Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [1.6 TS 105 KM] Zamuła + błąd MCSF

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ryoko
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec / Weston Super Mare UK
    Auto
    był : 147 1.6 TS '01 / jest : 159 TI 1.9 JTD '08
    Postów
    86

    Domyślnie [1.6 TS 105 KM] Zamuła + błąd MCSF

    Cześć,
    od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd Motor Control System Failure. Dużo jest takich tematów, ale większość to JTD.
    Ja mam benzyne 1.6 TS z 2001 roku, 105 KM.
    Chce zostawić u znajomego mechanika Alfe, ale chciałbym też wiedzieć co mogę mu powiedzieć żeby zrobił, przeczyścił. Bo w JTD to ten zawór EGR itp, a nie wiem co można przeczyścić np u mnie.
    Ogólnie kiedyś mimo, że to tylko 105 KM to miało nawet kopa, a teraz jest zamułem. Czasami jeszcze sobie przypomni lata świetności i pociśnie na 4 czy 5 biegu przy wyprzedzaniu, ale to rzadko. Z reguły jak mu daje gaz to jest coś takiego jakby go hamowało i jest tak juz od jakiegoś czasu bo błąd wywala od około 3 tygodniu. Dlatego myślę, że może coś jest zapchane, zasyfione ale nie wiem co i właśnie tego chciałbym się od Was dowiedzieć.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 0405leszek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Strzelce Górne
    Auto
    alfa 147 1.6 TS 105KM
    Postów
    55

    Domyślnie

    Przepływka

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    Bez odczytu błędów z komputera wiele nie wymyślimy, ale faktycznie objawy wskazują na przepływkę. Czyszczenie jej, choć możliwe, raczej nic tu nie da i konieczna będzie wymiana. Koszt to +/- 350zł.
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a może tak test dynamiczny przepływki, szkoda wywalać forsę w błoto, jak to nie MAF.
    - świece, filtr powietrza ?
    - ja bym zrobił odczyt błedów wszystkich ECU w modelu. ( silnik, body komputer <BC>, drzwi, boot, moduł licznika, klimatyzacja).
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ryoko
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec / Weston Super Mare UK
    Auto
    był : 147 1.6 TS '01 / jest : 159 TI 1.9 JTD '08
    Postów
    86

    Domyślnie

    Dziś będę zakładał nową końcówkę wydechu to od razu może powiem żeby sprawdzić przepływkę. No i będę się musiał znów zwrócić do b0b3k`a o podpięcie do kompa Ja za bardzo nie ogarniam co się gdzie odczytuje to myśle, że on będzie wiedział.
    Także odezwę się po podpięciu, dzięki.

    edit
    W piątek powinienem załatwić dzięki uprzejmości b0bka drugi kabelek potrzebny do tych rzeczy bo teraz ma ten OBD. Poza tym ostatnio jak podłączaliśmy się nim do mnie to nie było tam testu przepływki, u niego natomiast on jest, hm.
    Ostatnio edytowane przez ryoko ; 31-08-2011 o 09:13

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ryoko
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec / Weston Super Mare UK
    Auto
    był : 147 1.6 TS '01 / jest : 159 TI 1.9 JTD '08
    Postów
    86

    Domyślnie

    To znowu ja, tym razem ze zdjęciami mojego błędu.
    Pierwsze dwa zdjęcia pokazują błąd P1177.

    3 zdjęcie to tak przy okazji pokazuje czujnik antyzgniecenia, ale zdjęcie wykonane zostało u b0bka (nie wiemy dokładnie co to jest i może nam ktoś powie) - ale u mnie te obie wartości przy lewym i prawym są na poziomie 4,89 V, co to znaczy?

    Posiadam jeszcze wykres, który znajduje się w paczce .zip, mierzyliśmy tam przepływ powietrza przy danej prędkości, temperaturze i obrotach silnika. Niestety nie pokazuje w programie opcji docelowego przepływu, więc może ktoś zobaczy czy jest coś nie tak.

    Dzięki wszystkim z góry.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa silnik marek.jpg
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	132.8 KB
ID:	33363   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa silnik marek2.jpg
Wyświetleń:	114
Rozmiar:	120.8 KB
ID:	33362   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rob 147.jpg
Wyświetleń:	121
Rozmiar:	87.2 KB
ID:	33365  
    Attached Files Attached Files

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a po co ruszasz i odczytujesz czujnik anty-zgnieceniowy od szyb.
    - ja bym sie nie rozpraszał.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ryoko
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec / Weston Super Mare UK
    Auto
    był : 147 1.6 TS '01 / jest : 159 TI 1.9 JTD '08
    Postów
    86

    Domyślnie

    Napisałem ze to przy okazji, po prostu nie wiedzieliśmy od czego to jest.

    Jednak bardziej mi zależy na tym głównym błędzie, co to może być?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej wyciąg z helpa FES-a i z AutoDATY 3.24.
    P1177

    The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).

    Possible causes:
    - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
    - Fuel Pressure incorrect
    - Fuel Injector(s) leaking
    - Fuel Injectors clogged
    - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
    - Vacuum leak (lean mixture)
    - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
    - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
    - Fuel Evaporation Control system defective
    - vehicle driven out of fuel (tank empty)
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 03-09-2011 o 18:27
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ryoko
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec / Weston Super Mare UK
    Auto
    był : 147 1.6 TS '01 / jest : 159 TI 1.9 JTD '08
    Postów
    86

    Domyślnie

    Dzięki. Będę musiał coś z tym zrobić. A na tym obrazku jest widoczny błąd P0177 a nie P1177, czy to to samo?

    A czy ktoś mógłby sprawdzić ten wykres z przepływem powietrza bo ja nie mam żadnego porównania i nie wiem czy jest okej?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 21:48
  2. [156] MCSF i błąd P1235 Boost Pressure Signal
    Utworzone przez bryniex w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-04-2015, 16:16
  3. Błąd MCSF 1,9 JTD 16v
    Utworzone przez karol0910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 20:09
  4. Błąd P0606 + MCSF w Alfie 156 TS 2003
    Utworzone przez Booyaches w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 12:35
  5. świerszcze i syki :-/ po MCSF
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-08-2011, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory