Strona 115 z 183 PierwszyPierwszy ... 1565105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125165 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,141 do 1,150 z 1826

Temat: Zaślepienie EGR

  1. #1141
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post

    Podaj numer błędu jaki odczytałeś.
    Chyba muszę zmienić wątek. Egr, egr a tutaj

    P2A00
    P010F krytyczny
    P2626

    Myślę, że w dziale zrób to sam znajdę coś o wymianie przepływomierza. Czy w ogóle dam radę? Wcześniej przeczytałem, że jest to u mnie gdzieś pod akumulatorem, no i tylko bosch. Jakby ktoś miał jakiegoś sprytnego linka do pożytecznych informacji, byłbym wdzięczny.

    Najgorsze, że na weekend potrzebuję sprawny samochód. Tak się zastanawiam czy jednak nie są to problemy z egr, przecież poprzednio też mi się zapalała kontrolka check engine, a po czyszczeniu egru gasła. Błąd powinien zostać w ecu! Sam nigdy nie kasowałem nic, a w ASO unikałem podpinania. Więc dlaczego nie ma śladu po błędach 404 lub 1238?

    Ewentualnie ten FS-249 (lub 0 281 002 980, 0 280 218 120, 0 281 002 792, 7.22701.08.0) będzie pasować? Opisy nie są jednznaczne.
    Ostatnio edytowane przez ffranek ; 13-02-2014 o 08:32

  2. #1142
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    Jak już czyścisz ten EGR to nie wkładaj go tylko wcześniej koniecznie sprawdź czy dobrze działa i czy się nie zawiesza. To konieczność przy czyszczeniu, nie dokładne domkniecie się zaworu może narobić sporo problemow jak masz DPF. A wystarczy cewkę podpiąć pod 12V i skontrolować pracę tego ustrojstwa (sworzeń elektromagnesu powinien się lekko dać wciskać i samoczynnie bez problemów wysuwać jak się zacina to jest zardzewiały). Wykonaj kilka -kilkadziesiąt cykli otwierania i zamykania. Jak jest ok to jeden problem wyeliminowany. Cała operacja nie zajmie więcej niż godzinę łącznie z pyfkiem

  3. #1143
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    Dzięki za radę. Nigdy już inaczej na pewno nie będę robił.
    Ale co z bieżącymi błędami?

  4. #1144
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    Ja bym je skasował i sprawdził czy pojawią się ponownie.

  5. #1145
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał ffranek Zobacz post
    Chyba muszę zmienić wątek. Egr, egr a tutaj

    P2A00
    P010F krytyczny
    P2626
    .
    P010F to "niezgodnośc mas powietrza" i nie chodzi o przepływomierz, a o EGR. Elektromagnes jest w porządku, a tylko trzpień się zawiesza.
    Pozostałe błędy to sonda lambda. Prawdopodobnie całkowicie padła.

    - - - Updated - - -

    Zobacz czy czasem sonda nie jest rozpięta lub jej kabel nie jest uszkodzony.
    Z P010F poradzisz sobie wyłączając EGR programowo.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1146
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    A już se w brodę plułem, bo na jesień wymieniałem olej i zawsze wymieniam filtr powietrza, a tym razem tego nie zrobiłem. No i se pomyślałem, że mnie pokarało i przepływomierz szlak trafił.

  7. #1147
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Okolice Lublina
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 140KM FL IX 2004 progression + OPCJA
    Postów
    26

    Domyślnie

    Mam pytanie do was, zakupiłem alfe 1.9 jtd 140km i świecił check, skasowałem błąd i pojawił się ponownie. Postanowiłem więc zajrzeć do Egr-a, ku mojemu zdziwieniu po odkręceniu znalazłem blaszkę po piwie, czyli zaślepiony. Przeglądając tematy zaślepienia, znalazłem informację, że nie wolno zaślepiać w multijet całościowo dolotu spalin, więc postanowiłem dorobić blaszkę już grubszą oczywiście i wywierciłem jeden otwór wiertłem 8mm, po założeniu skasowałem błąd i już się nie pali check. Mam tylko pytanie Fiat wypuszcza zaślepki na na 4 śruby kwadratowe, ja zaślepiłem od spodu na rurce karbowanej przykręconej do egr-a, czy może tak być zaślepione? Wydaję mi się że tak jest lepiej, bo za egr-em to spaliny zatrzymywałyby się w samym zaworze i mogłoby go z czasem zapiec. Mogę tak zostawić, czy raczej zastosować tą drugą zaślepkę?

    I drugi punkt: Zawór oczywiście stał, ale nie część mechaniczna tylko trzepień elektrozaworu, rozruszałem go podawałem napięcie i niby pracuje, tylko że po odślepieniu jak przycisnę alfę, to puszcza trochę czarnego dymu, szczególnie na wyższych obrotach, więc wychodzi na to że jest nieszczelny zawór, ale wolę tak jeździć bo samochód jest łagodniejszy i cichszy, a i jak był zaślepiony check się palił ale od 1500obr rwał że na 3 biegu asr mrugał, teraz dopiero 0d 2000obr rwie a wcześniej jak depnę to go muli wychodzi na to że trzeba nowy zawór nie?

  8. #1148
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Łagodniejszy i cichszy ? Rozumiem, że kolega ma nie Alfę ale coś z VAG-a TDI 1.9, bo tam po zaślepieniu były takie efekty.

    A tak na marginesie, to trzpień elektrozaworu jest właśnie częścią mechaniczną.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 15-02-2014 o 17:50
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #1149
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Olej nowy zawór i wszelkie kombinacje. Jest na forum kilka osób, które wycinają programowo EGR. Taniej będzie i korzystniej Tylko jedz do tych polecanych a nie przysłowiowego pana Zbyszka za rogiem

    Kupiłem swoją ALfę. Wymyłem EGR i chciałęm kupić uszczelkę nową. Uszczelka (ta prostokątna) do 16V miałą formę blaszki z czterema otworami (nawet po VIN tak wychodziło, że idzie blacha z otworami).

    Mi kot zrzucił ze stołu EGR. Rozwaliła się kostka w którą wkładamy wtyczkę. Zablokowałem na amen (musze sprawdzić czy na pewno ) trzpień i ciesze się bezproblemową jazdą Błedu na desce nie ma, pewnie w kompie jest ale to już mnie mało interesuje

  10. #1150
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Okolice Lublina
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 140KM FL IX 2004 progression + OPCJA
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Łagodniejszy i cichszy ? Rozumiem, że kolega ma nie Alfę ale coś z VAG-a TDI 1.9, bo tam po zaślepieniu były takie efekty.

    Nie w środku jak ja się rozgrzeje jest różnica jest no tak jakby to nazwać bardziej łagodny, na zewnątrz tego nie słychać nie ma róznicy, ale w środku w kabinie jest.

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    A tak na marginesie, to trzpień elektrozaworu jest właśnie częścią mechaniczną.
    A ja dzielę to na dwa elektrozawór i częśc mechaniczna z talerzykami

    LUKASS ale nie wycinałeś programowo? Boje się komuś to powierzać, bo wiesz jak czasami bywa pochrzani coś w mapie i potem się męcz. U mnie też trzepień był zablokowany w pozycji wciśniętej, a na 4 śrubach blacha po piwie siedziała. Tylko że bład na desce po kasowaniu się palił, jakby nie ten błąd to bym jeździł z zaślepionym, chociaż błąd jak błąd mało widoczny tylko wyświetlacz Go to Dealer i to pikanie.

Podobne wątki

  1. [159] zaślepienie nowego egr
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 16-08-2016, 18:53
  2. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Dziubek99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 21:37
  3. Zaślepienie egr!
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:59
  4. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez grafex w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 06:20
  5. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory