Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Łukasz
    Gość

    Domyślnie Temperatura płynu w 2,5 TD AR 155,164

    Mam pytanie do użytkowników AR 155 2,5 TD...
    Jaką macie na wskazniku temperaturę płynu podczas jazdy po miescie, a jaką podczas jazdy na trasie... i przy jakich temperaturach właczają się Wam wentylatory chłodnicy.
    U mnie podczas jazdy po mieście i staniu w korkach mam na wskażniku 100 C i wentylator co chwilę się włącza... na trasie temperatura spada troszkę poniżej 90 C. Jestem ciekawy jak jest u Was...

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,141

    Domyślnie

    To normalka mogą byc minimalne przekłamania na wskażnikach pomiaru i faktycznie temperatura może być troche mniejsza . specjalnie bym się nie przejmował , zapalenie się czerwonej kontrolki od temperatury , to jest sygnał do naprawy układu , jedno co można na tąchwilę zrobić to wymienić płyn chłodzący na letni

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Łukasz
    Gość

    Domyślnie

    Specjalnie się tym nie martwię... płyn wymieniłem dwa dni temu na Shell Glico. Kontrolka od przegrzania silnika się nie świeci. Płynu nie ubywa, oleju w płynie nie ma... Auto jeździ płynnie i żadnych oznak nie ma... ale z ciekawości się pytam, ponieważ robiłem naprawę pompy wtryskowej i po ustawianiu kąta wtrysku, temperatura pracy silnika jest troszkę wyższa niż np. w tamtym roku... Ale moi zaufani mechanicy stwierdzili, że wszystko jest ok... i raczej nie powinno być żadnych problemów... Ale gdyby ktoś z użytkowników Ar 2,5 TD dał znać jak jest u niego to byłbym wdzięczny.

  4. #4
    Łukasz
    Gość

    Domyślnie

    Kurcze... nikt z Was nie ma 2,5 TD przecież to taki fajny silnik Pytanie również do urzytkowników AR 164... to był taki sam motorek...

  5. #5
    Kamil_155
    Gość

    Domyślnie

    Hej Łukasz
    hmm no powiem Ci ze ja mam inaczej zanim wymienilem termostat to.... czy trasa czy miasta ( ale w miescie po dluzszej jezdzie) temperatura osiagala ledwo 50 stopni i nie chcialo za bardzo natomiast po wymianie szybciustko dochodzi do.... 70 stopni i tak sie trzyma Dopiero ! jak troszke przycisne alfke to temperatura skocze tak do 80 - 90 ale to mowie dopiero jak pojezdze na wyzszych obrotach tak to przy normalnej jezdzie czy miasto czy trasa ma te 70 stopni
    hmmm a dalo ci cos ustawienie kata na pompie ?
    moje autko sie strasznie ale to strasznie zamulilo ( corsa 1.2 mnie wycina :/) i trzeba zaczac szukac przyczyny , wstepnie zostala odrzucona turbina bo niby magik powiedzial ze z nia jest ok ale to tak na 80 % )

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    No ja mieć ten fajny silniczek w 164. Na starym termostacie to wg zegara w aucie w lecie 60 - 70 w zimie bez tekturki to szkoda gadać. Po wymianie termostatu podczas normalnej jazdy zima-lato 70-75, jak troszkę przydeptam to skacze 90-100. Stary termostat na początku właśnie przepuszczał a tuż przed śmiercią to zamknął się na amen i musiałem w lecie powoli do domu dojechać z włączonym na maksa ogrzewaniem i wieloma przerwami na studzenie :mrgreen: dobrze że tylko kilkadziesiąt kilometrów.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  7. #7
    Kamil_155
    Gość

    Domyślnie

    no to mam tak jak prezes

  8. #8
    Łukasz
    Gość

    Domyślnie

    Oj to będę musiał troszkę cofnąć kąt wtrysku... i powinno być ok z temperaturą... chociaż z drugiej strony w programie serwisowym Boscha z mojego serwisu, jest napisane, że teperatura pracy dla silnika VM w AR, Jeepie, Roverze, Chrysler`e, Fordzie i Oplu. to teperatura pomiędzy 90 a 100 C. Raczej mam zaufanie do moich mechaników... Właściciele tego serwisu to moi przyjaciele.. więc "w konia" mnie nie chcą zrobić.. Na razie nic złego się nie dzieje, ale zobaczymy co będzie jak zrobi się troszkę cieplej... Co do dynamiki auta, to nie mam się do czego przyczepić... jeżdzi i przyspiesza baaardzo szybko. Chociaż staram się jeżdżąc nie przekraczać 3000 obr. to i tak jest to bardzo dynamiczne auto... Kamil ja bym zaczął od turbiny... od dokładnego jej sprawdzenia... potem przepływomierz... a najlepiej podpiął go pod KTS`a i zobaczył wszystkie parametry.. (jeżeli masz pompę EDC). Może być któryś wtrysk... albo sekcja w pompie... Jak masz z zapaleniem auta.. i czy kopci przy przeciążeniach. Możesz spróbowac odpiąć wtrysk sterujący i zobaczyć co się dzieje... komputer powinien przejść w tryb awaryjny... Jak coś to pisz... spróbuję pomóc...

  9. #9
    Kamil_155
    Gość

    Domyślnie

    HYHY AUTO ZNOWU FRUUUUUUWAAAA : D
    Przyczyna ?
    Sparcialy waz lecacy od intercollera do kolektora ssacego Auto odmulone i ZEEERO dymu )
    A co do temperatury hmmm jak teraz gazuje )) to osiaga te 90 stopni, a tak jezdzac nie przekracajac 2500 to te 70 trzyma ale wystarczy pare razy do 3000 przykrecic i juz jest 90

Podobne wątki

  1. Temperatura płynu.
    Utworzone przez DawidSu w dziale Podkarpackie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2015, 00:49
  2. [159] EGR OFF a temperatura płynu chłodniczego
    Utworzone przez zloty35 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 18:32
  3. [GTV] Temperatura płynu chłodzącego
    Utworzone przez grzdylu w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 21:30
  4. Temperatura płynu 90-130 stopni. V6
    Utworzone przez bartol44 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 15:41
  5. [164] Wysoka temperatura płynu
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-05-2009, 18:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory