Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wodzisław Śląśki
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTDm 2004 r. Alfa Romeo 147 JTD 8V 2001r
    Postów
    320

    Domyślnie Czy to może być przegub zewnętrzny czy wewnętrzny albo coś innego??

    Siema jak w temacie mam dziwne objawy jak jadę na wprost to słychać dziwne dźwięki jak by coś było luźne w lewym kole tak jakby przegub(ale z tego co wiem to przegub tylko na skręconych kołach) słychać to nawet jak zrzucę na luz! I teraz nie wiem czy to może przegub pół oś jak najłatwiej to sprawdzić?! Pozdro
    Krzysiek
    Alfa Romeo 156
    2.4 20V JTD 175 km

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    600

    Domyślnie

    skręć koła na maxa. i rusz. Jeśl będziesz słyszał stukanie tzn, że przegub się kończy.
    z tego co piszesz to może jakieś łożysko. Zobacz czy nie ma gdzieś luzów.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    609

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    skręć koła na maxa. i rusz. Jeśl będziesz słyszał stukanie tzn, że przegub się kończy.
    z tego co piszesz to może jakieś łożysko. Zobacz czy nie ma gdzieś luzów.
    Dołączam do opinii kolegi. Najlepiej podnieś AR na lewar i pokręć kołem i słuchaj co sie dzieje jeżeli jakieś łożyska to powinieneś usłyszeć. Napisz jak sprawdzisz.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Stargard Sz. / Czaplinek
    Auto
    w częściach
    Postów
    2,056

    Domyślnie

    Jakie dziwne dźwięki? i przy jakich prędkościach? Łożysko chuczy przy większych prędkościach, kierunek skręcenia kół też może wpłuwać na intensywność hałasu. Przegub sprawdzasz jak wyżej kolega napisał i zdecydowanie ruszasz przód-tył, przy luźnym przegubie powinno stukać.
    miałem 156 powodów, żeby czuć się wyjątkowo na drodze...
    jak ktoś chce jakieś części to pisać...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Avari
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Włodawa
    Auto
    AR 147 2003r 1,9JTD 115KM
    Postów
    609

    Domyślnie

    miałem tak w omedze wszystko pięknie ładnie. Postawiłem ją na 2 tygonie i jak wsiadłem to po paru kilometrach zaczeło walić łożysko. No ale omega a AR to nie to samo.
    Dodam tylko że okazało się że do łożyska dostało się syfu jak stała 2 tygodnie to zerdzewiało i jak ruszyłem to poprostu zatarłem i się rozsypało.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar k4t27y
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Krk / NS
    Auto
    Alfa 147 - 1.9 JTDm 120KM, 2007r
    Postów
    78

    Domyślnie

    Mi się tłuk wew. przegub, ale tylko przy dużym skręcie w lewo (rozebrali, nasmarowali i do dziś spokój, przejechane ok. 7 tys. km), czyli w sumie tak jak koledzy wyżej pisali. Natomiast podczas zjechanego łożyska, miałem niesamowity szum w aucie od 45km/h, ale nie czułem wtedy "luzu"... szkoda, ze trochę ono kosztuje.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    301

    Domyślnie

    O kurcze, mam dokładnie to samo w lewym przodzie. Takie dziwne stuki niecykliczne niezależne od prędkości i tylko przy jeździe na wprost. dodam, że przy nierównościach jest oki. Wachacze i stabilizator są na 100% dobre. Może dziś wadne do mojego mechanika i spróbuje zdiagnozować problem - to wtedy opiszę.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    600

    Domyślnie

    na prostej drodze? czy na dziurach?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    301

    Domyślnie

    no niestety - do mechanika jadę dopiero po świętach.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    969

    Domyślnie

    Generalnie usłyszałem gdzieś kiedyś, że jeżeli przegub strzela przy skręcie - to zużył się przegub zewnętrzny (ten przy kole), a jeżeli przy jeździe na wprost - to zużył się przegub wewnętrzny (od strony skrzyni)

    Pozdrawiam


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Przegub jak sprawdzić czy zewnętrzny czy wewnętrzny?
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 30-08-2012, 12:24
  2. Przegub zewnętrzny
    Utworzone przez Ozzzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 12:37
  3. Uszkodzony przegub wewnętrzny czy zewnętrzny?
    Utworzone przez alfromeogt w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-04-2011, 08:58
  4. czy to przegub zewnętrzny?
    Utworzone przez darek_m01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 18:05
  5. [164] Przegub zewnętrzny do V6 2.0
    Utworzone przez Yacek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 16:23

czy przegup wewneczny moze sie

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory