Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Sworzeń wahacza górnego problem

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar chery
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    AR 147 Fl Jtdm 8 v / 120 km
    Postów
    12

    Domyślnie Sworzeń wahacza górnego problem

    Na wstępie witam wszystkich alfistow jako że to mój 1 post choć forum przegladam od dawna . mam problem którego sam nie przeskocze wiec pisze w końcu do Was
    Chciałem zmienić wahacze górne zacząłem od prawej strony.
    Sworzeń za nic nie chce mi wyjść z kielicha. Na początku katowałem śrubę młotkiem od dołu ( czego efektem jest to że się spłaszczyła ale to sobie utnę końcówkę jak w końcu sworzeń ruszy ). Potem zacząłem stukać w kielich w różnych konfiguracjach , w końcu w sam wahacz ( wiem że to nie bardzo halo ale i tak go wywalam i wsadzam nowy niby ? ) . Nic śruba sworznia nie ruszyła się ani o mm.Oczywiście spryskane wsio gęsto wd 40 wcześniej .
    Stwierdziłem że chyba czas kupić ściągacz ( tak tak powinienem mieć go na starcie ) szybka wizyta w norauto i 50 zł mniej ( sobota a ja potrzebuję na już to zrobić - no ale za to solidny ściągacz dostałem ). Ładnie wszedł między gumę sworznia a kielich. Wbiłem go głębiej dokręciłem śrubę ściągacza wale młotkiem , zakładam ściągacz w innym położeniu dalej nic... :/ w przypływie prostacji wziąłem łom zachaczając go o ściągacz ciągnę w górę i nic...śruba sworznia nadal ani o mm się nie ruszyła w otworze w kielichu ?! Jedynym efektem jest to że od łomu zniszczyłem sobie gwint śruby na ściągaczu przez co słabo z jej odkręcaniem / przykręcanie obecnie idzie ale ciężko..mocno poddenerwowany pozbyłem się całej gumy na sworzniu licząc na to że ściągacz bez niej będzie miał łatwiej....marzenia
    Co mam zrobić teraz ? Zastanawiam się albo to opalić albo uciąć licząc na to że uda mi się wybić pozostałość śruby z kielicha ( chociaż wątpię by poszło tą drogą skoro już tyle siły tam poszło a śruba ani drgnie )
    Jakieś pomysły ? Straciłem 4 godz i nic nie zrobiłem....rozkręciłem chyba bardziej dla zabawy całe zawieszenie z prawej strony łącznie z całą kolumną amora i łapą wahacza. No ale póki sworzeń tkwi to wahacza nie zmienię
    pomóżcie proszę. jutro dam fotki bo dziś już ciemno
    Ostatnio edytowane przez chery ; 12-11-2016 o 19:07

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Powiem ci tak, 2 ciezkie mlotki, przykladasz jeden z jednej strony a drugim wal. Jak nie pojdzie to mozesz zalozyc sciagacz, dobrze go napiac i stukac jak wyzej. powinno puscic. A jak bedziesz zakladac nowy, to nie dokrecaj na sile,tam jest stozek

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 PussyWagon Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Nie ucinaj gwintu bo tylko pogorszysz sprawę. Nie będziesz miał punktu zaparcia w sworzeń. Skręć wszystko z powrotem oprócz nakrętki sworznia tego wahacza co wyjmujesz. (Jak wszystko jest luźne/rozkręcone siła z młota rozprasza się po wszystkich luźnych elementach i idzie w powietrze). Załóż dobrze ten ściągacz zjedz dwa schaby i dopierdziel go ze złością na maksa. Jak nie puści daj mu wtedy dopiero kilka młotów od dołu w ściągacz. Ostatnia deska ratunku, jak napisał kolekszy, dwa młoty i pierzesz w bok obsadzenia sworznia na skręconych kołach (nie od czoła). Tylko przy tym musisz uważać żeby nie zaryć w błotnik. Generalnie przy takich operacjach trzeba dość pewnie i mocno operować młotkiem. A nie pukać jak byś babke po tyłku klepał

    PS. Zrypałeś sprawe już na początku, zabierając się za to bez ściągacza i wystarczającej wiedzy ...i daruj sobie WD40 na tym można sobie tylko placków nasmażyć

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Możesz też kupić spray zamrażający i spryskać końcówkę sworznia. WD40 to odstaw na półkę i kup np. Wurtha - znakomicie penetruje. I jak Kolega wyżej napisał - napiąć ściągaczem i dwa ciężkie młotki.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar chery
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    AR 147 Fl Jtdm 8 v / 120 km
    Postów
    12

    Domyślnie

    Poddaje się. robiłem na dwa młotki z założonym ściągaczem tak jak radziliście i śruba sworznia nadal ani drgnie...no nic muszę skombinować jakiś palnik od kogoś opalić zwrotnicę i wtedy walić w śrubę sworznia innej opcji nie widzę. Bo kupno nowej zwrotnicy nie uśmiecha mi się
    swoją drogą spotkał się ktoś kiedyś z aż tak zapieczonym sworzniem? ściągacz młotek gdzie się da ten ani drgnie...twardy jest skubany ale tak jak pisałem przy temperaturze i on musi wymięknąć

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Ja tak mialem jak stozek dokrecilem kiedys na chama, dopiero prasa u mechanika dala rade. Zadne grzanie nie pomoglo. Wtedy nauczylem sie dokrecac z wyczuciem.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar chery
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    AR 147 Fl Jtdm 8 v / 120 km
    Postów
    12

    Domyślnie

    ja tą alfe mam od września dopiero ;] jestem pierwszym właścicielem w Polsce drugim wogóle. Widać Pan Fabriccio nigdy wahacza nie zmieniał i ten co jest teraz ( oryginalny trw ) prawdopodobnie jest w mojej belli odkąd ta opuściła fabrykę. Nawet nie strasz że opalanie nic nie da alfa stoi obecnie na cegłach pod domem i nie za bardzo da radę ją ruszyć do mechanika....no chyba że bez gumy na sworzniu i na mocno obstukanym wahaczu dojadę jakoś - w sumie daleko nie mam. Ale staram się trzymać myśli że opalanie załatwi temat. Dam znać czy ruszyło ale teraz już nie będę miał czasu się bellą zająć przez jakiś czas :/ no i palnika też niemam ale podobno sąsiad posiada
    wiadomo że jak zamontuje nowy wahaczyk w końcu to nie dokręce na maksa a i smar miedziany pójdzie zanim go wstawię
    Ostatnio edytowane przez chery ; 13-11-2016 o 16:24

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Miałem problem z wahaczem dolnym. Walenie na dwa młotki, ściągacz i lewarownie wahacza nie pomogło. Butla gazowa gdzieś daleko, palnika brak ale trzeba było grzać. I kupiłem:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	palnik-gazowy-maly-60030-mega,big.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	4.4 KB
ID:	215390


    Do tego duży gaz Ronsona i poszło Tak, dziadowski, chiński palnik, który się zdążył popsuć (naprawa prosta).

    - - - Updated - - -

    Właśnie, możesz też podlewarować wahacz lub coś podłożyć pod niego by był napięty (pamiętaj, że jak puści to by auto nie spadło na ziemię, podłóż coś).

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    ALfa 147
    Postów
    54

    Domyślnie

    Proszę o pomoc. Miałem problem z wyjęciem wahacza i ucialem go, że został sam gwint, jak go teraz wyjść? Macie jakieś pomysł?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    ALfa 147
    Postów
    54

    Domyślnie

    Chodzi oczywiście o górny sworzeń wahacza. Czy przewiercenie otworu to dobry pomysł? Czy jak na śrubę wkręce nakrętke to jest jakiś sposób żeby to zdjąć?

Podobne wątki

  1. Jak wybić sworzeń wahacza przedniego górnego.
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2015, 07:33
  2. [Giulietta] Dolny sworzeń wahacza Giulietta
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-06-2015, 19:28
  3. Śruba wahacza górnego.
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-06-2014, 16:25
  4. Problem po wymianie górnego wahacza
    Utworzone przez tymian81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2011, 00:20
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 12:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory