Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: JTDM 103kw P1238

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    147 JTDm 140KM
    Postów
    16

    Domyślnie JTDM 103kw P1238

    Witam, jak w temacie mam 7-kę z JTDm 140 konnym. Kupiłem ją jakiś czas temu, palił się check. Niewiele myśląc podpiąłem kompa, FES wypluł P1238... Szybka akcja internet, tematy, czytanie. OK czyścimy EGR... EGR wyczyszczony, ale... no własnie... Elektromagnes nie reaguje w żaden sposób na testy EGR'a...
    Włączam zakładkę test no i z 1% robi się 95% bodajże 3 razy... Miernik w dłoń, cewka wydaje się być sprawna, ok. 9 ohmów... Sam "bolec" w elektromagnesie wcisnąć się da, ale z oporem... Odbijać odbija... Ale wystawać wystaje max 2mm... Co można zrobić z takim fantem? Próbowałem rozruszać niestety ze skutkiem jak widać... Udało się go poprostu ruszyć, bo wcześniej stał. Jakieś pomysły? Może da się ten elektromagnes jakoś rozebrać? Nie widzi mi się jak narazie wymiana całego EGR'a(bo samego elektromagnesu nie znalazłem).
    Przeglądając tematy o EGR znalazłem taki opis:
    Cytat Napisał Wlodzmin Zobacz post
    Pozwólcie, że wtrącę kilka zdań od siebie na temat czyszczenia nieszczęsnego EGR.
    Zacznę od samego początku mojej krótkiej przygody z zasyfiałym EGR i błędem P1238.
    Objawy jakie wystąpiły w moim 1.9 JTD 16V 140KM:
    -wspomniany błąd P1238
    -znaczna różnica między docelową a mierzoną masa powietrza (objawy uszkodzonego przepływomierza)
    -Przeładowanie na turbinie (Objawy zapieczonych kierownic zmiennej geometrii)
    -zawór EGR otwarty na 1 % (po czyszczeniu przepustnicy i egr + zaślepka z dziurkami)
    Myślę sobie, masakra:/!!!!Od czego zacząć:/!!!
    Aż tu wpadłem na stronkę kolegów od Opelka:/

    Tu był link do autokącika.

    Jako, ze ta sama konstrukcja silnika wiec EGR również.
    EGR stoi mimo, że wyczyszczony wiec niby do wymiany. Wykręciłem multimetr w rękę, cewka sprawna. Nie czekając zabrałem się do roboty, wiertareczka, otwór w miejscu pokazanym na foto z opla, troszku WD, kilka machnięć młotkiem i wylazł. Wsio wyczyściłem poskładałem zasilacz w łapę, ustawiam na 12v i trach elektromagnes chodzi. Skręciłem z zaworem, jeszcze raz pod zasilacz i chodzi, japa Do autka pod wtyczkę test w FiatECUScan i działa. Poskręcałem cały układ, odpaliłem auto, szybka diagnostyka w FiatECUScan i jest pięknie. Wszystkie parametry wyżej wymienione doszły do stanu fabrycznego i zero błędów.
    Do standardowego czyszczenia EGR i przepustnicy polecam czyszczenie elektromagnesu według instrukcji podanej na stronie wyżej.
    Może przyda się komuś opis mojej przygody z EGR i P1238.
    Czyszczenie elektromagnesu banalnie proste a parę PLNnów w kieszonce
    Pozdrawiam
    Cytat pochodzi z działu zrób to sam, temat: Czyszczenie zaworu EGR Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2004

    Niestety ani fotek ani link nie działa... Ktoś coś może pomóc?
    Z góry dzięki, pozdrawiam.





    EDIT:
    Niedopatrzyłem PDF'a w języku angielskim w tym temacie. No więc pytanie kieruję bardziej w stronę, czy ktoś z was robił taką akcję, że rozwiercał obudowę elektromagnesu i go rozbierał? Jakie wrażenia z jazdy, z użytkowania takiego egra w późniejszych latach?
    Ostatnio edytowane przez kruchy0 ; 17-10-2016 o 22:28

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Jak masz plastikową obudowę EGR to wierci się otwór i wybija rdzeń.

    Ja obecnie jeżdżę bez elektromagnesu

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    147 JTDm 140KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Mnie niestety strasznie irytuje kontrolka Check Engine przy każdym odpaleniu, no i auto jeździ prawdopodobnie w trybie awaryjnym, gdyż włącza się bez powodu wentylator chłodnicy... No ale cóż, będę może jutro coś działać(akurat jutro chwila czasu), właśnie spróbuję powalczyć z tym wybijaniem rdzenia... A jeszcze druga sprawa, mam wersję 103kW... Gdy znalazłem na internetach bodajże filmik z rozbiórki EGR'a właśnie w tej wersji to elektromagnes miał bodajże 4 lub 5 pinów... A u mnie są tylko 2... Wtyczka wygląda identycznie, ale są w niej tylko 2 styki(samice). Ktoś coś może powiedzieć na ten temat?

Podobne wątki

  1. Wymiana tłumika koncowego AR 147 1.9 Jtd (103kw) 2004
    Utworzone przez grzesiekMS w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-08-2016, 21:14
  2. Sprzęgło do 1.9 16V 103KW.
    Utworzone przez @sdero w dziale 147
    Odpowiedzi: 103
    Ostatni post / autor: 08-03-2016, 22:03
  3. problem ze skrzynią biegów 156 2.4 jtd 103kw 2000 rok
    Utworzone przez spidder7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 20:33
  4. Gt 1.9 103kw ??
    Utworzone przez bocian w dziale GT
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 23:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory