Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 115

Temat: Montaż uniwersalnego sterownika centralnego zamka

  1. #101
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Poległem na tym zamku bagażnika ...
    Sebek jeżeli możesz - zrób zdjęcie po zdjęciu pokrywy - z widokiem na kostke 1f kostka czarna z czerwoną wajchą (40 pinowa po lewej stronie na dole BC pod bezpiecznikami i taką długą pionową wtyczką)
    oraz wtyczki 1f - taka sama wtyczka tylko po drugiej stronie BC w kolorze niebieskim
    Może dojdziemy do tego do jakiego kabla jest to podpięte.
    pin 36 w 1F i 1E nie reaguje na podanie masy i plusa na ten pin.
    Z tego co sie udało mi jeszcze dojrzeć.
    Na wejściu do zamka są 3 przewody - fioletowo szary, brązowo szary, czarny.
    Czarny to masa - 2 pozostałych nie byłem w stanie zdiagnozować bo byłem sam i nie było nikogo, żeby mi powciskał przycisk.

    - - - Updated - - -

    czy jakaś mądra głowa może mi wyjaśnić gdzie mam podać napięcie ?
    Opis funkcjonowania

    Body Computer M1 odbiera na wejściu sygnały pochodzące z anteny odbiornika P93 , która połączona jest ze stykiem 21 i 31 złącza A
    Poprzez obwód CAN, Body Computer jest połączony z zespołem sterowania na drzwiach H44.
    Zespół sterowania na drzwiach H44 jest zasilany ze styku 24 złącza B w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F39 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B2 .
    Zespół H44 odbiera na wejściu sygnał z przycisku odblokowywania, umieszczonego w zespole sterowania H12 , ze styku 3 złącza B.
    Zgodnie z logiką sterowania przedstawioną wcześniej, zespół H44 wysyła polecenie ze styku 6 złącza A, które wzbudza przekaźnik otwarcia bagażnika J56 , który, zasilany z obwodu zabezpieczonego specjalnym bezpiecznikiem B60 , uruchamia motoreduktor zamka bagażnika N57 .
    147 powodów do zadowolenia

  2. #102
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Jeżeli ten przekaźnik j56 bezpośrednio już otwiera bagażnik to zdemontuj go i podaj plusa na ten pin który powinien go otrzymać czyli możliwe że pin 30 ale to trzeba sprawdzić miernikiem. I wtedy możesz nawet podpiąć się bezpośrednio do nóżki przekaźnika. Druga opcja to jeżeli jest przycisk otwierania w 147 to demontujesz panel z nim i kontrolką masy sprawdzasz po kolei we wtyczce podłączonej do przycisku nie odłączając tej wtyczki. Jak otworzy to Wiesz gdzie wpiąć minusa ale musisz zastosować przekaźnik żeby zamienić biegun ze sterownika z plusa na mase.

  3. #103
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał czupi Zobacz post
    Druga opcja to jeżeli jest przycisk otwierania w 147 to demontujesz panel z nim i kontrolką masy sprawdzasz po kolei we wtyczce podłączonej do przycisku nie odłączając tej wtyczki. Jak otworzy to Wiesz gdzie wpiąć minusa ale musisz zastosować przekaźnik żeby zamienić biegun ze sterownika z plusa na mase.
    Ta opcja może nie zadziałać - bo jest czasowy wyłącznik tego przycisku, który odcina zasilanie po 5minutach od otwarcia drzwi
    147 powodów do zadowolenia

  4. #104
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    No to faktycznie może nie zadzialać tak ale spróbuj ten pierwszy sposób. Wepnij się odrazu w ten pin co idzie z przekaźnika do siłownika ja tak zrobiłem u siebie właśnie, albo zasteruj przekaźnik podając odpowiedni sygnał tak żeby się uruchomił bezpośrednio przy przekaźniku. Ale to też może nie działać bo pewnie odcina plusa z przekaźnika po tych 5 minutach ale pokombinuj coś.

  5. #105
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    pobawie sie jeszcze tym H44

    - - - Updated - - -

    Dobra bagażnik działa, ale jest zrobiony straszny drutex,
    Pin nr 6 na złączu B sterownika H44 jest sterowany plusem, który odpowiada za otwarcie klapy.
    Podpiąłem się tam - ale to jest drutowanie, trzeba znaleźć ten kabel gdzieś w kabinie ( póki co mam przeciągnięty kabel przez drzwi)
    Kabel na tym pinie ma kolor kremowo-czerwony.
    Nigdzie w kostkach 1f ani 1e ani tej długiej pionowej - nie ma takiego kabla - poza jednym, przy którym podanie napięcia na ten pin nic nie daje.
    147 powodów do zadowolenia

  6. #106
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Smith
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    chwilowo brak
    Postów
    145

    Domyślnie

    jakiś progres ?

  7. #107
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Nie, auto stoi na podnośniku bo robi się zawieszenie i lakieruje.
    Trzeba znaleźć gdzieś w kabinie pin na którym otwiera się bagażnik
    147 powodów do zadowolenia

  8. #108
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa 147 1.6 105KM, Alfa 147 2.0 150KM, Alfa 147 1.9 JTD, Alfa 159 1.9 JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cześć,

    Sprawa z otwieraniem klapy bagażnika jest bardzo prosta...

    Co będziemy potrzebować:

    - miernik
    - przewody
    - klucz 10
    - lutownica
    - koszulki termokurczliwe izolujące
    - taśma izolacyjna


    *Zaczynamy od ściągnięcia osłony plastikowej na tylnej klapie w celu dostania się do zamka.

    *Odkręcamy za pomocą klucza nr. 10 dwie śruby trzymające zamek w klapie i wyciągamy zamek.
    Do zamka dochodzą dwie kostki ( 2 i 3pinowa)... Kostka 2pinowa jest kostką sterującą zamkiem ( tak to właśnie o nią nam chodzi ! ;] )

    *W kostce 2pinowej na jednym przewodzie jest stała masa. W celu otworzenia zamka podawany jest PLUS (w moim przypadku kabel czerwono-niebieski był przewodem PLUSOWYM). Do tego przewodu w celu sprawdzenia możemy bezpośrednio od akumulatora pociągnąć 12v chyba nie muszę wyjaśniać . [Z uniwersalnego sterownika centralnego zamka też podawany jest na szczęście 12v.]

    * Następnie odnajdujemy wiązkę w progu od strony kierowcy - ostrożnie rozcinamy taśmę w celu dostania się do przewodów i odnajdujemy nasz przewód (przewód nie jest łączony - będzie to ten sam kolor co w kostce podpinanej do zamka w bagażniku - w moim przypadku czerwono-niebieski).

    W celu upewnienia się iż odnaleźliśmy odpowiedni przewód:
    -zeskrobujemy delikatnie izolację na kablu odnalezionym w progu w moim przypadku czerwono-niebieski.
    -podpinamy bezpośrednio od akumulatora 12v do przewodu w klapie bagażnika w moim przypadku czerwono-niebieski.
    - wracamy do progu i za pomocą miernika sprawdzamy czy na tym kablu mamy 12v.
    - odłączamy kabel pociągnięty od akumulatora do przewodu w klapie bagażnika.
    - wracamy do progu i sprawdzamy czy teraz nie ma już napięcia na kablu. Jeśli nie ma na kablu napięcia to udało nam się odnaleźć dobry przewód.


    - Teraz możemy dolutować do tego przewodu kabel od naszego uniwersalnego zamka ( w moim uniwersalnym centralnym był to kabelek czerwono-czarny). ODPINAMY AKUMULATOR PRZED LUTOWANIEM. Oczywiście pamiętajmy o koszulce termokurczliwej i zaizolowaniu całej wiązki taśma izolacyjną !


    Po takiej operacji cieszymy się działającym otwieraniem klapy bagażnika z pilota

  9. #109
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    czy też można to zastosować w AR 156 ?

  10. #110
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa 147 1.6 105KM, Alfa 147 2.0 150KM, Alfa 147 1.9 JTD, Alfa 159 1.9 JTD
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    czy też można to zastosować w AR 156 ?

    Kolego jeśli zamek sterowany jest z przycisku itp. to da się to zrobić ( sam nie mam alfy 156). Załóżmy, że zamek też można otworzyć za pomocą przycisku więc w pierwszej kolejności demontujemy zamek w klapie i sprawdzamy jakie kostki do niego dochodzą i czy zamek sterowny jest + czy też - ( w tym celu pomocny będzie kolega, który będzie naciskał przycisk z kabiny i próbówka samochodowa 12v - miernik będzie za wolny by zareagować ! ).

Podobne wątki

  1. Montaż uniwersalnego sterownika zamka centralnego
    Utworzone przez trojan6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-03-2015, 12:42
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 12:41
  3. Montaż sterownika zamka centralnego
    Utworzone przez LUKI83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-06-2010, 10:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory