Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 93

Temat: Nagrzewanie auta walnięty termostat?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie Nagrzewanie auta walnięty termostat?

    Witam,
    mam taki problem. Na dworze -18 stopni. Do pracy mam około 20km, a auta nie umiem zagrzać. Wskazówka z temperatury wskazuje 50 i nawet nie drgnie. Od momentu zapalenia, pozostaje w tym samym miejscu. Dojeżdzając do pracy wieje lekko ciepło i to jest wszystko. Muszę siedzieć w czapce i rękawiczkach. Czy powodem może być walnięty termostat czy może coś innego? Wiele przeczytałem już wątków o tym, ale wiadomo, że każdy woli opowiedzieć o swoim przypadku i na taki przypadek dostać indywidualną odpowiedz

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie

    Zacząć od termostatu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Witam,
    mam taki problem. Na dworze -18 stopni. Do pracy mam około 20km, a auta nie umiem zagrzać. Wskazówka z temperatury wskazuje 50 i nawet nie drgnie. Od momentu zapalenia, pozostaje w tym samym miejscu. Dojeżdzając do pracy wieje lekko ciepło i to jest wszystko. Muszę siedzieć w czapce i rękawiczkach. Czy powodem może być walnięty termostat czy może coś innego? Wiele przeczytałem już wątków o tym, ale wiadomo, że każdy woli opowiedzieć o swoim przypadku i na taki przypadek dostać indywidualną odpowiedz
    Pradopodobnie termostat - sprawdź czy wąż który łączy termostat z chłodnicą robi sie ciepły podczas pracy silnika, jeśli tak to termostat przepuszcza Ci na duży obieg (chłodnica) i przy takiej temp. powietrza i używaniu ogrzewania żaden silnik nie ma prawa się rozgrzać do temp. roboczej (90 stopni)
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Ja rozumiem, że 90 stopni nie osiągnę przy takiej temperaturze. W ogóle wskazówka nie wskoczy ani na 55 stopni. Gdy były jesienne dni +/- 2 stopnie to temperatura max jaka była to około 55 stopni (lekko wskazówka drgnęła). Zobaczę jak przyjadę z pracy czy ten wąż do chłodnicy robi się ciepły.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arbeldes
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Rawicz
    Auto
    147 '07 FL 1.9 150KM/ 159 TI 2.0 JTDM Berlina
    Postów
    309

    Domyślnie

    Jak na jesieni max 55 stopni to raczej bankowo termostat

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Azalgo
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T
    Postów
    676

    Domyślnie

    Na 100% chyba...


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Ja rozumiem, że 90 stopni nie osiągnę przy takiej temperaturze. W ogóle wskazówka nie wskoczy ani na 55 stopni. Gdy były jesienne dni +/- 2 stopnie to temperatura max jaka była to około 55 stopni (lekko wskazówka drgnęła). Zobaczę jak przyjadę z pracy czy ten wąż do chłodnicy robi się ciepły.
    Chyba mnie nie zrozumiałeś. W sprawnym układzie chłodzącym silnik zawsze uzyska 90 (w odpowiednim czasie - trasa 20km w zupełności wystarczy) i temp. na zewnątrz nie ma znaczenia.
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tispun
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 jtd 16v 140km
    Postów
    60

    Domyślnie

    Wymień kolego termostat i problem zniknie

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Chyba mnie nie zrozumiałeś. W sprawnym układzie chłodzącym silnik zawsze uzyska 90 (w odpowiednim czasie - trasa 20km w zupełności wystarczy) i temp. na zewnątrz nie ma znaczenia.
    Zgadzam się że to termostat, ale z tym że zawsze osiągnie 90' to już nie. Ja dziś zrobiłem trasę ok. 20km i pokazywało cały czas powyżej 80, ale 90 dobiło dopiero jak dałem nawiew na 1bieg bo jak chodzi na 3 lub 4-tym przy tej temp. jest lipa a termostat nowy.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    Zgadzam się że to termostat, ale z tym że zawsze osiągnie 90' to już nie. Ja dziś zrobiłem trasę ok. 20km i pokazywało cały czas powyżej 80, ale 90 dobiło dopiero jak dałem nawiew na 1bieg bo jak chodzi na 3 lub 4-tym przy tej temp. jest lipa a termostat nowy.
    Nigdy diesla nie miałem ale wiem że nagrzewają się wolniej niż benzyna więc bardzo możliwe. Ja mam 90 po 5-8km ale wyznaję zasadę najpierw silnik potem środek auta
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

Podobne wątki

  1. Walnięty wariator?
    Utworzone przez ThyLight w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 15:34
  2. [146] AR 146 1.7 16V Boxer Walnięty rozrząd
    Utworzone przez Marcin... w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 23:09
  3. [146] Długie nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez suckert w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 09:00
  4. nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 10:24
  5. NIE ŁADUJE AKUMULATORA - CZY WALNIĘTY ALTERNATOR???
    Utworzone przez BlaCkMagic w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-11-2007, 19:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory