręcenia przykorodowanej nakrętki jest potężna.Dodam od siebie że aby zablokować kręcącą się piastę z tarczą można w przypadku tarcz wentylowanych włożyć MOCNY trzpień między tarcze i zablokować o zacisk hamulcowy.Wielokrotnie aby odkręcić z metrową prrzedłużką musiałem wręcz skakać po niej.Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,480

    Domyślnie

    chłopy kombinujecie , zakładasz stalkę , gość siada do samochodu naciska hamulec , dobry klucz ( w wielu przypadkach jesgo średnica zewnętrza jest za wielka , więc warto zadbać o tokarza aby stoczył ) i potem już malina . Jak masz kiepską nasadkę i nie wchodzi na całość ( nie podtoczona ) to Ci objedzie , albo zarobisz w zęby .
    Po pouszczeniu u wjeżdżasz na garaz i jazda

    Kombinacje z blokowaniem itd. tak przynajmniej masz pewność

Podobne wątki

  1. Kąt koła przedniego
    Utworzone przez raxor19 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-06-2015, 11:37
  2. Nagrzewanie tylnego koła po zmianie piasty!!! Pomocy
    Utworzone przez Pati&Grzesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-08-2014, 22:05
  3. Wymiana łożyska piasty koła przód
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-01-2013, 21:02
  4. Wymiana piasty koła - jaki gwint???
    Utworzone przez Annik w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-05-2012, 21:11
  5. Wymiana łożyska piasty koła przedniego AR 147
    Utworzone przez fiejtekt w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 14:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory