Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33
  1. #21
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,055

    Domyślnie

    Bardziej chodzi o to, żeby nie zostawiać samochodu przechylonego na lewo niż o to, żeby zostawiac go przechylonym na prawo... 8)

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    155 2,0 8v;156 2,5 24v;159 jtd 16v
    Postów
    3,959

    Domyślnie

    koledzy stosujac olej o mniejszej lepkosci niz 10w sami przyczyniacie sie do zepsucia wariatora(i nie tylko!!!) zalecana przez AR lepkosc to 10w40 przy ostrej jezdzie 10w50.te silniki nie sa przystosowane do innej lepkosci!polecam agip sint2000,motula,selenie20k.castrol jest dobrym olejem ale pamietajmy ze to najczesciej obok mobila podrabiana marka.pozdrawiam

  3. #23
    zibi155
    Gość

    Domyślnie wariator!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jestem posiadaczem AR155 1.8TS 92r.Rozrząd na łańcuchu, przebieg 280 000 i żadnych problemów z wariatorem, zalewam olej Texaco 15W40 + Motorlife( Militec).

  4. #24
    Emenems
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam standard 10W 40 Shell i narazie się wszystko kręci.

  5. #25
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,055

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    koledzy stosujac olej o mniejszej lepkosci niz 10w sami przyczyniacie sie do zepsucia wariatora(i nie tylko!!!)
    No to jak wytłumaczysz to, że olej 5W50 Agipa ma lepkość dużo wyższą od chyba wszystkich dostępnych olejów 10W.. :?:

    Cytat Napisał lesio146
    zalecana przez AR lepkosc to 10w40
    Pamiętaj, że AR zaleca wymianę rozrządu co 120kkm :!: I co też będziesz im bezwarunkowo wierzył :?: :wink:
    A Selenia zaleca wymiane oleju co 20kkm. Tak zmieniasz :?: :wink:

    Niestety prawda jest taka, że wariator to maksymalnie nieprzewidywalne ustrojstwo.
    I jak ma paść to i tak padnie, bo jest źle skonstruowany.
    Jedyne co możemy zrobić to o niego dbać i podtrzymywać na życiu poprzez częstą wymiane na dobry markowy olej. A wariator tak czy siak w któryms momencie padnie.

    Gdy patrzałem do książki serwisowej swojej Alfy, to znalazłem wpis, że miała wymieniany wariator już po 20 kilku kkm. Chyba pierwszy własciciel nie mógł sam z siebie zarżnąć wariatora w takim krótkim okresie, bo w tak krótkim czasie nawet nie miał ku temu okazji :roll:
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

  6. #26
    Emenems
    Gość

    Domyślnie

    Nie rozumiem jednej rzeczy.
    W AR147 Wariator jest w nowszej, mniej awaryjnej wersji. Dlaczego więc (mimo że to ten sam silnik) nie można go zastosować w 145/146/156 ?
    Dlaczego Podwykonawcy AR nie modernizują tego urządzenia skoro wiadomo jakie jest ono awaryjne? To jest kpienie sobie z klienta i nabijanie kasy. Przez to auta tracą renomę.

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    nie wydaje mnie sie ze w 147 jest lepsze to ustrojstwo bo tak samo narzekają jak wszyscy :mrgreen:

    pozmianowy mozna montowac do wszystkich TS16v.. te co wytrzumują gora 20k to zazwyczaj wariatory przed modernizacją

  8. #28
    evil
    Gość

    Domyślnie

    Witam, jak dlugo mozna jezdzic z zepsutym wariatorem i jakie sa tego konsekwencje? Chodzi mi o to czy cos oprocz stukania dzieje sie z autem. Kupilem samochod 3 dni temu, jezdzi ale wydaje mi sie ze nie ma pelnej mocy, narazie kasy brak ale za niecaly miesiac mam zamiar ostro sie za nie zabrac. Wydaje mi sie ze wariator stuka wiec napewno on. A i zdazylo mi sie dzisiaj 2 razy ze stojac na swiatlach wciskam gaz i chce ruszyc a auto tak jakby nie moglo sie odkleic od drogi..... obroty tez faluja :/ dzieki za porady i pozdrawiam

  9. #29
    ViP Romeo Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    145 1.6TS, 166 Q2 2.5 V6
    Postów
    1,055

    Domyślnie

    Cytat Napisał evil
    Kupilem samochod 3 dni temu, jezdzi ale wydaje mi sie ze nie ma pelnej mocy
    A jak kupowałeś to nic nie stukało, wszystko było ok i auto miało pełną moc :?:

    Kurcze ludzie. Fajnie, że przybył kolejny Alfista, ale jak kupujecie samochód w którym trzeba zmienić połowe części, to potem się dziwić, że ludzi narzekają na awaryjność..

    Przecież falowanie obrotów i stukanie wariatora jest wyczuwalne od początku.
    Chyba, że zbiłeś mocno cene opierając się na tych usterkach.

    Wariator stuka Ci ciągle, czy tylko przy uruchomieniu silnika :?: Jak tylko przy uruchomieniu to jeszcze troche pociągnie może 5, może 10 może 15kkm.
    Ale skoro kupiłeś tak zaniedbane auto to tak czy siak musisz zmienić rozrząd dla świętego spokoju, a przy okazji wariator, żeby dwa razy silnika nie rozbierać. Do tego pamiętaj o uszczelce pod pokrywe i nowym dobrym oleju z pewnego źródła.

    Jeśli obroty falują to w 9 przypadkach na 10 pomaga przeczyszczenie przepustnicy. Ale skoro u Ciebie połączone to jest ze spadkiem mocy to pewno przepływomierz powiedział do widzenia i prosi o kupienie nowego. Oczywiście oryginalny, a nie żadne podróbki, bo za miesiąc zaś będziesz zmieniał.

    Niech jakiś spec sprawdzi Ci też świece.
    Kiedyś pod ksywką "rigobert".

  10. #30
    evil
    Gość

    Domyślnie

    Ja tam nie mam zamiaru narzekac na samochodzic, jest taki jaki chcialem a to ze czesci trzeba wymieniac to inna sprawa, nic nie jest wieczne Auto wizualnie 5+, a co do silnika to za bardzo nie wiedzialem oco chodzi w tymi wszystkimi zawilosciami. Auto kupilem od dalekiego znajomego i mowil mi ze trzeba bedzie do niego jeszcze troszke dolozyc. Za 2000 rok 8900 to chyba nie jest zle. Rozrzad wymieniam w kazdym swoim nowym aucie, teraz tylko dojdzie wariator i jeszcze kilka innych rzeczy i mam nadzieje ze bedzie wszystko smigac a co najwazniejsze bede mial pewnosc co bylo robione z autem. Pozdrawiam wszystkich i dziekuje bardzo za odpowiedz. Mam nadzieje zekiedys i ja bede mogl komus tutaj pomoc, papa

Podobne wątki

  1. Wariator ?
    Utworzone przez makatrio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 21:49
  2. wariator
    Utworzone przez arex39 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 22:14
  3. Wariator - bać się go czy nie?
    Utworzone przez tofik w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 20:59
  4. wariator
    Utworzone przez lysy1234 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2009, 18:04

olej do twin spark castrol

agip 5w50 wrażenia

agip 5w50 warszawa

agip oleje gdzie kupic

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory