Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Montowanie przycisku start engine

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 2004 1.6 120km
    Postów
    77

    Domyślnie Montowanie przycisku start engine

    Witam montowal ktos przycisk start engine w alfie 147?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Osobiście nie, ale nie widzę problemu z zamontowaniem w 147. Musisz tylko znaleźć przewód na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyka w start i tam dac wyłącznik/przycisk start.
    Ale bez bezkluczykowego dostępu to trochę słabe bedzie, bo zamiast zrobić jedna rzecz, to teraz będziesz musiał zrobić dwie, aby uruchomić silnik.
    Plusem bedzie brak konieczności cofania kluczyka po nieudanym starcie lub zdławieniu auta.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 2004 1.6 120km
    Postów
    77

    Domyślnie

    ciekawi mnie czy podczas jazdy na powiedzmy 4k obrotow gdy nacisne niechcacy przycisk to czy rozrusznik w niebo nie wyleci

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,605

    Domyślnie

    Wyleci chyba że zrobi taki przycisk profesjonalnie. Z obwodami zabezpieczającymi (przekaźniki albo mikrokontroler). Temat jest do ogarnięcia i nie jest to coś fenomenalnego. Ale trzeba mieć pojęcie o elektryce i zapewnić bezpieczeństwo temu rozwiązaniu (łącznie z imo). Ale nie wiem czy jest sens rozwijać temat. Czy autor "ogarnie kuwetę"

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Postów
    110

    Domyślnie

    W 101 napraw na Turbo pokazywali na przykładzie Hondy jak zamontować taki włącznik z przekaźnikiem. Poszukaj sobie tego odcinka i ogarniesz bez problemu.
    Using Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa 147 1.6 16v
    Postów
    99

    Domyślnie

    Alfa to nie Honda tym bardziej że elektronika w niej nie lubi za bardzo grzebania. Po za tym aby było w pełni profi to kolega by musiał ogarnąć blokadę kierownicy. Bo wsadzać kluczyk by odblokować koło a potem nacisnąć przycisk to troszkę mija się z celem, no chyba że jako bajer to będzie.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Postów
    110

    Domyślnie

    Przecież każdy przycisk dołożony do auta będzie działa tylko z kluczykiem. Nie robimy systemu bezkluczykowego tylko podłączamy rozrusznik, żeby kręcił po naciśnięciu. I kolejna sprawa to nie ingeruje się w żaden sposób w elektronikę, tylko wyciągamy go z kości stacyjki żeby nie reagował na kluczyk.

    Jak ktoś lubi takie gadżety to dlaczego nie.
    Using Tapatalk

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtal84 Zobacz post
    Alfa to nie Honda tym bardziej że elektronika w niej nie lubi za bardzo grzebania. Po za tym aby było w pełni profi to kolega by musiał ogarnąć blokadę kierownicy. Bo wsadzać kluczyk by odblokować koło a potem nacisnąć przycisk to troszkę mija się z celem, no chyba że jako bajer to będzie.
    No bez przesady, jedno i drugie puszka na kołach z żelastwem, gumą, plastikiem i kablami Przy czym Alfa z lepszą blachą tej puszki plus jakoś wygląda
    Honda była tam zastosowana (w 101 napraw) nie ze względu na superodporną elektronikę, a ze względu na pasujący zamiast przycisku awaryjnych świateł guzik i upodobnienie tym sposobem do R-type'a .

    Cel jest :
    - bajer - to raz - cóż to przy obniżaniu dla look'u, nieuzasadnionych wielkością hamulca czy potrzebą wielkich gum felgach, naklejkach koniczynek i innych gadżetach
    - dwa - wspomniane szybsze uruchomienie po zgaśnięciu.

    Z tego drugiego powodu sam jakiś czas temu przycisk zakupiłem z myślą o zabawach torowych i te schematy podłączenia zachowałem, bo nieraz mnie obróciło gasząc silnik. A jak ktoś z podobnymi umiejętnościami z tylu nadjeżdżałby akurat ? - lepiej jak najszybciej zapalić i zmykać ?
    Z kluczykiem trzeba "odkręcić" kluczyk czasem manewrując kierownicą aby odblokować znów przekręcić, a to schodzi. A tak byłoby tylko 'naciśnij' i jazda znów.
    No ale z montażem czekam na jakiś okres gdy nic innego nie będzie przy aucie do roboty.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Pogadajcie z PassionatiPL, on miał w swojej 156 takie rozwiązanie

Podobne wątki

  1. [159] Zamiast startować wyłącza się po naciśnięciu przycisku START
    Utworzone przez epsonix w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-01-2019, 16:13
  2. [159] Obudowa przycisku Start/Stop
    Utworzone przez Moyset w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 20:04
  3. [MiTo] Mała przeróbka (start/stop engine)
    Utworzone przez metan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 23:58
  4. [145] Start Stop Engine
    Utworzone przez karsto1982 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 04:35
  5. montowanie przepływomierza:)
    Utworzone przez aneczka24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-09-2009, 10:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory