Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: mokro wokol wtryskiwaczy...

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie mokro wokol wtryskiwaczy...

    czesc!

    cos ostatnio przez te mrozy same problemy z alfa.. kilka slow wstepu

    w niedziele po parudniowym postoju alfy na mega mrozie zamarzly mi amortyzatory, nie bylo zadnych informacji o malej ilosci oleju, pare tygodni temu jak sprawdzalem bylo ciut powyzej polowy, stwierdzilem, ze skombinuje jakis ogrzewany garaz aby amory zaczely dzialac

    skombinowalem garaz, dzis odpalam alfe (pierwszy raz od niedzielnego postoju), rozrusznik krecil pare sekund ale odpalila nagle komunikat malo oleju i ta ikonka ze wzkaznikiem oleju, stwierdzilem, ze pojade juz ze w te mrozy te 2 kilometry do garazu

    dojechalem na miejsce, sprawdzam jeszcze raz olej, ledwo na dole troche czarnego, no to dolalem z litr, sprawdzam na bagnecie jest prawie polowa,od momentu zaparkowania alfy nie odpalalem jej,
    sciagam oslone bagaznika a tu okolice dwoch wtryskiwaczy mokre!


    podchodze blizej patrze a tu jakby olej to byl!


    chociaz to sa przeciez wtryskiwacze czyli moze paliwo ?


    jeszcze jedno ujecie z bliska


    podlaczam FESa i jest tylko jeden stary blad P1238 zwiazany prawdopodobnie z zaslepionym EGRem,
    nie rozumiem skad nagle wiekszosc oleju poszla, zrobilem dolewke i moze za duzo bylo ?
    jak sadzicie co jest grane ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    dodam jeszcze ze nie pojawil sie u mnie komunikat o niskim cisnieniu oleju

    ale o malej ilosci oleju czyli to:


    cholera moglem od razu dolac tego oleju a nie jechac okolo kilometra..

    czytam forum i znajduje podobne objawy np tutaj
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...1_9_jtd-3.html

    tej feralnej nocy gdy mi zamarzly amory jak wracalem to przy ponad -10 wlaczylem od razu klime,teraz przypomina mi sie to o czym pisal Maciek, odma mogla zamarznac czy cos, olej przez ta cala podroz spalilo, wczesniej nie kopcil (kiedys mialem przygode z czarnym dymem ale po przeczyszczeniu EGRu ustapilo), wtedy jak w niedziel w nocy jechalem zauwazylem przy dodawaniu gazu sporo dymu za soba, zmniejszylem obroty do ok 2 tys i w zasadzie ustalo dymienie i tak dojechalem do domu, wtedy moglo wypalic caly olej...

    czyli teraz podejrzenia padaja na odme albo turbo,
    ale dlaczego jest mokro wokol tych wtryskwiaczy ?
    Ostatnio edytowane przez Jacenty ; 01-02-2012 o 11:56

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Tak, odma mogła zamarznąć a właściwie odstojnik par oleju zablokował się "masełkiem" olejowo wodnym i wzrosło ciśnienie pod pokrywa zaworów - wolej wywaliło pewnie pod korkiem wlewowym. Jedyna rada to udrożnić cały układ odpowietrzania, a odstojnik par wymyć w benzynie. Zmienić styl jazdy i rozsądniej używać ogrzewania
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    ale się uczepiliście tego ogrzewania... Odma zamarza od jazdy na krótkich dystansach. Woda skrapla się do oleju, w trakcie wzrastania jego temperatury zaczyna odparowywać i osiada się w filtrze par oleju (odmie) Jak się dogrzewa silnik do jego temperatury pracy czyli 90 st woda i podobnie olej to takie problemy nie wystąpią na pewno, ale ważną role może grać tutaj termostat. Od zawsze czy to w swoich autach, czy rodziców nie zwracaliśmy na to uwagi i było ok, jedynie w silniku vw który codziennie śmigał 9km w jedną str i po 8 godzinach tą samą trasę powrotem przez 10 lat zdarzyło się że odma zamarzła ale mrozy były ok 25st i więcej wtedy.

    ---------- Post added at 19:03 ---------- Previous post was at 19:02 ----------

    W tą maź koło wtrysku wstaw palec i powąchaj może to być ropa, albo olej jak wspomniał maciek-156, powstało cisnienie i wydmuchało olej najsłabszym punktem czyli uszczelką pod klawiaturą. Jak zachowuje się twój termostat ???

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mirek68
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wyspa Wolin
    Auto
    147 JTD 140 KM x 2
    Postów
    18

    Domyślnie

    Jacenty, przy odpalonym silniku posłuchaj czy nie masz charakterystycznego sapania powietrza w miejscu zaplamienia (aczkolwiek też go nie musi być). Stawiam na wydmuchaną miedzianą podkładkę pod pompowtryskiwaczem. Sprawdź też, czy masz dobrze dokręcony-e przewody ciśnieniowe do pompowtryskiwaczy. Jeżeli nie będzie słychać sapania powietrza, to miejsce to zalej lekko ropą i zobacz czy się bańki ulatniają spod pompowtryskiwacza.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    Cytat Napisał mirek68 Zobacz post
    Jacenty, przy odpalonym silniku posłuchaj czy nie masz charakterystycznego sapania powietrza w miejscu zaplamienia (aczkolwiek też go nie musi być). Stawiam na wydmuchaną miedzianą podkładkę pod pompowtryskiwaczem. Sprawdź też, czy masz dobrze dokręcony-e przewody ciśnieniowe do pompowtryskiwaczy. Jeżeli nie będzie słychać sapania powietrza, to miejsce to zalej lekko ropą i zobacz czy się bańki ulatniają spod pompowtryskiwacza.
    Powiedz że żartujesz

    ---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

    jak odma jest zatkana to automatycznie świeci kontrolka smarowania... Bo faktycznie go nie ma gdy robi się ciśnienie w skrzyni korbowej...

    Jeśli by to co widzimy na zdjęciu było efektem uszkodzonej podkładki pod wtryskiwaczem to to auto by nie odpalało.
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 01-02-2012 o 20:23

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mirek68
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wyspa Wolin
    Auto
    147 JTD 140 KM x 2
    Postów
    18

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    Powiedz że żartujesz

    ---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

    jak odma jest zatkana to automatycznie świeci kontrolka smarowania... Bo faktycznie go nie ma gdy robi się ciśnienie w skrzyni korbowej...

    Jeśli by to co widzimy na zdjęciu było efektem uszkodzonej podkładki pod wtryskiwaczem to to auto by nie odpalało.
    milek_22 nie żartuję
    a co ciekawsze, to Ci powiem, że to co widzimy na zdjęciu nie musiało powstać z chwilą uszkodzenia odmy, a mogło powstać dużo dużo wcześniej. Uwierz mi, że z uszkodzoną podkładką pod pompowtryskiwaczem śmiało odpalisz autko i śmiało nim co lepsze jeszcze pojeździsz

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    no więc po 1, silniki JTD to silniki zasilane układem common rail który nawet nie jest podobny do pompowtrysków tj. TDi.


    Widziałem nie jeden silnik z tzw lakującymi wtryskiwaczami co nazwać możemy nieszczzelną uszczelką miedziana pod wtryskiwaczem i uwierz że wygląda to inaczej niż to co widzimy na zdjęciu. To co wylatuje spod wtryskiwaczy ma gęstą konsystęcię i wygląda jak by okolica wtrysku była pochlapana lepikiem, czarne kropki.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mirek68
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wyspa Wolin
    Auto
    147 JTD 140 KM x 2
    Postów
    18

    Domyślnie

    milek_22 przyjacielu ja nie chcę się wymądrzać czy to pompowtrysk, czy wtrysk, nie mam na pewno takiej wiedzy jak Ty, a odma to już czarna magia. Dużo ciekawych rzeczy na forum się dowiaduję, tym bardziej, że są to moje pierwsze diesle. Niestety będę się trzymał swojej wersji ""milek_22 nie żartuję
    a co ciekawsze, to Ci powiem, że to co widzimy na zdjęciu nie musiało powstać z chwilą uszkodzenia odmy, a mogło powstać dużo dużo wcześniej. Uwierz mi, że z uszkodzoną podkładką pod pompowtryskiwaczem śmiało odpalisz autko i śmiało nim co lepsze jeszcze pojeździsz"" z racji swoich doświadczeń. Dwa razy pod różnymi wtryskami puściły mi podkładki. W jednym przypadku było dokładnie jak opisałeś z tym "lakowaniem" co się naczyściłem i naskrobałem to głowa boli, nie wspomnę już ile było zabawy z zapieczoną miedzianą podkładką. Za drugim razem nie było żadnego lakowania. Miałem identyczne pochlapaną pokrywę i gniazdo wtrysku tak jak na zdjęciu Jacentego z tym, że dodatkowo jeszcze ON zalegał we wszystkich gniazdach wtrysków na prawie centymetr, aż się za głowę złapałem jak to zobaczyłem. Jezioro w gniazdach powstało z dodatkowo nieszczelnego przewodu ciśnieniowego. Pierwszą usterkę ustaliłem po dochodzącym z silnika sapaniu powietrza, drugą gdy spod maski w czasie postoju zobaczyłem ulatniający się dymek gdy parował sobie ON.
    milek_22 po zdjęciach Jacentego, stawiam na podkładkę a jak będzie to Jacenty napisze. Pozdrawiam serdecznie

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    I jaki wpływ miała ta wydmuchana uszczelka pod wtryskiwaczem na to że z silnika zniknął olej???
    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    ale się uczepiliście tego ogrzewania... Odma zamarza od jazdy na krótkich dystansach. Woda skrapla się do oleju, w trakcie wzrastania jego temperatury zaczyna odparowywać i osiada się w filtrze par oleju (odmie) Jak się dogrzewa silnik do jego temperatury pracy czyli 90 st woda ...
    Kolego JTD w mroży poniżej -10C to nie zagrzejesz do 90C (zresztą jak mrozów nie ma to też nie...) - termostat się nawet nie otwiera i chłodnica pozostaje zimna... Co do twojej teorii to jest nieprawdziwa. Sam miałem przygodę z zamarznięta odmą - co ciekawe w długiej trasie i to tuż po odebraniu nowego samochodu z salonu, więc nie miał szans na jazdę krótkich odcinków, znam co najmniej jeszcze 2 osoby które to samo miały w JTD
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Coś mokro koło turbiny
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 19:48
  2. Mokro pod dywanikiem za kierowcą
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 15:10
  3. Coś skrzypi gdy zimno i mokro
    Utworzone przez marcnow w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 20:12
  4. mokro w bagazniku
    Utworzone przez seb22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-07-2011, 12:57
  5. Czy wokol nas sa prawdziwi fani Samochodow i Alfa Romeo ??
    Utworzone przez Artur_13 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 10-08-2008, 20:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory