alcapone154,
Hej No generalnie powiedzmy jest tam jakaś różnica, jednak myślałem, że po tym zmiana będzie mega widoczna, a nie jest. Jeśli chodzi o wyciszenie auta przy większych prędkościach, to w moim odczuciu kompletnie nic to nie zmienia. Bas może i jest nieco głębszy, ale nie na tyle, aby wydać ~300zł na same maty + ~3 dni skrupulatnej pracy przy tym.
Jeśli teraz miałbym jeszcze raz zamiar poprawiać dźwięk w 147, to olałbym te maty i kupił jakieś porządne głośniki na przód + zwrotnice, ale nie za 200zł (te blaupunkty co kupiłem są imo minimalnie lepsze od seryjnych - seryjne powiedzmy charczały przy vol 13 na radiu, a te zaczynają charczeć od 16-17vol), tylko wybrał jakiś porządny zestaw, przynajmniej Morel Tempo 5 i może jakiś wzmacniacz, ale nie dla zwiększenia głośności, tylko dla poprawy jakości, bo dla mnie jakość właśnie jest priorytetem. I z tego na pewno byłbym zadowolony. Ogólnie doszedłem do wniosku, że seryjne głośniki w 147 są naprawdę dobre Totalna zmiana dźwięku u mnie nastąpiła po zmianie radia na CDE-9882Ri (nawet na seryjnych głośnikach), w porównaniu z fabrycznym to KOSMOS!
A więc podsumowując. Szczerze odradzam niestety wygłuszanie drzwi Użyłem drogich materiałów, zrobiłem całość naprawdę solidnie, jednak efekt końcowy nie był wart tego - po prostu nie było takich fajerwerków jak myślałem(aczkolwiek prawdziwi audiofile pewnie odczują zmianę, która dla nich może być znacząca ). Także jeśli ktoś przymierza się do jakichś modyfikacji audio, to najpierw dobre radio jest podstawą, polepsza dźwięk w każdej płaszczyźnie. Jeśli po tej zmianie ciągle będzie mało, to potem zakup drogich głośników wraz ze zwrotnicami. Z tyłu radzę nic nie zmieniać, ewentualnie tak jak ja przednie fabryczne głośniki wrzucić na tył. W aucie przód ma grać dobrze (czyli tak jak na koncercie, stoisz przodem do sceny i z przodu idzie dźwięk). No i też pamiętajcie o nagrywaniu utworów w najlepszej jakości, np. różnica w mp3 między 128kb/s a 320kb/s jest naprawdę słyszalna!
Pozdrawiam!