Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: pomocy z podłączeniem nowego radia

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    To i ja się podepnę pod temat.
    Mam radyjko JVC mniejsza o to jakie, a problem polega na tym, że radio dopiero włącza się na zapłonie, czyli jak mniemam jest podpięte pod zapłon, a nie pod stałe 12V np. od zapalniczki.
    Ktoś wie co i jak podpiąć żeby działało bez zapłonu? Pamięć normalnie trzyma, wszystko jest tylko brakuje właśnie tego. Nie wiem jaki kabelek podpiąć z którym..

    Pozdrawiam

  2. #22
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    jak wyżej








  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    std - stałe 12V ( żółty/lub pomarańczowy z czerwonym )
    Bociek, chodzi o ten fragment? Czyli że jak to jest? Żółty lub pomarańczowy to są kabelki od czego? Które idą od radia czy samochodu? Czerwony ? Musiałbym cyknąć fotkę

  4. #24
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Od kostki dolaczonej do radia
    jeden jest jako stałe 12V z aku , drugi jako po zapłonie
    sa nawet fotki na ktorych widac spiety zolty i czerwony wychodzace z kostki wpinanej do radia
    Masz chyba opis kabelkow do nowego radia?
    A nawet jak nie to wujek gogle pomoze

    np cyt.
    "

    • +12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, czasem czerwony (znowu Niemcy) a nawet pomarańczowy (Pioneer). Ten przewód powinien być podłączony także bezpośrednio do akumulatora ale do klemy plusa. Ponieważ często radio nie ma pamięci nieulotnej (np. radia Pioneer, Kenwood, Sony) to jeżeli przewód ten zostanie połączony w miejscu gdzie plus jest tylko po włączeniu zapłonu to po każdym wyłączeniu stacyjki będą ginąć zapamiętane stacje radiowe, ustawienia korekcji (Kenwood), czy też radio będzie się zakodowywać. Takie podłączenie gwarantuje uzyskanie właściwej mocy wyjściowej wzmacniacza w radiu (najczęściej z tego złącza zasilane są w nowych radiach końcówki mocy) oraz będzie możliwe otwieranie się radia z zabezpieczeniem typu MASK. Połączenie najlepiej zrealizować kablem (linka) o średnicy minimalnej 1,5 mm.
    • + 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj czerwony przewód ale to nie jest reguła (producenci "krzak" stosują czasem pomarańczowy) . Producent zaleca podłączenie tego kabelka w miejscu gdzie +12 V pojawia się po włączeniu stacyjki. Rozwiązanie to nie jest najlepsze w przypadku gdy słuchamy muzyki na postoju (zapłon musi być włączony a kluczyki w stacyjce). Ja osobiście preferuję albo połączenie tego kabla z +12 V podtrzymanie albo indywidualne połączenie z klemą dodatnią


    - - - Updated - - -

    czyli tak w skrócie :
    dowiedzieć się który masz acc a który bat , spiąć je razem , wpiąć pod bat. w aucie
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 02-09-2013 o 09:33








  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Dzięki jutro rano będę kombinował

    Wysłane z mojego onetouch EVO7 za pomocą Tapatalk 2

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pako1
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8T.S. 2002/03r
    Postów
    31

    Domyślnie

    Cześć. Nie będę zakładał nowego tematu bo mam podobny problem. Dostałem używane Sony CDX-F5500. Mam tą przejściówkę na kostki. Podpiąłem kostki tylko anteny nie bo muszę dokupić przejściówkę. Po włączeniu zapłonu słychać że napęd się kręci ale radio się nie włącza. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?

    EDIT: Głupota nie boli. Nie zauważyłem że z kostki wypadł czerwony kabel Muszę tylko znaleźć gdzieś takie ząbki które są w tej kostce, bo wypadł z kabla.
    Ostatnio edytowane przez Pako1 ; 22-11-2013 o 13:59

Podobne wątki

  1. [159] Problem z podłączeniem radia
    Utworzone przez lukas83 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 27-02-2019, 17:29
  2. Kabel ELM 327 problem z podłączeniem
    Utworzone przez jedker w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-11-2015, 21:41
  3. Pytanie o podłączenie nowego radia do Alfy 147 po liftingu.
    Utworzone przez Adam K. w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-08-2015, 14:17
  4. pomocy brak anteny od radia
    Utworzone przez grzegorz543 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 12:58
  5. Problemy z podłączeniem ELM 327 usb diag...
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2011, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory