Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 147 - Alfa Romeo 147 zastąpiła model 145, została wprowadzona do produkcji w 2000 roku. Powstała na skróconej platformie Alfy 156. Zdobyła tytuł Car of the Year 2001. Produkcję zakończono w 2010 roku.
  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    785
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    17 d 32 m

    Domyślnie

    I taka odpowiedź to mi się podoba, aż miło to poczytać to pewnie zleję 5W40 i będzie cacy. Coś mi się wydaje ze mamy konkurencję dla kolegi Maćka z czarnej 156ki :p
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  2. #22
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź Ale dalej drążąc temat następne pytanie g.fu podałeś mi 3 oleje zapewne bardzo dobre, przyznam nigdy ich nie zalewałem do poprzedniej alfy (zalewałem shela i mobila później) ale o specyfikacji API SL/CF. Maciek-156 napisał żebym zalewał o API CF. Więc teraz moje pytanie, czy nie jest tak że jak coś jest do wszystkiego to do niczego? Czy raczej na to nie zwracać zbytnio uwagi i zalać czymś dobrym do benzyny i diesla. W którymś temacie też o olejach czytałem że lepiej jak jest diesel to lać CF. I jeszcze jedno pytanie. Co ile wymieniać olej w dieslu? W instrukcji jest napisane ze co 20tys, jak miałem 156 w benzynce to wymieniałem co 10tys bo chyba częściej wymienia się niż w dieselku
    Pzdr.

  3. #23
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    podałeś mi 3 oleje zapewne bardzo dobre, przyznam nigdy ich nie zalewałem do poprzedniej alfy (zalewałem shela i mobila później) ale o specyfikacji API SL/CF. Maciek-156 napisał żebym zalewał o API CF. Więc teraz moje pytanie, czy nie jest tak że jak coś jest do wszystkiego to do niczego? Czy raczej na to nie zwracać zbytnio uwagi i zalać czymś dobrym do benzyny i diesla.

    Co ile wymieniać olej w dieslu? W instrukcji jest napisane ze co 20tys, jak miałem 156 w benzynce to wymieniałem co 10tys bo chyba częściej wymienia się niż w dieselku
    Pzdr.
    Jak widzę, jesteś z Lublina więc masz dużą łatwość kupienia dowolnego z tych trzech olejów o jakich pisałem, z czego Agip chyba będzie najtańszy. Podając wcześniej przykładowe nazwy olejów pominąłem dodatek diesel jako rzecz oczywistą. Specyfikacja API dla diesla to np. CF według ACEA np. B3/B4. W zasadzie chyba nie ma na rynku olejów do samochodów osobowych, które nie nadawałyby się jednocześnie do diesla i benzyny. Różnice tak naprawdę nie są wielkie i dotyczą głównie liczby TBN, dla najnowszych silników dodatkowo ważna jest zawartość siarki i popiołów( low SAPS) ale to dotyczy głównie filtrów cząstek stałych. O tym do czego olej jest dedykowany świadczy kolejność podawania specyfikacji. Olej API SL/CF ' ACEA A3/B3/B4 jest olejem do silników benzynowych i diesla. Oczywiście są na rynku oleje dedykowane wyłącznie do diesla i takim jest jak sama nazwa wskazuje Agip Sint Evolution Common Rail 5w40. Podobnie Total Quarz też jest dostępny w wersji dedykowanej dieslom. Nie chce mi się teraz sprawdzać jak nazywa się Motul do diesla, ale zapewniam, że da się kupić chociażby w IC bez problemu.

    Co do częstotliwości wymiany oleju w benzyniaku i dieslu jest akurat odwrotnie, niż napisałeś. Współczesne diesle mają żywot o wiele trudniejszy niż benzyniaki, więc tutaj świeży olej najwyższej próby jest szczególnie istotny. Dużo trzeba się opisać, żeby wyjaśnić to wystarczająco szczegółowo i dogłębnie, więc może innym razem, dziś jest już trochę za późno. Szczerze polecam Ci nie przekraczać zbytnio tych 10kkm pomiędzy wymianami, a cieszyć się będziesz niezawodnością silnika oraz turbiny.
    Ostatnio edytowane przez g.fu ; 29-08-2009 o 23:36

  4. #24
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Kolego Kondi myslisz że specyfikację API wymyślono po to abyś ty nie zwracał na nia uwagi? Ze specyfikacjami API to jest tak że jeśli olej ma podwójne oznaczenie np. SL/CF to ma priorytet zastosowania w silniku benzynowym, ale może byc awaryjnie wlany do diesla - podobno są oleje oznaczone Cf/SL ale ja ich nie spotkałem Do JTD proponuję stosować jednak dedykowane API CF - chodzi o dodatki redukujace produkty spalania, a te są inne do silników benzynowych a inne do silników diesla. A wymianę ze względu na turbinę, ja przynajmniej polecam (tak robię w swoim silniku) co 10tys km

    A teraz jako moderator zdanie do kolegi, który założył temat - na przyszłość używaj wyszukiwarki:
    http://www.forum.alfaholicy.org/sear...earchid=109015
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 30-08-2009 o 07:05
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    785
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    17 d 32 m

    Domyślnie

    Czyli jak zaleje do JTD olej ogólnej specyfikacji w klasie 5W40 to nagle zrobi wielkie bum W CDI ojca od nowości lany był Mobil 5W40 i hula aż miło.
    Cytat: "MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI " wiec diesel.....
    Ostatnio edytowane przez Matt21 ; 30-08-2009 o 08:43
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  6. #26
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Raczej nie opieraj się na reklamówkach z internetu -tylko na specyfikacji:
    MOTUL 8100 X-CESS 5W40
    ACEAA3/B3/B4, API SL/CF
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  7. #27
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Akurat ten Motul spełnia wiele specyfikacji zarówno dla silników benzynowych jak i dla silników diesla. Co bardzo ciekawe i znamienne pośród różnych specyfikacji spełnia właśnie normę Opel Diesel GM LL-B-025. Właśnie ta norma obowiązuje użytkowników samochodów dawnego koncernu GM z silnikami diesla pochodzącymi od Fiata jak np. Saab 9-3 1,9 TiD.
    Tak więc z tymi różnicami w specyfikacji to bym nie demonizował, wielu wytwórców do swoich samochodów zaleca właśnie oleje o specyfikacji uniwersalnej. To że koncern Fiat w swoich bardziej popularnych markach (Fiat, Alfa Romeo, Lancia) zaleca oleje własnej produkcji (Selenia) nie wynika z ich nadzwyczajnych własności, lecz znacznego udziału produktów smarnych w zysku operacyjnym koncernu. Akurat Fiat ma ten potencjał, żeby mieć swoją własną firmę olejową, zamiast podpisywać kontrakty z innymi koncernami petrochemicznymi. Do czasu przejęcia kontroli, olejem zalecanym przez AR był nota bene Agip. Dziś Agip jest zalecany jedynie dla Maserati, bo Ferrari ze względu na partnerstwo w F1 związane jest z Shell'em. Jakimś dziwnym trafem Selenia nie jest zalecana przez Maserati.
    Znam sporo przypadków aut z silnikiem diesla od nowości przez 300-400kkm eksploatowane wyłącznie na olejach specyfikacji uniwersalnej bez najmniejszego uszczerbku dla ich trwałości. Chociaż dla spokoju ducha można wybrać olej z napisem "Turbodiesel", w praktyce różnice pomiędzy nimi sprowadzają się do wyższej wartości TBN dla olejów do diesla. Ma to znaczenie przy rzadkich wymianach oleju, a przecież zgodnie sugerujemy wymianę co 10kkm. Co ważne podkreślenia, wartość TBN dla olejów o tym samym zastosowaniu, a pochodzących od różnych producentów różni się o ok. 10%. Wartość ta jest podawana jako jeden z podstawowych parametrów w karcie katalogowej produktu.

  8. #28
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Zalałem Castrola Magnatecka 5W40 przy okazji wymiany rozrządu Mechanik powiedzial że on wszystkim leje Castrola i każdy zadowolony wiec zalał i mi. Pzdr.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. jaki olej GL4 czy GL5
    Utworzone przez nelo89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 17:38
  2. [145] jaki olej?
    Utworzone przez marcin19jtd w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 13:47
  3. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 21:53
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 01:49
  5. jaki lać olej ?
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2008, 20:05

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

olej dla alfa romeo 147 jtd

1.9 jtd jaki olej

opinie fiat doblo jaki olej silnikowy

jaki olej do alfy romeo 147 1.9jtd 2007

jaki olej jtd

zalecany olej do saab 9.3 diesel

jaki powinno sie lac olej do alfy 147 jtd

fiat multipla olej silnikowy

jaki olej do 1.9 jtd alfa

olej alfa jtd

alfa 147 olej

alfa 147 jtd oleje

2.2 jtd olej ile litrow

jaki olej silnikowy do fiata jtd

jaki olej 1 9d doblo

alfa147 1.9 jtd jaki olej

alfa romeo 147 jtd olej silnikowy

olej jtd

alfa 147 jakie olej 1.9 jtd

jaki olej silnikowy do alfa jtd

jaki olej do jtd

jaki olej do saaba 1.9 turbo diesel

saab 9.3 jaki lać olej

jaki wlać olej do alfy romeo 147 1.9 JTD 16V

ducato 20.jtd jaki olej

olej selenia do doblo jtd

jaki olej stosować w Fiat Doblo 1.3 JTDjki olej do 1.9jtdnajlepszy olej syntetyczny do diesla jtd www.jaki olej do alfa 147jtdjaki ole alfa jtdmjaki olej najlepszy do 1.9 jtdjaki olej do fiata doblo 1.3 jtdolej alfa 147 jtdjaki olej di jtd alfaile wchodzi oleju do fiata doblo 19 jtdsaab 9-3 1.9 tid norna oleju jtd jaki olejolej do silnika 1.9 jtdile oleju do fiata doblonajlepszy olej do alfy romeo 147 jtdolej 16v jtdsaab 2.2 tid jaki olejjaki olej lać do fiata doblo 1.9 jtdalfa jtd jaki olejfit doblo 1 9 jtd jaki olejjaki olej do silnika 28 jtdjaki olej fiata doblo 1.9jtdjaki olej zaleca lancia lybrajaki olej fiat doblo 1 9jtdgdzie jst ozmaczenie jaki olej silnikowy lacjaki olej do saab 9 3 tid 1.9 2 8 jtd zalecany olej silnikowyjaki olej silnikowy do fiata ducatosaab 93 2.2 disel jaki olejsaab 9-3 2.2 jaki olejjaki olej fiat doblo 1.9 d fiat ducato jaki olej do silnikaalfa romeo 147 jtdm jaki olejalfa romeo 147 1.9 jtd jaki olejoleje do alfa romeo 147 diseljtd ile oleju wlewać alfa romeo 147alfa 147 19.jtd jaki olejjaki olej fiat dooblo 1.6 jtdjaki olej do doblo 1.3jtdsaab 9-3 1.9 tid jaki olejjaki olej wlać do lancia lybra 1.9 jtdile wchodzi oleju do fiat ducato 2.0 jtdjaki zalać olej do saab 93alfa 147 1 9 jaki olejalfa 147 jtd jaki olejolej do alfa romeo 147 jtdjaki olej do silnik fiat 2.0 jtdalfa romeo 147 silnik 1.9 jtd wymiana olejunorma oleju 1.3jtddoblo 1.9 jtt olejjaki olej do fiata ducato 2 2 jtdile oleju fiat ducatojaki olej do 1.6 jtdmjaki olej do alfyjaki olej silnikowy multipladoblo 1.9 jtd olejjaki wlać olej do alfy romeo 147 1.9olej do alfa romeo 147 1.9jtdalfa 156 1.9 jtd olej silnikowyjaki olej do diesla 1.9 jtdolej do alfy jtdjaki powinno sie lac plej do alfy 147 jtdolej do lybry jtd2.2 tid saan ile olejujaki olej ducatojtd 16v olejjaki olej zalecany do jtdJaki olej stosować do fiata doblo 1.3 JTD

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory