Strona 6 z 19 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 188

Temat: SILNIK 1.9 TD

  1. #51
    wisiol
    Gość

    Domyślnie

    czytałem gdzieś że mocne dymienie na czarno przy obciążeniu silnika świadczy o tym, że turbina pompuje za mało powietrza.
    Czy cos wam o tym wiadomo i czy wróży to rychły koniec turbiny?
    Jak można sprawdzić ciśnienie doładowania?

  2. #52
    zwiezu
    Gość

    Domyślnie

    ot se wymyslili... a za duza dawka paliwka nie ?? w starych td mozna w reduktorze na pompie zmienic sprezynke od membrany i bedzie dawala wieksza dawke paliwa przy zalanczaniu turbiny. ale za to mocniej kopci bo trza by tez zmienic wydajnosc turbiny... a kopcenie w tych dieslach to norma...a jeszce jesli Ci straasznie kopci to mozesz miec przypchany recyrkulator spalin.. trza sie tylko zastanowic co to jest nadmierne kopcenie....??

  3. #53
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    573

    Domyślnie

    Nawet nowe diesle puszczają sobie dymka, standard.

    A powiedźcie mi jak to jest u was z wolnymi obrotami, wydaje mi się że mam za wysokie, podchodzą pod 1000, dokładniej jest mi ciężko stwierdzić, około 960.
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V

  4. #54
    Gargamel2007
    Gość

    Domyślnie

    :wink: Dobra z obrotami miałem przeboje najpierw było ładnie pieknie ustawione fabrycznie i mechanik musiał zj... sprawę bo stwierdził że są za duże tylko ze silnik nie był dostatecznie rozgrzany iii co sie stało przy ruszaniu z jedynki było 500 obrotów :x pozniej pomylił sróbki i też nie było różowo teraz mam cos pomiedzy 900 a 1000 i wszystko jest okej. Fabryka mówi ze chyba ma być 900 +-50 i chyba tyle mam :wink:

    a co do kopcenia przecież to stary klekot :mrgreen:

  5. #55
    zwiezu
    Gość

    Domyślnie

    ja tyz mam tak ok 900...

  6. #56
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    573

    Domyślnie

    Znalazłem 10 przykazań o dieslu (zapewne znacie, ale warto powtórzyć)

    1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
    Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
    2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
    3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
    Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
    4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
    Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
    5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
    Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
    6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
    7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
    filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
    Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
    9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
    10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

    Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele ...
    Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka,TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj
    Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V

  7. #57
    Gargamel2007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Brzoza
    Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
    to az tak to klekocenie uzależnia

  8. #58
    wisiol
    Gość

    Domyślnie

    Co do obrotów , ja też mam gdzięś 950.

    A czy można zmienić ciśnienie doładowania?

  9. #59
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    573

    Domyślnie

    Cytat Napisał wisiol

    A czy można zmienić ciśnienie doładowania?

    Szczerze mówiąc wolałbym doprowadzić silnik do jak najlepszego stanu, bo po co cokolwiek ruszać jeśli przykładowo silnik ma przebieg ponad 200tys i pompuje np: 0.5bara, gdzie powinien książkowo dawać od 0.9 do 1.0 bara
    Życie z pasją!
    145 1.9 TD
    147 1.9 JTD 16V

  10. #60
    wisiol
    Gość

    Domyślnie



    Szczerze mówiąc wolałbym doprowadzić silnik do jak najlepszego stanu, bo po co cokolwiek ruszać jeśli przykładowo silnik ma przebieg ponad 200tys i pompuje np: 0.5bara, gdzie powinien książkowo dawać od 0.9 do 1.0 bara
    No właśnie ja też chciałbym się dowiedzieć ile moja turbawka daje.
    Wiesz może jak to sprawdzić i gdzie

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory