Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Filtr Kabinowy - wymiana

  1. #1
    Kaluznikow
    Gość

    Domyślnie Filtr Kabinowy - wymiana

    witam

    zabieram sie za wymiane filtrow kabinowych
    dzieki forum dowiedzialem sie ze sa dwa a nie jeden

    otoz szukalem wszystko dostepne odnosnie wymiany filtra na forum
    plus schematy pdf ktore sa dostepne

    tz

    filtr pod polka po stronie pasazera
    3 srobki nastepnie wymieniamy filtr itp lecz problem w tym

    ze po odkreceniu 3 srobek jest dalej nie moge otworzyc tej pokrywy ktora zabezpiecza filtr - jakis pomysl szanowni panstwo;

    i tu moje pytanie - czy sa jeszcze jakis zaciski ktore nalezy poluznic albo cos w tym stylu bo naprawde nie moge sie do tego dobrac

    pozdr

    alfa 147 - 02r - 1.6 120km

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Zaślepkę filtra przesuń w stronę drzwi pasażera żeby wyskoczyła z zacisku. A z tymi filtrami jest chyba tak, że w klimatroniku są dwa.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Zaślepkę filtra przesuń w stronę drzwi pasażera żeby wyskoczyła z zacisku. A z tymi filtrami jest chyba tak, że w klimatroniku są dwa.
    Niezależnie od automatycznej czy ręcznej klimatyzacji w obudowie są 2 wkłady filtrowe. Nie pamiętam dokładnie ilości wkrętów ale opaska trzymające filtry jest w kształcie litery L i chyba od dołu jest jeszcze wkręt
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  4. #4
    Kaluznikow
    Gość

    Domyślnie

    aby sciagnac ta niewdzieczna obudowe trzeba uzyc duzo sily czy raczej powinna lekko zejsc


    pozdr

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    nie trzeba dużo siły, u mnie wręcz sama wypada jak ją odkręcę i lekko poruszę
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  6. #6
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Też się naszukałem przy wymianie gdzie może być ta zaślepka. Okazało się że za mało się schylałem żeby dokładnie to zobaczyć. Musisz dosłownie wleźć w miejsce nóg pasażera głową, obrócić się lekko w stronę kierowcy i zobaczysz takie dwie śruby naprzeciwko siebie. Kolejna śruba jest ukryta "na wierzchu" tej zaślepki bardziej w głębi konsoli.
    Jak dojrzysz zaślepkę bedziesz wiedział o co chodzi.
    Ja za pierwszym razem wykręciłem chyba ze 12 śrubek a trzeba tylko 3.
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    147 1.6TS 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Mam mały problem po wymianie filtrów.Mianowicie teraz po ustawieniu na przykład 17 stopni z nawiewów leci ciepłe powietrze...Zimne leci tylko jeśli ustawię na MAX LO.Czy mogłem zrobić coś źle przy montażu? Zakładałem według instrukcji czyli kierunek powietrza od maski w stronę kabiny.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    dolnyśląsk
    Auto
    Alfa Crosswagon
    Postów
    81

    Domyślnie

    Nie wiązałbym tego z wymianą filtrów. Wydaje mi się, że 17 stopni przy dzisiejszych temperaturach to dość sporo i zanim się nagrzeje w kabinie do tych 17 stopni to jakiś czas mija. Może warto zostawić w aucie na noc termometr i sprawdzić jak to rano wygląda i kiedy osiągnie 17 st.
    jest: Alfa Crosswagon, Volvo S80 Rdesign
    była: Alfasud Ti 1.3, Alfasud Sprint QV 1.5, Alfa 75 2.0, Alfa 155 1.8 TS 8V,
    Alfa 166 3.0 V6 24v Super, Alfa 147 1.6 TS, Lancia Lybra 1.6, Fiat Ulysse,
    auta zastępcze: 159 2.4 JTDm Q4 Ti, GT 2.0 JTS
    były: 164 3.0 V6, 164 3.0 V6 Super, 156 1.9 JTD, 147 1.6 TS, 147 2.0 Ti

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    147 1.6TS 105KM
    Postów
    16

    Domyślnie

    Nie o to mi chodziło.Włączam klimę, ustawiam na 17 stopni więc suma sumarum powinno po chwili lecieć zimne powietrze ( jak to na klimie) ale zamiast tego dmucha ciepłym.Jak z 17 zjadę na LO dopiero wtedy zaczyna wiać zimnym powietrzem...

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ale po dłuższej jeździe też masz tak? Klima przy takiej temperaturze na zewnątrz najpierw daje sporo ciepła, a później się stabilizuje (obniża). Tak w ogóle to rozkręć panel klimy i wyczyść czujnik temperatury (jest na nim dużo kurzu).

Podobne wątki

  1. [159] Filtr kabinowy
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 113
    Ostatni post / autor: 11-11-2021, 00:29
  2. [159] Filtr kabinowy
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-09-2015, 21:07
  3. [159] Filtr kabinowy w AR 159 z USB - wymiana
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 21:07
  4. [146] Filtr kabinowy.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-07-2011, 11:10
  5. [145] filtr kabinowy
    Utworzone przez wesolylukasz69 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 11:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory