Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 92

Temat: Jak zrobiłem domykanie okna z pilota, AR 147 2007 rok.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie Jak zrobiłem domykanie okna z pilota, AR 147 2007 rok.

    od samego początku jak zakupiłem to auto brakowało mi tej funkcji.
    była na pilocie ale bez tej funkcjonalności w sterowniku szyb.
    po poście kolegi bubu321 zauważyłem że przecież wystarczy zrobić emulator czujników zgnieceniowych, potem zrobić uaktywnienie kontroli czujników i powinno zadziałać.
    Martwiła mnie tylko jedna sprawa, w opisie uaktualnienia czujnków napisano aby potem zrobic Proxy Alignment.
    niestety ta funkcja u mnie także kończy sie komunikatem Failed.
    po instalacji oporników ( emulatorów ) czujników testy.
    FES naturalnie zgłasza komunikaty typu B1006 oraz B1005, B1006 dla czujników szyb tylnych.
    w dokumantacji eLearn (2005 rok ) nie znalazłem wyprowadzeń dla szyb tylnych.
    pierwsze włączenie rygli, przetrzymanie pilota i mamy szyby przednie domykają sie prawie same.
    jeśli puszczę pilota, to szyby staną.
    nie wiem , czy tak ma działać domykanie szyb, ale dla mnie to wystarczy.
    być może trzeba będzie jeszcze coś poprawić, usunąć błędy ale to na potem.


    ,,
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 06-04-2011 o 19:53

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    nie wiem , czy tak ma działać domykanie szyb, ale dla mnie to wystarczy.
    tak działają, ciekawi mnie właśnie czy da się jakoś zrobić aby same jechały do końca bez mojej pomocy

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trochę mnie to zmartwiło że ktoś mnie wyprzedził w tym temacie ale zdrowa konkurencja jest dobra.
    - błędy B100x chyba biorą się z tego, że FES nie dokładnie podaje graniczne wartości napięć dla czujnika zgnieceniowego.
    - w tym tygodniu podepne potencjometr do gniazda i zobaczę jak to widzi FES i sterownik.
    - szkoda tylko że FES nie wykonuje procedury Proxy Alignment poprawnie.
    - pisałem do autora programu ale odpisał że nie wie jak ten problem rozwiązać na ten czas.
    - na marginesie to wydaje sie, że można tak zrobic aby szyby same jechały do końca.
    - należy tylko coś zrobić aby nie było błędów.
    - tylko jak usunąć blędy z tylnego okna, jesli się orientuje to tam nie ma wiązki dla czujnika zgnieceniowego, i klops.
    - jeśli zaś sterownik szyb wykryje błędy to przechodzi w tryb pracy krokowej.
    - puszczenie przycisku pilota skutkuje zatrzymaniem szyby.
    - jak sprawdzałem komunikację BSI <--> sterownik szyby oprogramowaniem CanHacker , to BSI po puszczeniu klawisza pilota podaje komendę Stop dla sterownika szyb.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 07-04-2011 o 06:37
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - na marginesie to wydaje sie, że można tak zrobic aby szyby same jechały do końca. - należy tylko coś zrobić aby nie było błędów. - tylko jak usunąć blędy z tylnego okna, jesli się orientuje to tam nie ma wiązki dla czujnika zgnieceniowego, i klops. - jeśli zaś sterownik szyb wykryje błędy to przechodzi w tryb pracy krokowej.
    w GT nie ma opuszczanych szyb z tyłu - więc i tych błędów nie
    niemniej jednak chętnie poznałbym sposób na samoczynne domykanie się szyb przednich bocznych po np 3 sekundowym przytrzymaniu "guzika" na pilocie








  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to chyba pytanie do autora tematu, bo ja coś odstałem.
    - jeśli używasz FES-a to proszę podaj wersję jakie masz BSI.
    - autor milcząco zakłada że oprogramowanie w BSI nie zmieniło się od 2002 roku.
    - a GT jest po CAN-ie ?
    - my tu gadamy o ECU ME 7.3.1 a kolega chyba ma EDCxyz , czyż nie tak.

    --

    --
    p.s.

    My body computer is EDC16 CF3/EOBD Diesel Injection 1.9
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 07-04-2011 o 12:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    w zalezności od oporu opornika, emulatora uszczelki zgnieceniowej, auto domyka drzwi od 4 - 8 razy tylko.
    potem chyba BSI odlicza nie prawidłowe dane z tej uszczelki i blokuje domykanie drzwi.
    bardzo byłyby pomocne dane pomiarowe napiecia z tej uszczelki z auta które ma tą funkcję fabrycznie zamontowaną.
    dane z szyby opuszczonej i szyby zamknietej, podobnie jak pokazałem na początku tematu.

    I tutaj moja mała prośba do właścicieli tych aut i jednocześnie użytkowników FES-a o wykonanie tego pomiaru.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    @ euroscan

    Jeśli skończysz konfiguracje w swojej 147 wrzucisz instrukcje krok po kroku jak dla laików?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    I tutaj moja mała prośba do właścicieli tych aut i jednocześnie użytkowników FES-a o wykonanie tego pomiaru.
    jak mi opiszesz jak ten pomiar wykonać krok po kroku to go zrobię

    ---------- Post added at 19:30 ---------- Previous post was at 19:30 ----------

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    I tutaj moja mała prośba do właścicieli tych aut i jednocześnie użytkowników FES-a o wykonanie tego pomiaru.
    jak mi opiszesz jak ten pomiar wykonać krok po kroku to go zrobię

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Jeśli skończysz konfiguracje w swojej 147 wrzucisz instrukcje krok po kroku jak dla laików?
    Dokładnie tak. Troche mi tego brakuje

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wybieramy odpowiedni model naszego auta
    - potem wybieramy Inne |Drivers Door ( nie mam opcji Polski w FES-ie )
    - pamiętać musimy że łaczymy sie poprzez interfejs ELM327 v1.4 (CAN), jesli jego nie wybierzemy otrymamy błąd.
    - robimy zrzuty kolejno: INFO, ERRORS, i parametry.
    - w parametrach zaznaczamy uszczelke anty-zgnieceniowa dla drzwi lewych i prawych.
    - pomiar robimy dla kilku ustawień okna, sterowanie ręczne, dól, środek i góra ( zamknięcie okna)
    - potem to samo dla opcji 2 BOOT TRW

    --

    --

    --

    --

    --

    --

    ---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:08 ----------

    @euroscan
    - radze zaglądnąć do centralki podnośników szyb tylnych.
    - bo ja już nie mam błędów z BOOT TRW.
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 08-04-2011 o 22:12
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Domykanie okna pasażera
    Utworzone przez dStan w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-05-2015, 14:00
  2. Domykanie szyb z pilota
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-12-2014, 20:05
  3. Domykanie szyb z pilota AR 166 FL
    Utworzone przez boss_do w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 22:17
  4. Domykanie szyb z pilota
    Utworzone przez blama88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 15:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory