Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Problem ze skrzynią biegów 1.6 TS manual

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    2

    Domyślnie Problem ze skrzynią biegów 1.6 TS manual

    To jest mój pierwszy post tutaj, dziwnie witać od usterki ale witajcie
    Od niecałego miesiąca posiadam bellę Po FL - silnik 1.6 TS. Wczoraj po dłuższej podróży zajechałem z kobietą po kebaba i po ponownej próbie odpalenia auta bella strzeliła focha
    Szukałem po forum, ale jestem zielony w temacie mechaniki. "Coś" jest nie tak z moją skrzynią biegów - problem wygląda następująco:
    Nie mogę wrzucić biegów 1,3,5 - gałka lata "luzem" i nie czuć, by je zapięło, zaś 2,4 i R jak rakieta nie mogę w ogóle lewarka przestawić (blokuje się w połowie i czuć opór)
    "Jakiś" bieg jest zapięty bo po puszczeniu sprzęgła auto chce się wyrwać i gaśnie.
    Dodatkowo zauważyłem, że coś zgrzyta zaraz po odpaleniu i po sekundzie ten zgrzyt ustaje (to na 100% to nie wariat)
    Wcześniej zrobiłem nią jakieś 1500 kilometrów i nic nie wskazywało, że coś takiego mnie spotka. Zero zgrzytów, szarpnięć itp.
    Dzisiaj już nic nie zdziałam, ale jutro zamierzam zabrać ją z parkingu do mechanika (myślę, że po wciśnięciu sprzęgła będę mógł ją holować) jednak chciałbym już teraz dowiedzieć się, co mogło się zwalić i oszacować o ile odciąży to moją kieszeń
    A miałem w niej wymienić tylko rozrząd/wariata i pompę i śmigać....
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar gruber007
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    147FL 1.6 Blu Montecarlo
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kabson Zobacz post
    To jest mój pierwszy post tutaj, dziwnie witać od usterki ale witajcie
    Od niecałego miesiąca posiadam bellę Po FL - silnik 1.6 TS. Wczoraj po dłuższej podróży zajechałem z kobietą po kebaba i po ponownej próbie odpalenia auta bella strzeliła focha