Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 46
  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    I taka odpowiedź to mi się podoba, aż miło to poczytać to pewnie zleję 5W40 i będzie cacy. Coś mi się wydaje ze mamy konkurencję dla kolegi Maćka z czarnej 156ki :p
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  2. #22
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź Ale dalej drążąc temat następne pytanie g.fu podałeś mi 3 oleje zapewne bardzo dobre, przyznam nigdy ich nie zalewałem do poprzedniej alfy (zalewałem shela i mobila później) ale o specyfikacji API SL/CF. Maciek-156 napisał żebym zalewał o API CF. Więc teraz moje pytanie, czy nie jest tak że jak coś jest do wszystkiego to do niczego? Czy raczej na to nie zwracać zbytnio uwagi i zalać czymś dobrym do benzyny i diesla. W którymś temacie też o olejach czytałem że lepiej jak jest diesel to lać CF. I jeszcze jedno pytanie. Co ile wymieniać olej w dieslu? W instrukcji jest napisane ze co 20tys, jak miałem 156 w benzynce to wymieniałem co 10tys bo chyba częściej wymienia się niż w dieselku
    Pzdr.

  3. #23
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    podałeś mi 3 oleje zapewne bardzo dobre, przyznam nigdy ich nie zalewałem do poprzedniej alfy (zalewałem shela i mobila później) ale o specyfikacji API SL/CF. Maciek-156 napisał żebym zalewał o API CF. Więc teraz moje pytanie, czy nie jest tak że jak coś jest do wszystkiego to do niczego? Czy raczej na to nie zwracać zbytnio uwagi i zalać czymś dobrym do benzyny i diesla.

    Co ile wymieniać olej w dieslu? W instrukcji jest napisane ze co 20tys, jak miałem 156 w benzynce to wymieniałem co 10tys bo chyba częściej wymienia się niż w dieselku
    Pzdr.
    Jak widzę, jesteś z Lublina więc masz dużą łatwość kupienia dowolnego z tych trzech olejów o jakich pisałem, z czego Agip chyba będzie najtańszy. Podając wcześniej przykładowe nazwy olejów pominąłem dodatek diesel jako rzecz oczywistą. Specyfikacja API dla diesla to np. CF według ACEA np. B3/B4. W zasadzie chyba nie ma na rynku olejów do samochodów osobowych, które nie nadawałyby się jednocześnie do diesla i benzyny. Różnice tak naprawdę nie są wielkie i dotyczą głównie liczby TBN, dla najnowszych silników dodatkowo ważna jest zawartość siarki i popiołów( low SAPS) ale to dotyczy głównie filtrów cząstek stałych. O tym do czego olej jest dedykowany świadczy kolejność podawania specyfikacji. Olej API SL/CF ' ACEA A3/B3/B4 jest olejem do silników benzynowych i diesla. Oczywiście są na rynku oleje dedykowane wyłącznie do diesla i takim jest jak sama nazwa wskazuje Agip Sint Evolution Common Rail 5w40. Podobnie Total Quarz też jest dostępny w wersji dedykowanej dieslom. Nie chce mi się teraz sprawdzać jak nazywa się Motul do diesla, ale zapewniam, że da się kupić chociażby w IC bez problemu.

    Co do częstotliwości wymiany oleju w benzyniaku i dieslu jest akurat odwrotnie, niż napisałeś. Współczesne diesle mają żywot o wiele trudniejszy niż benzyniaki, więc tutaj świeży olej najwyższej próby jest szczególnie istotny. Dużo trzeba się opisać, żeby wyjaśnić to wystarczająco szczegółowo i dogłębnie, więc może innym razem, dziś jest już trochę za późno. Szczerze polecam Ci nie przekraczać zbytnio tych 10kkm pomiędzy wymianami, a cieszyć się będziesz niezawodnością silnika oraz turbiny.
    Ostatnio edytowane przez g.fu ; 29-08-2009 o 22:36

  4. #24
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED
    Postów
    8,536

    Domyślnie

    Kolego Kondi myslisz że specyfikację API wymyślono po to abyś ty nie zwracał na nia uwagi? Ze specyfikacjami API to jest tak że jeśli olej ma podwójne oznaczenie np. SL/CF to ma priorytet zastosowania w silniku benzynowym, ale może byc awaryjnie wlany do diesla - podobno są oleje oznaczone Cf/SL ale ja ich nie spotkałem Do JTD proponuję stosować jednak dedykowane API CF - chodzi o dodatki redukujace produkty spalania, a te są inne do silników benzynowych a inne do silników diesla. A wymianę ze względu na turbinę, ja przynajmniej polecam (tak robię w swoim silniku) co 10tys km

    A teraz jako moderator zdanie do kolegi, który założył temat - na przyszłość używaj wyszukiwarki:
    http://www.forum.alfaholicy.org/sear...earchid=109015
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 30-08-2009 o 06:05
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Czyli jak zaleje do JTD olej ogólnej specyfikacji w klasie 5W40 to nagle zrobi wielkie bum W CDI ojca od nowości lany był Mobil 5W40 i hula aż miło.
    Cytat: "MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI " wiec diesel.....
    Ostatnio edytowane przez Matt21 ; 30-08-2009 o 07:43
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  6. #26
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED
    Postów
    8,536

    Domyślnie

    Raczej nie opieraj się na reklamówkach z internetu -tylko na specyfikacji:
    MOTUL 8100 X-CESS 5W40
    ACEAA3/B3/B4, API SL/CF
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #27
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Akurat ten Motul spełnia wiele specyfikacji zarówno dla silników benzynowych jak i dla silników diesla. Co bardzo ciekawe i znamienne pośród różnych specyfikacji spełnia właśnie normę Opel Diesel GM LL-B-025. Właśnie ta norma obowiązuje użytkowników samochodów dawnego koncernu GM z silnikami diesla pochodzącymi od Fiata jak np. Saab 9-3 1,9 TiD.
    Tak więc z tymi różnicami w specyfikacji to bym nie demonizował, wielu wytwórców do swoich samochodów zaleca właśnie oleje o specyfikacji uniwersalnej. To że koncern Fiat w swoich bardziej popularnych markach (Fiat, Alfa Romeo, Lancia) zaleca oleje własnej produkcji (Selenia) nie wynika z ich nadzwyczajnych własności, lecz znacznego udziału produktów smarnych w zysku operacyjnym koncernu. Akurat Fiat ma ten potencjał, żeby mieć swoją własną firmę olejową, zamiast podpisywać kontrakty z innymi koncernami petrochemicznymi. Do czasu przejęcia kontroli, olejem zalecanym przez AR był nota bene Agip. Dziś Agip jest zalecany jedynie dla Maserati, bo Ferrari ze względu na partnerstwo w F1 związane jest z Shell'em. Jakimś dziwnym trafem Selenia nie jest zalecana przez Maserati.
    Znam sporo przypadków aut z silnikiem diesla od nowości przez 300-400kkm eksploatowane wyłącznie na olejach specyfikacji uniwersalnej bez najmniejszego uszczerbku dla ich trwałości. Chociaż dla spokoju ducha można wybrać olej z napisem "Turbodiesel", w praktyce różnice pomiędzy nimi sprowadzają się do wyższej wartości TBN dla olejów do diesla. Ma to znaczenie przy rzadkich wymianach oleju, a przecież zgodnie sugerujemy wymianę co 10kkm. Co ważne podkreślenia, wartość TBN dla olejów o tym samym zastosowaniu, a pochodzących od różnych producentów różni się o ok. 10%. Wartość ta jest podawana jako jeden z podstawowych parametrów w karcie katalogowej produktu.

  8. #28
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Zalałem Castrola Magnatecka 5W40 przy okazji wymiany rozrządu Mechanik powiedzial że on wszystkim leje Castrola i każdy zadowolony wiec zalał i mi. Pzdr.

  9. #29
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    1

    Domyślnie

    Ostatnio gdzieś przeczytałem że dobry będzie : http://www.motochemia.pl/castrol-edg...st-p-2615.html
    Castrol to naprawdę dobra marka i jest to takze opinie mojego zaprzyjaźnionego mechanika. Dobrze jest on dobrany do poczciwego JTD i naprawdę warto

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Boguś008 Zobacz post
    Ostatnio gdzieś przeczytałem że dobry będzie : http://www.motochemia.pl/castrol-edg...st-p-2615.html
    Castrol to naprawdę dobra marka i jest to takze opinie mojego zaprzyjaźnionego mechanika. Dobrze jest on dobrany do poczciwego JTD i naprawdę warto
    To jakaś reklama firmy, która ma znakomity dział marketingi i PR, a produkty słabe? Są lepsze oleje.

    A mechanicy mają odpowiednie zniżki w hurtowniach/ u przedstawicieli handlowych i dlatego polecają odpowiadającą im (finansowo) markę.

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej???
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 20:56
  2. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  3. Jaki olej do 156 1.9 16V
    Utworzone przez Cobra w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 21:07
  4. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 20:53
  5. [159] Jaki olej
    Utworzone przez grzyb3288 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 14:41

jaki olej do alfy 156 1.9 jtd

jaki olej do alfy 147 jtd

jaki olej do jtd

jaki olej alfa 156 1.9 jtd

1.9 jtd jaki olej

olej dla alfa romeo 147 jtd

alfa romeo 156 1.9 jtd jaki olej

alfa 156 jtd jaki olej

opinie fiat doblo jaki olej silnikowyolej do alfa romeo 147 jtdjaki powinno sie lac olej do alfy 147 jtdjaki olej do alfy romeo 147 1.9jtd 2007olej jtdjaki olej do diesla 1.9 jtdjaki olej alfa 147 1.9 jtdalfa 156 1.9 jtd jaki olejalfa jtd jaki olejaki olej do alfa 1.9 jtdolej do jtdfiat multipla olej silnikowyalfa 147 olej2.2 jtd olej ile litrowjaki olej silnikowy do fiata jtdalfa 147 jtd olejejaki olej silnikowy do alfa jtdsaab 9.3 jaki lać olejolej selenia do doblo jtdolej do silnika 1.9 jtdalfa 147 jakie olej 1.9 jtdjaki wlać olej do alfy romeo 147 1.9 JTD 16Vjaki olej do 1.9 jtd alfajaki olej 1 9d doblojaki olej 1.9 jtdducato 20.jtd jaki olejalfa romeo 147 jtd olej silnikowyjaki olej jtdjaki olej do saaba 1.9 turbo dieselczarny olej alfa romeo 1.9 jtdjaki olej do lancia lybra 2 4 jtdselenia turobodieselalfa 147 1.9 jtd korek olejujaki olej silnikowyalfa 1.9 jtd jaki olejjaki olej do alfy 147 1 9 jtdile oleju do alfy 147 jtdjaki olej do 1.9 jtdjaki olej do lancia lybrajaki olej do silnika 1.9 jtd alfa1 9 jtd czarny olejalfa 1 9 jtd czarny olej

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory portal kierowców i fanów motoryzacji