Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Spadek mocy na niskich obrotach + motor control system failure 1.9jtdm brak rozwiązań

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie Spadek mocy na niskich obrotach + motor control system failure 1.9jtdm brak rozwiązań

    Witam,
    zanim zaczalem pisac ten temat przejrzalem bardzo duzo na tym forum podobnych watkow, ale nadal nie potorafie rozgryzc tematu. Kupilem Alfe z silnikiem 1.9jtdm 2004r (GT) z zerwanym paskiem rozrzadu i uszkodzonym sprzeglem. Usterki naprawilem, uruchomilem silnik i zapalila sie od razu kontrolka MCSF wiec szybko na forum i zaczalem dzialac. Przed tym wszystkim objawy: mocy ZERO, auto nie dalo sie rozpedzic do 100kmh i trzeba bylo pokrecic troche zeby go odpalic. Ponadto przy pierwszych kilku odpaleniach auta po zrobieniu paska i sprzegla dopiero po chwili zapalal sie blad MCSF, po paru nastepnych odpaleniach auta blad swiecil juz caly czas. Po przeczytaniu odpowiednich postow zaczalem od: czyszczenie czujnika cisnienia, pozniej egr, przepustnica, kolektor- wszystko na blysk. Odpalilem auto, przejechalem sie- zero efektow. Nastepnie sterowanie turbina- znowu watek z forum- czyszczenie i sprawdzenie overboosta. Odpalilem auto przejechalem sie i lepiej- auto wkreca sie na obroty, ale dopiero przy obrotach ok 2500-3000rpm. Zanim przeczyscilem overboosta to sprawdzilem w ogole czy dziala i odpinajac/wpinajac wtyczke, sztanga od gruchy tylko drgnela lekko i koniec, teraz po przeczyszczeniu szybko sie chowa i wydaje mi sie, ze dziala poprawnie. Mam jeszcze druga taka sama alfe, w ktorej moc jest naprawde zadziwiajaca i bez zadnych zastrzezen wiec postanowilem podmiec overboosta, jednak nic nie pomoglo. Wymienilem rowniez przewody na nowe ktore wchodza do elektrozaworu co tez nie dalo zadnego efektu. Alfa caly czas muli na niskich obrotach i dopiero dostaje kopa przy w/w obrotach. Musze nadmienic, ze ta moc powyzej 3000rpm wcale nie jest rewelacyjna, jest na pewno duzo wiekszy kop niz na niskich obrotach, ale tez bez rewelacji- ta moja druga alfa z tym samym motorem naprawde jedzie duzo lepiej- przy 140kmh jadac na 6biegu wciskam gaz do dechy i czuc jak silniczek sie kreci, a tutaj licho...
    Auto wczoraj bylo podpinane pod komputer- testy na jalowym i w ruchu. Egr dziala idealnie, sprezarka niby tez. Mielismy watpliwosci co do przeplywu powietrza na obrotach powyzej 3tys rpm, aczkolwiek nie wiem czy ma to jakis zwiazek z zaistanialym problemem.
    Kolega Maciek-156 pisal troche madrych rzeczy na ten temat, staralem sie dzialac wg jego wskazowek i pisal tez o sprawdzeniu poprawnosci dzialania sztangi na gruszce[mam nadzieje, ze udzieli sie w tym temacie]. Czy faktycznie jak pociagne ustami przez wezyk wchodzacy do gruchy to sztanga latwo i bez oporow bedzie sie chowala? Probowalem tak robic i nie ma szans zeby sie schowala.
    W ogole nie wiem za co mam sie zabrac w tym problemie. Caly czas mysle o zapieczonej kierownicy na turbinie, ale chcialbym najpierw to jakos zdiagnozowac zanim ja zdemontuje- ktos wie jak?
    Jesli ktos ma jakis pomyl co do mojego problemu bardzo prosze o pomoc.
    Dodam, iz blad MCSF bez problemu sie skasowal po podpieciu pod kompa, jednak problem mulenia na niskich obrotach nadal jest i nie wiem co mam z nim zrobic.
    Ostatnio edytowane przez CARENZO ; 24-06-2011 o 20:12

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar szakal0606
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Zamość/ Zwevezele- Belgia
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD Distinctive- była/ 159 1,9 JTDm była/ 159 2,4 JTDm jest
    Postów
    146

    Domyślnie

    a sprawdzałeś wtryskiwacze? i szczelność dolotu?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Sprawdzalem dolot jak sciagalem sprzeglo, ale dzisiaj sprawdze to pod lupą. Wtryskiwaczy szczerze mowiac nei sprawdzalem bo nie wiem jak mam je sprawdzic?! Auto bylo pod kompem wiec mysle, ze gosc powiedzialby mi jakby cos bylo niehalo z wtryskiwaczam. Jak masz jakis szybki sposob na ich sprawdzenie to daj znac. Dodam, ze wtryskiwacze sa idealnie wyczyszczone.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał majersco Zobacz post
    Czy faktycznie jak pociagne ustami przez wezyk wchodzacy do gruchy to sztanga latwo i bez oporow bedzie sie chowala? Probowalem tak robic i nie ma szans zeby sie schowala.
    Tak zdecydowanie powinna sie ruszać bez specjalnego wysiłku i chyba kolego wina leży po stronie zapieczonych kierownic turbiny

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    No tez mi sie tak wlasnie cos wydaje, ze to moze byc wina kierownicy. Wlasnie sprawdzilem dokladnie dolot, tj. harmonijka miedzy turbina a przeplywka i rura od turbiny do intercoolera, ale wyglada wszystko dobrze[cos co budzilo watpliwosci zostalo zaklejone porządną tasma. Dziur nie bylo, tylko jakies drobne zadziorki]. Efektow dalej brak. Sprawdze na tej drugiej alfie jak chodzi grucha.
    Jesli wyniknie z tego, ze jest zapieczona kierownica to powiedzcie mi czy samemu dam rade to zrobic? Nie rozbieralem nigdy turbin, ale przy autach robie na co dzien jesli chodzi o mechanike[rozrzady, remonty silnikow i inne pierdoly]. jesli potrzeba specjalisty to dajcie jakies wskazowki zeby mnie ktos nie wykołował.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

    Domyślnie

    Ciekawy filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I
    pozdrawiam ps. porób jakies zdjecia z operacji czyszczenia

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    Super filmik, skorzystalem. Turbine rozkrecilem, poczyscilem, ale brudu za duzo nie bylo i wszystko luzno chodzilo[zdjecia mam]. Co musze powiedziec to to, ze NIC NIE POMOGLO !! Juz sam teraz nie wiem czy to ja jestem przewrazliwiony czy faktycznie za malo mocy jest w tym aucie. Drugą alfą nie jezdzilem pare miesiecy bo stoi u lakiernika wiec na bieżąco nie porownam, ale tak jak pisalem powyzej na pewno byla roznica w mocy spora. Ta GT tez jakos jezdzi no ale na niskich obrotach zanim sie turbo wlaczy niezle muli. Poza tym mysle, ze ta turbina powinna tez troche lepiej pracowac... Zgłupialem :[
    CZY MA KTOS JESZCZE JAKIS POMYSL ???

    ps. czy moze sie zepsuc grucha ? Jak recznie wciskam w nią sztange to dosyc ciezko wchodzi. Mam jeszcze druga turbine z brery, prawie nową i tez grucha ciezko wchodzi wiec chyba tak ma byc? nie probowalem po operacji czyszczenia pociagnac przez przewod od gruchy ustami, ale wydaje mi sie, ze nie zdolam w ten sposob dociagnac sztangi...

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Oba wężyki od overboosta wymieniłeś?? ten długi do zbiornika podciśnienia również??

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar CARENZO
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    SBE
    Auto
    88147
    Postów
    142

    Domyślnie

    tak, wymienilem oba, te ktore wchodza do overboosta na NOWE- dlugi i krotki.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Wtryskiwacze metodą przelewową się sprawdza w domu.

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html

    EGR oczywiście sprawny i pracuje w całym zakresie??

Podobne wątki

  1. Brak paliwa - Motor control system failure
    Utworzone przez MatthewTheKing w dziale GT
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-03-2016, 15:11
  2. System motor control failure brak mocy 1.6 ts 120 ps
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-09-2015, 14:25
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2012, 10:22
  4. [156] motor control system failure
    Utworzone przez koguto-k1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2008, 19:30
  5. [156] motor control system failure
    Utworzone przez Stad w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-07-2008, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory