Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Lambda po wymianie..

  1. #1
    jprm
    Gość

    Domyślnie Lambda po wymianie..

    Witam wszystkich. Pisałem w dziale Unidiag i Alfadiag ale tamdyskusje tylko na temat kabelków i windowsa. I bez odzewu . A ja mam od dłuższego czasu taki problem. Wózek Alfa 147 2.0 Selespeed. Przebieg 78 tyś. Rok prod. 2000. ME 7.3.1. Po naprawie. Miedzy innymi wymiana rozrządu, świec, uszczelki pod głowicą i jednej przedniej (pierwszej) sondy lambda. (powód brak pracy jednego cylindra). Po naprawie alfka ładnie jeździła lecz zaraz po przejechaniu ok 60km wyświetla się błąd 1177 i 1178. W ASO Examiner swierdził "zbyt niski stan pierwszej sondy lambda". Właśnie ten czujnik mechanik mi wymienił ?? (dobry mechanik "garażowy") i nie był to raczej orginał tylko jakiś ntk lub coś podobnego za 200pln. Mam teraz problem bo fachowiec który mi to robił w samochodzie twierdzi że sonda działa i niema się jej co czepiać. A błędy wciąż wysępują po skasowaniu i przejechaniu paru kilometrów. Poza tym autko chodzi w miarę dobrze tylko te spalanie ? Na diagnostyce też wynikło że samochód ma za duże spalanie. Proszę powiedzieć czy te błędy i większe spalanie może być spowodowane przez tę wymienioną sondę. Na wykresie kolor czerwony. Jak zmierzyłem oporność grzałek obu sond to jest różnica ok. 3-4 ohm. Czy to może być problemem że ta nowa sonda dłużej się rozgrzewa i pokazuje błąd?
    Błąd http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...1dc52772c.html

    wykres. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...09b1717be.html
    Reszta parametrów raczej w normie. Proszę o wypowiedzi w mojej sprawie. To moja druga alfa po 145tce ale ta bella mnie chyba już " nie kocha" :-)

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Generalnie, niektóre silniki pracują tylko na oryginalnych sondach.
    Tak jest w v6 .Porównaj wygląd starej z nową i myślę,że sam wpadniesz dlaczego tak jest.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 05-04-2010 o 16:08
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak to nie był oryginał to możesz już kupować druga tym razem oryginalna sondę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    jprm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Generalnie, niektóre silniki pracują tylko na oryginalnych sondach.
    Tak jest w v6 .Porównaj wygląd starej z nową i myślę,że sam wpadniesz dlaczego tak jest.
    Po wyglądzie jest "prawie identyczna" ale lutowana na przewodzie. No i ta oporność grzałki po zmierzeniu. Ta sonda po wymianie ma ponad 12ohm a orginał ok. 9,6ohm. I to własnie jest dziwne co wynika później zwykresów że ta pierwsza "nowa" sonda ma mniejszy zakres na wykresie w unidiagu góra-dół niż ta orginalna. Pa zagrzaniu silnika do 80 , 90 stopni wykresy 1 i 2 sondy się wtrównują. Spróbuje zamienić lambdy ze sobą to może zobacze cz coś się zmien. Albo zmostkuje?

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Wygląda że się nie dogrzewa jak należy, przełóż ją na drugi bank, ale na 99% tam wywali błąd, niestety ale raczej drugi raz będziesz kupował sonde ;/

    ---------- Post dodany o godzinie 21:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:29 ----------

    Cytat Napisał jprm Zobacz post
    Po wyglądzie jest "prawie identyczna" ale lutowana na przewodzie.

    Nie o wygląd zewnętrzny chodzi, a o budowę części sondy siedzącej w wydechu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    jprm
    Gość

    Smile Już jasne

    Wymieniłem już sondy orginały bosch i świece 8 szt. I bez zmian.
    Do tego uszczelka miedzy głowicą a wydechem. No i wpadłem na super pomysł wymiany przepływomierza i pomogło Aż nie mogę uwierzyć że tak sie zagubiłem w tych przemyśleniach zamiast wymienić w pierwszej kolejności przepływke. Silniczek chodzi ja szwajcarski zegarek!!!

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Pietia
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Ze wsi za odrą, pod Opolem xD
    Auto
    Mia Bella AR 147 1,6TS 01r.
    Postów
    719

    Domyślnie

    Może być ktoś tak uprzejmy i wyjaśnić mi jakiej firmy są oryginalne sondy lambda do 147 01r. 105KM? Skąd to pytanie a stąd, że cena z epera oryginalnej sondy około 400 zł. Natomiast cena sondy boscha połowę niższa. Jak Belle sprawują się na sondach Boscha? Chodzi mi tutaj o sondę za katalizatorem.
    Jeszcze podam kody produktów w eperze 46762653 i z tego co znalazłem w necie sonda która POWINNA (pewności nie mam) pasować Boscha 0 258 006 375. Czy ta Boscha będzie dobra ktoś używa?

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Jaworzu
    Auto
    Była Alfa 145 2.0 QV, Alfa 147 JTD.Jest Alfa 159 1.9 JTDM SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Oryginał to Bosch. Sonda muni być plenarna tzn. tam gdzie wychodzą przewody z niej jest harmonijka .

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    też się dołączę.
    Mam podobną sytuację i przydałyby mi się kody produktów jeśli chodzi o sondy. Najlepiej Obydwie. Silnik to 1.6 TS 120 PS, 2003 rok.

    I jeszcze mam pytanie o originalne sondy Boscha ale uniwersalne. Czy to też będzie pasować?
    Bo w ofertach sklepów często można takie spotkać...

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Jaworzu
    Auto
    Była Alfa 145 2.0 QV, Alfa 147 JTD.Jest Alfa 159 1.9 JTDM SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał areyoufine Zobacz post
    I jeszcze mam pytanie o originalne sondy Boscha ale uniwersalne. Czy to też będzie pasować?
    Bo w ofertach sklepów często można takie spotkać...
    Jak najbardziej byle była plenarna.

Podobne wątki

  1. [146] Problem po wymianie sondy lambda
    Utworzone przez kuros146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-04-2015, 23:26
  2. Po wymianie sondy lambda wysokie spalanie
    Utworzone przez Joeann w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-04-2013, 09:19
  3. [146] Lambda
    Utworzone przez macminik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-01-2011, 20:17
  4. po wymianie sondy lambda
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-04-2010, 13:09
  5. [146] lambda
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2008, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory