Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Sonda lambda

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie Sonda lambda

    Witam, oto błędy jakie wyświetliły mi się na kompie + do tego parametry sond.



    Kilka niepokojących objawów:
    -spalanie z 9.5 wzrosło do ponad 12l
    -auto jest zamulone, idzie dopiero od 3 tys
    -na wolnych obrotach trzęsie autem trochę
    -kontrolka silnika świeci na pomarańczowo

    Proszę o konkretne wypowiedzi (forumowiczów znających się na temacie) czy to faktycznie Sonda za katalizatorem jest walnięta?
    Brać sonde używkę działającą / nowy zamiennik za 100zł czy Boscha?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    kolego a nie masz po prostu rozłączonych sond, niby błędy na to nie wskazują ale takie same wartości napięcia przed i za katem to mało prawdopodobne. czy sondy podczas pracy zmieniają napięcia? na pierwszej sondzie napięcie powinno falować między 0,2-0,7V a na drugiej powinno być w miarę stałe na poziomie 0,2-0,4V

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie

    Sprawdzałem wszystkie 3 wtyczki są podpięte, byłem pod autem i przewód od sondy za katem też jest nie naruszony, wiec raczej to nie to. Na odpalonym nie sprawdze, brat wyjechał z lapotopem a drugi raz stacjonarnego nie chce mi się taszczyć do garażu.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 147 105KM
    Postów
    86

    Domyślnie

    Przychalam się do opini kolegi o rozłączonych sondach. Spróbuj przeczyścić wtyki jakimś wd40 lub czymś podobnym. Spróbuj zmierzyć te parametry bezpośrednio na sondzie miernikiem. Jeżeli pokaże to samo - sony nie pracują to masz je do wymiany. Może gdzieś indziej masz przerwę w obwodzie ... Auto może być jeszcze zamulone od przepływki ...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie

    Podpinałem dzisiaj auto pod kompa, sprawdzałem napięcie wszystkich sond. Dwie pierwsze przed katem oscylują w przedziale 0.1-0.8v czyli dobrze, niestety sonda za katalizatorem ani drgnie cały czas 0.45v- czyli padnięta :| Na dniach zamawiam inną.

    A jeszcze jedno pytanko do was, jaki powinien być przepływ powietrza na biegu jałowym, obr nie przekraczające 1000??

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar areyoufine
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kalisz/Ostrów WLKP
    Auto
    156 GTA
    Postów
    347

    Domyślnie

    Sonda za katalizatorem prawdopodobnie do wymiany.

    Indeks: 58006388
    Ilość biegunów: 4
    Długość całkowita [mm]: 2030
    Sonda lambda: Sonda diagnostyczna
    Układ wydechowy: za katalizatorem

    Najlepiej kupić Boscha. Zwróć uwagę na długość przewodu, sam się nadziałem na to. Pytaj sprzedawców o długość kabla, bo niektórzy sprzedają sondy z krótszym przewodem...
    Co do napięcia sond, pewnie sprawdzałeś na nieodpalonym silniku, stąd takie wartości są. Po odpaleniu pokazuje inaczej.

    P.S ogarnij też akumulator bo jego niski poziom naładowania może generować dziwne błędy.
    Ostatnio edytowane przez areyoufine ; 12-04-2013 o 09:32

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie

    Na nie odpalonym silniku wszystkie sondy mają po 0.455v, po odpaleniu dwie pierwsze skaczą od 0.2 do 0.8 a ta za katem nie zmienia napięcia. Co do długości kabla wiem

    Porada, dajcie mi jakieś dobre firmy rolek paska klinowego, gdyż podczas wymiany rozżadu "specjaliści" załozyli mi jakiś chiński zamiennik i teraz spada mi pasek. Rolka wygina się podczas obciążenia (skręcania) i pasek leci w dół...

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    465

    Domyślnie

    Koledzy mam takie pytanko jak myślicie będzie mi prawidłowo pracować sonda ta trzecia za katem po zlutowani kabli ? pytam dlatego ponieważ najechałem na gałąź i przerwał się kabel od tej sondy, pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez CINEKX81 ; 04-06-2013 o 21:46

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Będzie działać jeśli tylko kable dobrze polutujesz. Sonda za katalizatorem (ostatnia) służy tylko do kontroli jego stanu, nie ma wpływu na skład mieszanki. Sam jeżdżę od pewnego czasu na LPG i czasem mi wyrzuca błąd ostatniej sondy. Sprawdzałem, kasowałem, cudowałem - szkoda czasu. Jeśli spalanie jest takie jak przed błędem sondy to można spokojnie to zignorować (tylko pikanie przy uruchomieniu i świecąca kontrolka wkurzają).

    Ja akurat jestem pewien, że sporadycznie się pojawiający błąd mojej sondy za katalizatorem to wynik LPG i tak naprawdę wszystko jest ok.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS
    Postów
    50

    Domyślnie

    Sonda wymieniona, spalanie spadło z 12.5l na 9.5l. Jak narazie wszystko ok. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. Sonda lambda....
    Utworzone przez karol90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2012, 19:06
  3. sonda lambda
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 09:02
  4. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory