Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Sprzęgło w AR147

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    okolice Sanoka
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    53

    Domyślnie Sprzęgło w AR147

    Koledzy mam pytanko co do sprzęgła w belli, w tamtym roku we wrześniu kupiłem swoja belle niby miała być po wymianie sprzegła ale jakoś dziwnie ono chodziło, a mianowicie pedał cieżko chodziło i przy jedynce trzeba dużo gazu dodać bo inaczej gaśnie i całą budą trzęsie, czy to znaczy że sprzęgło jest do wymiany czy faktycznie było nowe założone i trzeba coś wyregulować, jestem troche laikiem w tych sprawach tak wiec proszę o pomoc

  2. #2
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdź sprzęgło wrzucając 5ty bieg i próbuj ruszyć z miejsca, jak silnik zgaśnie po całkowitym puszczeniu pedału to sprzęgło prawdopodobnie ok, jak nie zgaśnie to oznacza że ślizga.
    Po założeniu nowego sprzęgła nie trzeba nic regulować. Co do twardego pedału sprzęgła to ponoć oznaka jego zużycia, ja będe wiedział czy faktycznie tak jest bo ślizga mi się na 4tym biegu i wzwyż przy przyspieszaniu i czeka mnie wymiana w tym tygodniu co będzie. Pedał mam twardy choć nie aż tak bardzo, jednak w porównaniu do innego auta to na prawdę jest uciążliwy w korkach.
    Przede wszystkim powinieneś wyeliminować inne prawdopodobieństwa jak np sprawdzić czy z silnikiem wszystko ok (sczytać błędy, sprawdzić poduszki itp) i z jego osprzętem.
    Pozdro

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar xweb
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Wlkp
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 16V 140@167KM
    Postów
    205

    Domyślnie

    Napisz coś więcej o silniku. Sprzęgło powinno chodzić lekko, bez oporów. Trzęsienie przy 1 to mogą być poduszki, dwumas, zużyty wysprzeglik, zużyta tuleja pompy sprzęgła...