Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: P1177 + P1135 + P0130 - wymiana sondy?

  1. #1
    winko
    Gość

    Domyślnie P1177 + P1135 + P0130 - wymiana sondy?

    Witam wszystkich,

    Ostatnimi czasy w mojej AR 1,6 105KM 2001r zaświecił się MSCF. Nie był to pierwszy raz, ale po raz pierwszy wraz z kontrolką znacznie pogorszyły się osiągi samochodu - w sumie to nie miał osiągów wcale tzn gaz do oporu a obroty mimo to w dół by po chwili znowu zaczęły wzrastać (przez około 2 sec) i znowu w dół. Ogólnie samochód nie miał nic mocy, a jazda pod górkę by dojechać do garażu była walką jakich mało.

    Postanowiłem zdiagnozować błędy za pomocą FES'a. Oto co dostałem:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	p0130.jpg
Wyświetleń:	305
Rozmiar:	104.3 KB
ID:	24912Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	p1177.jpg
Wyświetleń:	277
Rozmiar:	87.0 KB
ID:	24913Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	p1135.jpg
Wyświetleń:	371
Rozmiar:	96.1 KB
ID:	24914

    Po skasowaniu błędów silnik odpalił i pracował już normalnie. Po rozgrzaniu jednak błędy P0130 i P1135 powróciły ale puki co bez wpływu na pracę silnika (MSCF na razie się nie zapalił).

    Gdzieś wyczytałem że są to objawy uszkodzonej sondy lambda za katalizatorem. Proszę jednak was o fachową opinię. Jeżeli to sonda to czy są jakieś zamienniki do oryginału? Jak tak bardzo proszę o jakiś namiar (producent, numer, link...).

    Gdyby były potrzebne dodatkowe parametry do diagnozy bez problemu mogę je dorzucić.

    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - masz dokładny komunikat co należy zrobić dla błędu P1135, jak masz problemyz językiem angielskim to przełącz na polski.
    - możesz jeszcze zrobic tak jak ja, podobne zrzuty ale jak nie przeprowadzisz dokladnej diagnostyki wg. punktów z błędu P1135, to nie usuniesz błędów i poniesiesz dodatkowe koszty.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    winko
    Gość

    Domyślnie

    Połączenie sondy itp posprawdzane. Wszystko ok. Zrobiłem wykresy które pokazałeś. Dodatkowo arkusze csv z danymi. Jak skasuję błędy to silnik pracuje ok dokupi się nie zagrzeje. Bubu jako pewnej klasy ekspert na forum czekam na Twoją opinię.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.png
Wyświetleń:	172
Rozmiar:	52.3 KB
ID:	25276Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.png
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	42.4 KB
ID:	25277
    Ze względu na prawie "umarłego" laptopa nie udało mi się nic więcej ani dłużej wybadać. Aha - na koniec testu stań przy obu sondach był: Open loop.

    Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

    Pliki .csv z danymi z pomiaru
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez winko ; 07-05-2011 o 20:41

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - stan open loop wskazuje na uszkodzenie sondy przed katalizatorem.
    - widac że sonda za katalizatorem łapie temperaturę, wykres napiecia sie zmienia
    - za to sonda przed katalizatorem łapie tylko zakłócenia.
    - do momentu nagrzenia silnika ECU emuluje sondy lambda, dlatego jest dobrze.
    - po nagrzaniu ECU odczytuje sondy i reguluje mieszankę, potem zapala błedy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    winko
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki bubu za pomoc. W takim układzie jutro zamawiam sondę. Czy ma ktoś jakieś sprawdzone zamienniki czy tylko oryginał wchodzi w grę? Moja AR to 2001 1,6 105km Progression.

  6. #6
    winko
    Gość

    Domyślnie

    Witam ponownie,

    Sonda wymieniona na uniwersalną Bosha. Błędy przed wymianą skasowane i od tamtej pory nie powróciły (przejechałem około 300km). Myślałem, że sonda była powodem wszystkich dolegliwości wozu. Jednak tak nie jest Auto wydaję się ewidentnie zdławione. Jazda jest płynna, bez szarpania itp ale samochód jest ewidentnie za słaby. Dodając gazu wolno wkręca się na obroty. 120 km/h to max co da się osiągnąć - dalej strach przyciskać aby nie zabić motoru.

    Jeżeli ktoś miał podobne przypadłości proszę o opinie. W razie potrzeby poniżej zamieszczam kilka parametrów z FES'a.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	249
Rozmiar:	115.1 KB
ID:	26157Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	155
Rozmiar:	99.5 KB
ID:	26158Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	102.8 KB
ID:	26159Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	161
Rozmiar:	120.0 KB
ID:	26160Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	107.8 KB
ID:	26156
    Ostatnio edytowane przez winko ; 17-05-2011 o 16:45

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dziwne, parametr TRA = -3.5 dość dużo i ujemny.
    - a możesz pokazać wykresy MAF-a tak z obrotami jałowe, 2.000, 3.000 4.000,
    - kiedy były świece wymieniane, rozrząd, filtr powietrza..
    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-05-2011 o 20:49
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    winko
    Gość

    Domyślnie

    Pomiar o który prosiłeś. Dodatkowo zauważyłem że parametr Engine Warmed Up nie zmienia statusu na DONE tylko ciągle jest --. Wcześniej (przed wymianą sondy) parametr się zmieniał. Czy to coś istotnego?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	100.4 KB
ID:	26214Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu.jpg
Wyświetleń:	164
Rozmiar:	98.0 KB
ID:	26215
    ar.zip

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dzieki za pomiary.
    - wg. twoich pomiarów MAF ma parametry:
    850 obr --> 9.5 kg/h
    2000obr--> 17.5 kg/h
    3000obr--> 24 kg/h
    4000obr--> 33 kg/h
    - moje pomiary dały:

    850 obr --> 8.6 kg/h
    2000obr--> 20 kg/h
    3000obr--> 30 kg/h
    4000obr--> 42 kg/h
    - dużej różnicy nie ma, tylko to są parametry startyczne.
    - dodatkowo ja mam przepływomierz od alfy 156, ten mój MAF od 147 (....309) miał gorsze parametry, i chyba kończy swój żywot.
    - nie widziałem jeszcze wykresu MAF dla AR 147 z parametrem w odcięciu.
    - jak też z nie ma danych katalogowych jak powinien wyglądać ten wykres pod względem wydajności.
    - parametr Warmed Up dotyczy nagrzewania katalizatora w celu jego poprawnej pracy.
    - wg. tego zrzutu katalizator nie jest nagrzany, powodem może być wartość TRA , duża ujemna.
    - tylko ta wartośc jest wynikiem innego problemu, świeca, iskra, dolot.
    - ECU w tym trybie nie potafi tak wyregulować mieszanki aby szybko nagrzać katalizator.
    - jak pomierzysz temperature katalizatora programem alfadiag to nie pokaże temperatury takiej jak na moim zrzucie.
    - pewne modele nie mają czujnika do pomiaru temperatury katalizatora. !!!
    - FES nie ma takiego parametru.

    --

    --

    --
    p.s.
    - znalazłem porównanie wkładki 044 z numerem 030.
    Kod:
    Bosch..........0 280 218 019.....0 280 217 531......0 280 218 037.....0 280 218 004
    sensor.......F 00C 2G2 030....F 00C 2G2 030.....F 00C 2G2 044.....F 00C 2G2 030
    
    10..............1.5819..............1.3644..............1.3647..............1.3631
    15..............1.7898..............1.5241..............1.5271..............1.5211
    30..............2.2739..............1.8748..............1.9026..............1.8651
    60..............2.8868..............2.3710..............2.4150..............2.3548
    120.............3.6255..............2.9998..............3.0384..............2.9714
    250.............4.4727..............3.7494..............3.7877..............3.7158
    370.............4.9406..............4.1695..............4.2076..............4.1327
    480.............4.4578..............4.2349..............brak danych.......brak danych
    640.............brak danych.......4.5669..............brak danych.......brak danych
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-05-2011 o 09:27
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    winko
    Gość

    Domyślnie

    Filtr powietrza wymieniony. W wolnej chwili obejrzę świece - były wymieniane około 14 miesięcy temu w ASO. A teraz jeszcze pytanie z innej beczki. Jaką średnicę powinien mieć wąż od odmy wchodzący za przepustnice? Czy fabrycznie jest tam jakaś zwężka? Bo swego czasu usłyszałem syczenie z tamtej okolicy i wymieniłem wąż od tej właśnie odmy. Silnik stracił wolne obroty, falował jak cholera, zasysał powietrze nawet przez korek od oleju jak go odkręciłem. Rozciąłem więc stary wąż i ku mojemu zdziwieniu był częściowo zaślepiony... śrubą o_O. Poprzedni właściciel był trochę rzeźnik... Średnicę zmniejszyłem za pomocą złączki ciśnieniowej do węży powietrznych - prześwit około 2mm. Obroty trzyma równe około 850 co było na parametrach. Czy takie rozwiązanie jest sensowne czy jest na to jakiś specjalny patent?

Podobne wątki

  1. Błąd sondy P0130 mimo wymiany sondy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2013, 14:14
  2. [MiTo] Uszkodzona sonda, błędy P1135 i P0130
    Utworzone przez metoda w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 13:11
  3. Ponownie p0130 po wymianie sondy
    Utworzone przez michal100 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 18:39
  4. [146] Wymiana sondy
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-06-2009, 22:09
  5. Wymiana sondy
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-01-2008, 13:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory