Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Wyciszenie kabiny w AR 147

  1. #11
    Użytkownik Ogier Avatar DonARello
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    łódzkie
    Auto
    147 JTD 8v Rosso
    Postów
    190

    Domyślnie

    alcapone154,

    Hej No generalnie powiedzmy jest tam jakaś różnica, jednak myślałem, że po tym zmiana będzie mega widoczna, a nie jest. Jeśli chodzi o wyciszenie auta przy większych prędkościach, to w moim odczuciu kompletnie nic to nie zmienia. Bas może i jest nieco głębszy, ale nie na tyle, aby wydać ~300zł na same maty + ~3 dni skrupulatnej pracy przy tym.

    Jeśli teraz miałbym jeszcze raz zamiar poprawiać dźwięk w 147, to olałbym te maty i kupił jakieś porządne głośniki na przód + zwrotnice, ale nie za 200zł (te blaupunkty co kupiłem są imo minimalnie lepsze od seryjnych - seryjne powiedzmy charczały przy vol 13 na radiu, a te zaczynają charczeć od 16-17vol), tylko wybrał jakiś porządny zestaw, przynajmniej Morel Tempo 5 i może jakiś wzmacniacz, ale nie dla zwiększenia głośności, tylko dla poprawy jakości, bo dla mnie jakość właśnie jest priorytetem. I z tego na pewno byłbym zadowolony. Ogólnie doszedłem do wniosku, że seryjne głośniki w 147 są naprawdę dobre Totalna zmiana dźwięku u mnie nastąpiła po zmianie radia na CDE-9882Ri (nawet na seryjnych głośnikach), w porównaniu z fabrycznym to KOSMOS!

    A więc podsumowując. Szczerze odradzam niestety wygłuszanie drzwi Użyłem drogich materiałów, zrobiłem całość naprawdę solidnie, jednak efekt końcowy nie był wart tego - po prostu nie było takich fajerwerków jak myślałem(aczkolwiek prawdziwi audiofile pewnie odczują zmianę, która dla nich może być znacząca ). Także jeśli ktoś przymierza się do jakichś modyfikacji audio, to najpierw dobre radio jest podstawą, polepsza dźwięk w każdej płaszczyźnie. Jeśli po tej zmianie ciągle będzie mało, to potem zakup drogich głośników wraz ze zwrotnicami. Z tyłu radzę nic nie zmieniać, ewentualnie tak jak ja przednie fabryczne głośniki wrzucić na tył. W aucie przód ma grać dobrze (czyli tak jak na koncercie, stoisz przodem do sceny i z przodu idzie dźwięk). No i też pamiętajcie o nagrywaniu utworów w najlepszej jakości, np. różnica w mp3 między 128kb/s a 320kb/s jest naprawdę słyszalna!
    Pozdrawiam!

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Szkoda że nie doceniłeś poprawy jakości dźwięku, ale nie będzie spektakularnych efektów bez wzmacniacza. Tak w ogóle to radykalna poprawa następuje tak gdzieś poniżej 200-300 hz, czyli niski bas i kickbas. A tego bez wzmacniacza ze świeczką szukać, radio w tym zakresie jest słabiutkie. Co do mp3 to niektóre kodeki wręcz wycinają wszystko poniżej 50 hz. Musiałbyś posłuchać wygłuszonych drzwi, porządnych głośników zasilonych 60-cioma watami, żeby stracić ochotę na słuchanie swojego systemu.
    W/g mnie żadne głośniki (nawet najdroższe) nie poprawią dźwięku bardziej niż nawet seryjne głośniki w dobrze wyklejonych drzwiach, a u Ciebie efekt wow był po zmianie radia i na tej podstawie pewnie wysuwasz wniosek że niewiele się poprawiło.
    Dokup wzmacniacz, tylko przyzwoite 2x60W, naprawdę warto.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Gdybyś bardziej wgłębił się w temat to byś zaoszczędził to 300 + 3 dni zabawy
    Wygłuszanie drzwi niewiele wnosi do samego wygłuszania samochodu. Klejenie mat też nie jest po to aby było ciszej - głównie chodzi o pozbycie się rezonansów w jakie może wpadać blacha - stąd te małe 'wstawki' na drzwiach. Drugi cel to zaklejenie otworów konstrukcyjnych drzwi - wszystkie głośniki mają podane w jakiej objętości powietrza (obudowy, w aucie za obudowę służą drzwi) powinny pracować przy zachowaniu pewnych, zmierzonych parametrów. Fabrycznie to głośniki w większości pracują w przegrodzie nieskończonej (free air) a tak nie powinny. Tu polecam porównanie do głośników domowych i konstrukcji ich obudów.

    Co do samego hałasu w AR 147 to częściowo jest to silnik - wymaga wygłuszania grodzi a częściowo kształt karoserii. W AR 156 przy >140km/h największy szum dochodzi z okolic górnej części szyby i linii dachu.
    W ogóle przy takich prędkościach to rolę odgrywają uszczelki, ułożenie wycieraczek, kształt maski, profil szyby itp, itd.
    Popatrz sobie jak np. VW PHAETON'ie są schowane wycieraczki a jak to wygląda w AR (z tego co czytałem to właśnie w tym VW bardzo duży nacisk położono na szumy generowane przez linię nadwozia).

    Kolejna rzecz - fizycznie nie jest możliwe zatrzymanie/zmniejszenie takiego szumu taki materiałem jak mata butylowa. Do tego służą materiały typu "poroso" - taki odpowiednik budowlanej wełny mineralnej (chodzi o zakres częstotliwości w jakim dany materiał jest skuteczny)

    Na koniec - jeśli głośnik ma deklarowane 50W a radio 27W i jak podkręcisz i "charczy" to znaczy, że radio się nie wyrabia a nie głośnik (chodzi o możliwości kontroli głośnika przez wzmacniacz - konkretnie o Damping Factor - tego to w żadnym radiu samochodowym nie znalazłem, ale np. uDimension podaje ten współczynnik dla swoich wzmacniaczy. Można też spotkać opinie, że akurat DF nie odgrywa aż takiej ważnej roli.)

    IMHO
    Morel Tempo 5 do mp3 to akurat szkoda kasy.

    pzdr,
    ap2
    Ostatnio edytowane przez ap2 ; 21-12-2014 o 22:23

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bialy
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Koziegłowy/Poznań
    Auto
    Black 147 JTDm 16V FL
    Postów
    47

    Domyślnie

    Może zostanę odebrany jako dinozaur, ale już kilka lat temu porzuciłem "wygodę" z mp3 na rzecz oryginalnych CD.
    Mimo własnoręcznego budowania playlisty, konwersji do mp3 (tylko i wyłącznie 320kb/s) po włożeniu tłoczonego oryginału tego samego utworu była przepaść.
    Dziś - jeśli już nagrywam - to CD Audio. Na porządnych, coraz trudniejszych do kupienia, płytach CD, a żródłem są pliki flac.
    Zmieniarka w bagażniku, fabryczne radio, zrobione drzwi i dla mnie jest wystarczająco. Na zawody CarAudio się nie wybieram
    Fakt - żeby otrzymać sub-niskie pasmo jest potrzebny wzmak i głośnik subbasowy, najlepiej w dobrze obliczonej skrzyni z bass-reflex'em.
    Wniosek: samo wygłuszanie/wyciszanie nie poprawi jakości mp3 bez wmacniacza i sub'a. Szkoda kasy, czasu i roboty.
    "Porażający" efekt, to przejście z zestawu A: fabryczne głośniki, goła blacha w drzwiach, mp3 na zestaw B: CD audio(tłoczone ORI), wygłuszenie/wyciszenie, zmiana radia i głośników, dodanie wzm+sub
    Wtedy będzie SZOK

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 8V
    Postów
    52

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcą, różnica między oryginalną CD Audio a mp3 (nawet 320 kb/s) jest kolosalna. Zmiana radia też przynosi dużą różnice, więc jak już się bierzecie za wygłuszanie to warto zainwestować w CDiki i radyjko lepsze od fabrycznego (chociaż nie wiem jakie w Alfie montują to jednak nauczony doświadczeniem wiem, że fabryczne radyjka aut do jakiegoś 2006 są lichej jakości). I jako, że dopiero przybliżam się do zakupu 147, to mam pytanie o wygłuszenie Jak dobrze wyciszone jest wnętrze? Przy 120 da się spokojnie rozmawiać? na co dzień jeżdżę Megane I Coupe i tam wyciszenie wnętrza to chyba nie istnieje, czasami też jeżdżę Octavią 3 i tam do 140 km/h jest przyjemnie cicho. Więc do czego można porównać 147 pod względem wyciszenia, to bardziej takie nowoczesne auto jak Octavia czy dinozaur jak Megane?

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,189

    Domyślnie

    ja jak raz się przesiadłem ze147 do najnowszej skody, to skoda wydała mi się bardzo głośna, ale to był dizel...

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bialy
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Koziegłowy/Poznań
    Auto
    Black 147 JTDm 16V FL
    Postów
    47

    Domyślnie

    To ja mam odwrotnie.
    Poprzednie były benzyniaki, więc tutaj już sam "dezel" potęguje odczucia i zwiększa tolerancję błędu.
    Zwykle jeżdżę sam, wiec nie wiem, czy słychać rozmówcę powyżej 120km/h
    Muzę słyszę, a to, że jest ciszej niż na Ducati - pewne na 100%

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 8V
    Postów
    52

    Domyślnie

    Volkswagenowskie diesle nigdy nie grzeszyły kulturą i cichą pracą, więc to może być też i tego zasługa. Chociaż jeżeli Skoda w dieslu wydawała Ci się głośniejsza od Alfy, to ta 147 na pewno będzie cichsza od Megane, a to mnie satysfakcjonuje Pomimo wielu zalet tego małego autka, to ta głośność każe omijać wszystkie drogi szybkiego ruchu, bo zaczyna irytować

Podobne wątki

  1. Wyciszenie radia po wyłączeniu.
    Utworzone przez Włodek w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 11:27
  2. [159] wyciszenie klocków hamulcowych
    Utworzone przez lukasz-ragus w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 21:29
  3. Wyciszenie / wygłuszenie samochodu
    Utworzone przez Dancho w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 20:28
  4. [164] Wyciszenie kabiny
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 11:30
  5. Wyciszenie wydechu
    Utworzone przez m4rcel w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-02-2011, 12:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory