Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Nie wyłączający się wentylator

  1. #1
    kaczorrr
    Gość

    Domyślnie Nie wyłączający się wentylator

    Witam!
    Piszę ponieważ w zimie pojawił się problem, a mianowicie wentylator nie chcę się wyłączyć, tylko ciągle pracuje na pełnych obrotach. W zimie wypiołem wtyczkę i nie było problemu bo temperatury były ujemne, ale niestety teraz problem powrócił. Trochę próbowałem przy tym grzebać lecz nie przyniosło to skutku. Czytałem na inny temacie że może być to wina rezystora, tylko wentylator włączał się i wyłączał, u mnie niestety cały czas pracuje

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Robertsite
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    AR 147 1.9 jtd 16v 140 km, Giulietta
    Postów
    92

    Domyślnie

    Miałem to samo, po wymianie rezystora na dmuchawie oraz przekaźnika w skrzynce i w końcu czujnika na termostacie. Okazało się że to żadna z tych rzeczy. A że nie mam farta to sugerowano mi wymienić sprężarkę od klimy. Doszedłem sam że winę ponosił czujnik ciśnienia klimy "presostat" a wygląda on tak jak na foto
    Dawał sygnał do ciągłej pracy wentylatora na chłodnicy. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6142083.jpg
Wyświetleń:	45
Rozmiar:	35.5 KB
ID:	51387
    Znajduję się on pod przednią lampą od strony pasażera. Trzeba zdjąć praktycznie zderzak aby się dostać.
    Sprawdź wszystko może akurat coś pomogłem.

  3. #3
    kaczorrr
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki kolego za podpowiedź, rozmawiałem już z mechanikiem o tym żeby mi to naprawił tylko mam pytanie czy aby zdemontować ten czujnik trzeba spuszczać "gaz" z klimy czy obejdzie się bez tego?. z góry dzięki za odpowiedź

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Robertsite
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    AR 147 1.9 jtd 16v 140 km, Giulietta
    Postów
    92

    Domyślnie

    Tak trzeba. Zastanów się czy to na 100% to U mnie pomogło.

  5. #5
    lola
    Gość

    Question

    Witam.
    Przyjechałam dziś po pracy do domu. Wyłączyłam silnik i wysiadłam z auta, a tu słyszę wentylator chłodnicy / klimy cały czas pracuje. Jak się okazało po 2 godzinach dalej pracował. Włączanie i wyłączanie klimy nic nie dawało przy zapłonie także. Odłączanie po kolei wszystkich wtyczek związanych z klimą i chłodzeniem silnika nic nie dawało. W końcu wyciągnęliśmy przekaźnik 1 biegu wentylatora i ukazał się widok jak na fotach poniżej. Przekaźnik ma pociemniały element z miedzi, przytopioną lekko obudowę, a i skrzynka bezpieczników jest przygrzana. Oczywiście po wyciągnięciu przekaźnika wentylator w końcu przestał pracować. Po ponownym jego włożeniu już się nie załączył. Oczywiście jak włączę klimę to się załącza, a jak klimę wyłączam to wentylator też staje. MES nie wykazał żadnych błędów, testy obu biegów wentylatora wypadają OK. Temperatury silnika i wskaźnika na desce są OK. Więc o co chodzi / chodziło ?? Jaka może byc przyczyna ?? Sam przekaźnik czy może co innego jest powodem ?? Gdzie i jaki nabyć przekaźnik bo w instrukcji o przekaźnikach nic nie ma... PORADŹCIE.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	157.2 KB
ID:	102407Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	230.0 KB
ID:	102408Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	129.6 KB
ID:	102409

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 było
    Postów
    177

    Domyślnie

    Skleił Ci się przekażnik wentylatora wyjmij to przestanie, wymień na nowy i bedzie ok,

    Jak widać po przekaźniku styki są nadpalone, przez to jak raz sie załączy nie rozłączy się az sie nie odłączysz prąd i w niego popukasz. Tak sie dzieje jak przekaźnik konczy życie. Dostaniesz go w motoryzacyjnym lub ASO. Jak nie wiesz jaki możesz zabrać na wzór pod sklepem. Raczej polecam wymienic szybko na nowy.
    Ostatnio edytowane przez illu ; 19-07-2013 o 06:27

  7. #7
    lola
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj sytuacja się powtórzyła- wyłączyłam auto po długiej jeździe na klimie, a wentylator chodził. Wystarczyło pstryknąć palcem w przekaźnik i się wentylator wyłączył. Przekaźnik jest straszliwie gorący!!, aż parzy i śmierdzi plastikiem. Kupiłam już nowy i zaraz jak ostygnie to wymienię. Zastanawiam się tylko czy coś innego nie wpływa na to że przekaźnik cały czas chodzi i się grzeje, a z czasem przegrzewa? Jak wentylator powinien działać na klimie na postoju a jak podczas jazdy?

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 było
    Postów
    177

    Domyślnie

    Przekaznik ma posrebrzane styki po to aby gładko załączał i rozłączał, za każdym razem jak załącza dostaje strzał prądem kilka razy mocniejszym niz podczas pracy, po pewnym czasie alementy nie wytrzmują juz takiego prądu. Przytopiony styk moze miec wikszą rezystancje i tym samym się grzać
    Ostatnio edytowane przez illu ; 19-07-2013 o 20:14

Podobne wątki

  1. wyłączający się, przygasający lewy kierunkowskaz
    Utworzone przez TO-masz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:28
  2. AR 147 1.9 JTD wyłączający się subwoofer ... ?
    Utworzone przez coldmanns w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-01-2014, 23:55
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 21:20
  4. [155] Wentylator
    Utworzone przez sigma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 20:38
  5. [156] Wentylator
    Utworzone przez jaro2503 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 23:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory