Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35
  1. #11
    zwiezu
    Gość

    Domyślnie

    jak pisalem wyzej.... pobuszujcie po necie z tym zagadnieniem , to sami bedziecie miec wlasne zdanie... patrz co wyzej pisalem... napewno mi nie zaszkodzila... poza tym sama strumienica cudow bnie czyni jak wyczytacie...

  2. #12
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    Wołek, a mozesz podac jakis link gdzie mozna kupic te strumienice? w ogole jaka cena?
    bo 40 zl za strumienice jakos mnie nie przekonuje... jakby to rzeczywiscie bylo takie boskie jak czytalem buszujac po internecie to pewnie bylo by duzo drozsze...

  3. #13
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Napewno ci nie zaszkodziłą, bo lepsza nowa strumienica niż rozpieprzony katalizator. Chodziło mi poprostu o mit podnoszenia mocy i momentu przez te wynalazki. To jest tak jak z każdą przeróbką. Nawet ostre wałki niewiele pomogą bez porządnego zasilania paliwem, wydechu itp.

    Tuti: Chodzi o precyzję wykonania i zgrania wielu elementów ze sobą, takich jak: średnica, wielkość naboju, wielkość zwężki, długość itp, itd. Poprostu strumyk robiony metodą "chałupniczą" nie posiada odpowiednich parametrów i nie jest to to co powinno być. To tak jak być zrobił gardziele w gazniku na oko... :roll:

    Tu link do "w miarę" porządnej strumienicy: http://www.moto.allegro.pl/item15650...per_cena_.html

    Najlepsza w tej gamie produktów jest napewno STRUMIENICA NADDZWIĘKOWA MICHAEL

  4. #14
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    Dwukrotnie przyśpiesza wylot spalin dzięki czemu szybciej opróżniane są komory spalania i napełniane nową świeżą mieszanką paliwowo powietrzną.
    wnioskujac po tym spalanie wzrasta... a gdzies czytalem ze niby leciutko spada

    Cytat Napisał Wołek
    Chodzi o precyzję wykonania i zgrania wielu elementów ze sobą, takich jak: średnica, wielkość naboju, wielkość zwężki, długość itp, itd
    a czy te parametry nie powinny byc dobrane do konkretnego silnika?

    tak czy siak i tak chyba zdecyduje sie na strumienice skoro mowicie ze nie zaszkodzi, a jest tansza od kata. o ile u mnie to kata wlasnie jest zepsuty...

  5. #15
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    ad.1
    Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Strumyk poprostu pozwala silnikowi efektywnie spalać mieszankę jak również napełniać cylindyr, co nie znaczy, że dzięki niemu silnik zasysa 2 razy tyle mieszanki.

    ad.2
    Widzę, że z tym gaznikiem to było średnio trafione porównanie :roll: . Parametry strumyka nie musza bvyć aż tak precyzyjnie dobrane do danej pojemności. Najważniejsze, żeby jeden nie zakłócał drugiego (np średnica zwężki i średnica naboju itp).

  6. #16
    zwiezu
    Gość

    Domyślnie

    panowie jak juz wczesniej pisalem, na necie jest troche artykulow odnosnie strumienic...szkoda ze nie pozapisywalem linkow... bylo kilka interesujacych materialow dotyczacych tego zagadnienie, ktore z uwaga przeczytalem jako ze nie chcialem w ciemno podejmowac takiej decyzji.. jedno bylo pewne , chcialem wywalic kata bo silnik sie zmulil... jak sie okazalo mialem racje z tym katem... wyczytalem min. ze kat. do wywalenia jest po ok 100tys km. lub po 5 latach... nie wiem czy to jest swieta prawda jesli chodzi o te 5 lat... po drugie, ze strumienice wykonywane obecnie sa produkowane poprawnie jesli chodzi o strone techniczna, gorzej jest z materialami uzytymi do ich produkcji i stad sie bierze cena odpowiednia + markowy producent... ja zdecydowalem sie na zakup tej za 40 zl, choc widzialem takie same za pare zloty wiecej... nie chcialem wydawac za duzo, aby sprawdzic to zagadnienie... wiedzialem jedno...bede mial w najgorszym wypadku kawalek rury w miejsce kata.. pisza roznie..generalnie to mowi sie ze trzeba dopasowac metoda prob i bledow... nawet jesli chodzi o odleglosc od kolektora.. ale powiedzmy sobie szczerze, takie detale to juz chyba przy grubych rzeczach nam zwyklym smiertelnikom nie trzeba az takich dokladnych parametrow.. co tam jeszcze ... a czytalem artykul goscia ktory bawil sie badaniami tego... no pisal ze wszystko jest ok, ale nie testowal tego na silnikach z turbina jeszce... wg niego nie powinno byc efektu w nich poniewaz spaliny traca energie w turbinie... ale z drugiej strony mowi ze efekt moze byc inny... ja tak sobie myslalem ze jesli strumienica nadaje predkosc spalinom wylotowym , wprawia je w ruch wirowy to w gruncie rzeczy powinna ulatwiac prace turbinie zasysajac te spaliny ktore przelatuja przez nia... dokladajac do tego sportowa wkladke powietrza powinno byc lepiej zwazajac ze i na wlocie jest opor ze strony filtra oryginalnego i jakze niedoskonalego, ktory rowniez spowalnia turbine....
    nie wiem jak by u mnie silniczek pracowal na zwyklej przelotowej rurze, wiem ze teraz jest ladnie i nie narzekam.. napewno lzej sie wkreca na obroty niz poprzednio, to zauwazylem... no ale jeszcze musze kupic wkladke filtra, tu tez nie bede przeplacal...mam na oku wkladke "jamexa" za 65zl... no i do tego jeszcze koncowy tlumiczek a'la mugen jesli finanse pozwola w niedlugim czasie
    kto nie kombinuje ten nie zyskuje(chociazby wiedzy..

  7. #17
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma sensu kupować wkładki do diesla. Nic to nie da. W silniku benzynowym może poprawić parametry przez to, że po otwarciu przepustnicy silnik z mniejszym oporem jest w stanie zassać mieszankę w danym czasie, co nie powoduje spadku ciśnienia w układzie dolotowym. W dieslu przepustnicy nie ma w ogóle :mrgreen: ... Koniec kropka.

  8. #18
    zwiezu
    Gość

    Domyślnie

    no dobra nie stawiajmy jeszca kropki... uklad dolotowy i wyklotowy tworzy przelotke przez silnik teoretycznie prawda?? im mniejsze opory na dolocie i wylocie tym latwij oprozniac i napelniac cilindry... do tego dochodzi turbina w tym calym ukladzie ktora wkomponowana jest zarowno w dolot jak i wylot.... i teraz tak turbina jest napedzana wylatujacymi spalinami tak?? no.. i teraz tak te spaliny wylatujac napedzaja wirnik ktory osadzony jest na jednym walku z wirnikiem zasysajacym i tloczacym powietrze... jesli na wlocie jest opor( np. ten seryjny papierowy filterek, co jest potwierdzone badaniami-stawia wiekszy opor jak sportowa wkaldka.)to jedno spowalnia drugie w zasadzie, spaliny znowu hamowane sa poprzez uklad wydechowy z katalizatorem i tlumikami na czele...co spowalnia obroty turbiny... takze moim skromnym zdaniem jest tu gdzies drobinka prawdy i zamierzam to sparawdzic osobiscie... jesli sie myle to zwracam honor, bardziej doswiadczonym...

  9. #19
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Nie jest to do końca tak prostolinijne jak mówisz, ponieważ nawet niektóre wyczynowe samochody mają seryjne filtry poietrza. Stożek nie działa w dieslu i koniec. Nie ja to sobie wymyśliłem, tylko jest to potwierdzone testami na hamowniach itp. Poz tym z tą strumienicą tak jak mówiłem, dała bo katalizator blokował. Zrozum, że diesel działa na całkowicie innej zasadzie, która nie ma nic wspólnego z odetkanym dolotem, strumienicami itp. Tu obroty silnika dyktuje ci dawka wstrzykniętej ropy, która nie jest sterowana powietrzem, tylko powietrze dawką. W silniku benzynowym stożek zdaje egzamin ponieważ im więcej tlenu tym większa moc, a w przypadku silnika gaznikowego więcej zassanego paliwa. Poprostu w benzyniaku od ilości zassanego powietrza zależy ilość paliwa, a w dieslu na odwrót. I nie do końca jest to prawdą, że jak wszystko wypierdzielisz z wydechu to nic nie będzie blokowało i auto będzie chodziło super. Wydech musi mieć swoje odpowiednie wewnętrzne ciśnienie, żeby się dobrze opróżniał. Poza tym TO CO NAZYWASZ STRUMIENICĄ A NIĄ NIE JEST NIE ZWIĘKSZA PODCIŚNIENIA W WYDECHU BO NIE MA ZWĘŻEK :!: .


    P.S. Mam dla ciebie znacznie lepszą propozycję na ZNACZNE :!: podniesienie mocy. Zamontuj sobie intercooler, a poczujesz przypływ koni. Tylko musi być wstawiony w przewiewne miejsce. To jest przeróbka, która naprawdę podnosi moc, a nie takie grzebanie bez sensu... Np w przypadku citroena CX silnik 2.5 TD miał 90 KM a z intercoolerem ten sam motor miał 120 :!: Różnica chyba znaczna prawda :?: Pamiętaj, że trzeba dobrać chłodnicę z silnika o takiej pojemności jak masz, żeby nie była za duża i nie powodowała turboidziury 8) . Tu masz link do tego w co powinieneś zainwestrować:

    http://www.moto.allegro.pl/item15587...tercooler.html

  10. #20
    ANGEL
    Gość

    Domyślnie

    a jezeli nie stac cie na intercooler to zrob tak poprowadz rure 2.5 cala a na koncu zamontuj przelotowy tlumik... napewno poczujesz przyplyw mocy

Podobne wątki

  1. Strumienica zamiast katalizatora AR 156 2.4 jtd 20V
    Utworzone przez dzozef w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-06-2015, 23:44
  2. [155] Co w miejsce Katalizatora??? 155 2.0 8V
    Utworzone przez Gregu155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 18:20
  3. [145] kat / strumienica / przelot
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 07-09-2013, 12:44
  4. AR 147 strumienica zamiast katalizatora
    Utworzone przez koyak w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 23:11
  5. Strumienica zamiast katalizatora w 3.0 V6
    Utworzone przez ozzy w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 10:00

jaką strumienice do 2.4 jtd

strumienica alfa romeo 166 2.4 jtd

strumienica 2.4 jtd

strumienica alfa jtd

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory