Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: syczenie i dym przy wyższych obrotach... pomocy

  1. #1
    alf147
    Gość

    Arrow syczenie i dym przy wyższych obrotach... pomocy

    witam

    wsiadłem dziś w moją Alfę 147 JTD 1.9 103kw
    i zauważyłem że od momentu kiedy się załącza turbina (kiedy dmucha)
    około od 1700 obrotów występuje gwałtowne syczenie
    i wyraźny spadek mocy choć nie ma tragedii
    jeżdżę cały czas na błędach
    błąd P0404
    Układ recyrkulacji spalin - sygnał poza zakresem/wydajność
    oraz
    błąd P0238
    Czujnik A wspomagania turbosprężarki - wysoki sygnał wejściowy

    lecz nie występował ten problem wcześniej
    zauważyłem również że alfa zaczęła teraz dymić gdy wchodzi na obroty
    sprawdziłem wstępnie węże ten od intercolera
    robi się prawidłowo twardy od turbiny ten większy też wydaje się że jest dobry
    co mogło się stać
    pomocy koledzy....

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    EGR masz otwarty non stop i rozwalone sterowanie zmienną geometrią turbiny - jak tak sobie dłużej pojexdzisz to turbawka bedzie do wymiany....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    alf147
    Gość

    Domyślnie

    czy to prawda że elektromagnesu nie mogę samego wymienić tylko cały EGR???
    a co to czujnika odpowiedzialnego za zmienną regulacją to nie wiem gdzie się on znajduje... wiem jak wygląda ale znaleźć go nie mogę
    turbina jak na razie sprawna bo dmucha...
    wydaje mi się że te syczenie wychodzi z intecoolera
    jutro mi to mechanik sprawdzi....
    długo mogę tak jeździć bez tego EGRu bo w sumie to jakiś wydatek (( ???

  4. #4
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    876

    Domyślnie

    ja tam specem nie jestem ale co jak by kolega sobie EGR zaślepił? ja w swojej 1.9 JTD 115KM mam całkowitą zaślepkę i hula. bo jak zaślepiam EGR to tak jak bym go wyłączył z użycia, czy się mylę?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dymo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Newport
    Auto
    AR Mito 0,9 TwinAir 105KM 2014r.
    Postów
    336

    Domyślnie

    Zamiast grzebać w elektronice i innych tak EGRach to sprawdź najpierw wszystkie rury do intercoolera. U mnie było to samo, spadek mocy, dymienie, syczenie przy dodawaniu gazu i okazało się że rura która wychodzi z intercoolera miała niewielką dziurę. Sprawdź to.

  6. #6
    alf147
    Gość

    Domyślnie

    bingo rura wychodząca od filtra wchodząca od turbiny od samego dołu była uszkodzona...
    na razie zaleczyłem i jest ok...
    pozdrawiam i dzięki za info wszystkim

Podobne wątki

  1. Szarpanie przy wyższych obrotach 2.0 V6 TB
    Utworzone przez Swirus w dziale 166
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 01-12-2013, 19:48
  2. Gwizd turbo przy wyższych obrotach.
    Utworzone przez Gagex123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 11:36
  3. Czerny dymek przy wyższych obrotach...
    Utworzone przez cinexs w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 15:44
  4. [156] Dławi się przy wyższych obrotach
    Utworzone przez Patricko w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 09:07
  5. [145] coś rzęzi przy wyższych obrotach w silniku (chyba)
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-06-2008, 23:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory