Wracając z pracy wywalił mi błąd PO606 oraz słynny PO420(dawno już Go wywalało).Może mi ktoś wytłumaczyć znaczenie błędu PO606?
Wracając z pracy wywalił mi błąd PO606 oraz słynny PO420(dawno już Go wywalało).Może mi ktoś wytłumaczyć znaczenie błędu PO606?
uuuu grubsza sprawa
A może coś jaśniej?.mam się obawiać tego błędu czy też nie?.Dodam tylko,ze silnik pracuje normalnie
Ostatnio edytowane przez Arkel ; 14-12-2012 o 18:33
- żadne uuu i oooo.
- jeśli byłaby to awaria procesora to by silnik zamilkł.
- błąd jest spowodawany tym że PCM, czyli moduł analogowy został odłączony od zasilania z jakiegoś powodu.
- moduł ECM i jego część cyfrowa jest sprawny i na ten czas przejął sterowanie, czyli ECU było w trybie serwisowym.
- taki stan nie trwa wiecznie, po stwierdzeniu takiego blędu, ECU podejmuje działania diagnostyczne, rozszerzone.
- jeśli byś dla takiego bledu podał parametry środowiskowe, np z programu Alfadiag, to byś zobaczył że ilość wystąpien tego błędu była ograniczona.
- po pełnej diagnostyce, ECU na podstawie wyników tej diagnostyki podjął decyzję o zerowaniu modułu PCM.
- po zerowaniu praca ECU wróciła do normy, PCM podaje dane analogowe, ECM przetwarza te dane i silnik jeżdzi.
- na drugi raz podczas wystapienia takiego błędu należy zgrać parametry środowiskowe, bo one mogą wskazać przyczyny takiego stanu.
- gorszym błędem jest błąd parzystości pamięci ECM, przy takim błędzie tylko reinstalacja oprogramowania przywróci ECU do życia.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
jak padnie modul silnika to zabawa za 500zł ( uzywka plus kodowanie )
Jak je zgrać ?przyczyną może być to ,że auto odcinałem na 3 i 4 biegu ?- na drugi raz podczas wystapienia takiego błędu należy zgrać parametry środowiskowe, bo one mogą wskazać przyczyny takiego stanu.
tutaj masz jak się robi parametry środowiskowe dla M1.5.5, dla ME 7.3.1 jest tak samo, zrzut ekranu, potem suwak w dół i drugi zrzut ekranu..... ale w 147 105CV ME7.3.1 dla tego ECU nie ma odcięcia, to jest silnik ECO, dochodzi do 6.000 i stoi.....odcinki silnika nabijają ci tylko licznik odcinek...
Jak rozumie muszę zaopatrzyć się w Alfadig
- lub temat przyklejony " ts diag, alfadiag...", strona 52 na samym dole.
- czytać wszystko i uważnie !!
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm