Strona 152 z 183 PierwszyPierwszy ... 52102142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,511 do 1,520 z 1826

Temat: Zaślepienie EGR

  1. #1511
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Bo to znajomy z GreenPeace

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #1512
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Bo to znajomy z GreenPeace

    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #1513
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    Ostatnio Bellina zachowała się dwa razy dziwnie, gdyż na rozgrzanym silniku zgasła na wolnych obrotach. W ostatnim czasie dwa razy zauważyłem też, że puściła spory dymek przy przyspieszaniu nawet z niskich obrotów. Przegadałem temat ze znajomym, który ma spore doświadczenie w temacie silników JTD i powiedział, żeby spróbować przeczyścić EGR a jak nie pomoże to go wymienić. Zaślepienie na dłuższą metę podobno tylko zaszkodzi, choć widzę, że wiele osób tak rozwiązuje problem z EGR.
    Przerabiałem temat czyszczenia EGR całkiem niedawno i powiem, że moim przypadku były to pieniądze wydane w błoto. Po czyszczeniu było jeszcze gorzej jak wcześniej. U mnie EGR powodował poszarpywanie silnika przy delikatnym przyspieszaniu. Po czyszczeniu EGR, szarpanie przemieniło się w turbo dziurę. Zaślepiłem na próbę EGR całkowicie i pozbyłem się problemu. Tzn. pozostał problem kontrolki silnika na desce
    Ale chętnie się dowiem co dokładnie miał na myśli kolega twierdząc, że zaślepienie EGR na dłuższą metę zaszkodzi silnikowi. Na dłuższą metę to zaszkodzi jego obecność, czyli zabity sadzą kolektor,klapa gasząca oraz czujnik ciśnienia. Z plusów o jakich czytałem nt. obecności EGR to jedynie:

    1. Ekologia (mniejsza emisja tlenków azotu)
    2. Szybsze nagrzewanie się silnika (nie wszyscy to potwierdzają)
    3. Mniejsze spalanie (nie wszyscy to potwierdzają)
    4. Obniżenie temperatury spalin

    Żaden z powyższych punktów nie wydaje mi się istotny z punktu widzenia - uszkodzenie silnika z powodu usunięcia EGR.
    Ostatnio edytowane przez Casio ; 17-07-2015 o 15:45

  4. #1514
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Panowie, każdy chwali zazwyczaj to, co sam u siebie zastosował.
    @sdero, Ty chwalisz to, co sam wszystkim oferujesz, więc też Twoje zdanie jest dla mnie wartościowe, ale czy masz na pewno 100% racji? Czy przypadkiem temperatura spalin dzięki zaworowi EGR na zimnym silniku nie osiąga szybciej optymalnych wartości, zwłaszcza w zimie?
    Oczywiście, czyszczenie nie zawsze zda egzamin i pomaga jedynie wymiana zaworu na nowy, ot wielka filozofia... Wg mnie jak tylko mogę reanimować to, co było fabrycznie to będę działał, jak nie zda egzaminu to będę się zastanawiał, czy nie zaślepić itp. patenty.

    Także szyderę zostawcie dla siebie, każdy dba o auto jak uważa za stosowne. JA nie oszczędzam, trzeba będzie wydać kilka stówek na wymianę to dam i tyle.

    P.S. Mój znajomy jest dość poważaną osobą w koncernie Fiat'a, pisze programy do silników różnych koncernów i z głowy podaje idealne wartości kątów zawieszeń dla konkretnego zawieszenia dla danego modelu AR... Więc dla mnie jest autorytetem w tym temacie i za Wasze komentarze podziękuję

    Pozdrowionka,
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  5. #1515
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    Czy przypadkiem temperatura spalin dzięki zaworowi EGR na zimnym silniku nie osiąga szybciej optymalnych wartości, zwłaszcza w zimie?
    nie prawda

  6. #1516
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    GrzesiuŻar ... Niech twój znajomy przeanalizuje mapę silnika to wyciągnie jeden wniosek. Ekologia diesla to dobra kasa. Kropka.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #1517
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    P.S. Mój znajomy jest dość poważaną osobą w koncernie Fiat'a, pisze programy do silników różnych koncernów i z głowy podaje idealne wartości kątów zawieszeń dla konkretnego zawieszenia dla danego modelu AR... Więc dla mnie jest autorytetem w tym temacie i za Wasze komentarze podziękuję
    Temat wolniejszego nagrzewana się silnika po wycięciu EGR był poruszany wielokrotnie. Z tego co czytałem, różnice są pomijalne, ale prawdę powiedziawszy nie wiem czy ktoś wykonał miarodajne próby przed i po wycięciu EGR.

  8. #1518
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    setny raz to samo
    jak jest normalnie egr to spaliny przechodzą przez wymiennik i podgrzewają płyn chłodniczy (tylko kiedy egr otwarty)
    jak zaślepiony to tego nie ma, teoretycznie spowalnia to nagrzewanie silnika

    ale
    spaliny w dolocie rozrzedzają powietrze w mieszance, bo je podgrzewają, zmniejsza to temperaturę spalania
    gdy egr zaślepiony to temperatura spalania jest wyższa, silnik szybciej się nagrzewa

    ostatecznie mamy remis i nie powinno być różnicy w szybkości nagrzewania się silnika
    dodając że egr "podgrzewa" płyn spalinami tylko kiedy jest otwarty to mamy nawet przewagę zaślepienia (jeżeli chodzi tylko o tempo nagrzewania)

  9. #1519
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    @sdero, Ty chwalisz to, co sam wszystkim oferujesz, więc też Twoje zdanie jest dla mnie wartościowe, ale czy masz na pewno 100% racji? Czy przypadkiem temperatura spalin dzięki zaworowi EGR na zimnym silniku nie osiąga szybciej optymalnych wartości, zwłaszcza w zimie?
    Kiedyś przytaczałem w tej sprawie wiele argumentów, tekstów i wykresów z dokumentacji technicznej i naukowej aby obalić wszelkie "widzi mi się" i "forum legends". Nie mam siły walczyć i przytaczać tego przy każdej dyskusji. Zapewniam cię, że wpływ negatywny jest żaden, a pozytywny jest jak najbardziej. Chyba, że pod uwagę bierzemy ekologię.

    mac!ek - świetnie to ująłeś i w skrócie. Widzę, że masz jeszcze siłę tłumaczyć Bo chyba nawet w tym temacie było to rozważane.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 20-07-2015 o 10:27
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #1520
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Bo chyba nawet w tym temacie było to rozważane.
    chyba z 46 razy

Podobne wątki

  1. [159] zaślepienie nowego egr
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 16-08-2016, 18:53
  2. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Dziubek99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 21:37
  3. Zaślepienie egr!
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:59
  4. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez grafex w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 06:20
  5. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory