Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Brak obiegu. Zamkniety termostat TS?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wiluxx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    TKN
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    119

    Domyślnie Brak obiegu. Zamkniety termostat TS?

    No i padł chyba u mnie termostat? brak obiegu, rura od termostatu po przekroczeniu temp. otwarcia zimna. czyli wnioskuje że zamknął się na amen, czy jest jakiś magiczny sposób żeby sprawić żeby się otworzył (oczywiście po za wyminą) żebym mógł bezpiecznie dojechać bez przegrzania silnika na jego wymianę.
    AR 156 1.8 TS '98 MOD0.66 SportPack 3 + LPG STAG-4 plus + MJ

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Według mnie nie ma takiego sposobu. Jeśli masz tylko mały obieg to nie ma wyjścia - albo wymienisz termostat na drodze, albo musisz dojechać do warsztatu na lince holowniczej, albo o własnych siłach, robiąc przerwy na ostygnięcie silnika.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    To raczej padła pompa wody - taka awaria termostatu to rzadkość.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wiluxx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    TKN
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nom też biorę to pod uwagę, bo na FV z serwisu od wymiany rozrządu jakie dostałem od poprzedniego właściciela nie ma wymiany pompy wody. Dodam że przed tym faktem, termostat działał prawidłowo, a stało się to jak sprawdzałem pod kompem przepływomierz, kilka przegazówek do odcięcia zapłonu i nagle temp. rośnie rośnie i wentylator szaleje a temp. doszła do 120 st. więc może wtedy pompa mogła nawalić
    AR 156 1.8 TS '98 MOD0.66 SportPack 3 + LPG STAG-4 plus + MJ

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    A sam jak zmieniałes to czemu nie wymieniłeś?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wiluxx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    TKN
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    119

    Domyślnie

    ale o to chodzi że po zakupie nie robiłem rozrządu bo miał dopiero 10 tyś przejechane, teraz się za niego zabieram, zrobię cały z wariatorem bo on też już daje o sobie znać.
    AR 156 1.8 TS '98 MOD0.66 SportPack 3 + LPG STAG-4 plus + MJ

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To raczej padła pompa wody - taka awaria termostatu to rzadkość.
    A możesz coś więcej napisać na temat awarii pomp. Bo przyznam, że wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby wirnik poluzował się na wałku lub żeby jego łopatki uległy zużyciu - zwykle pada łożysko lub uszczelnienie, ale to nie ma wpływu na pompowanie płynu.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Awarie pompy wodymożna podzielić na dwie grupy:
    -awarie łożysk i uszczelnień (groźne dla paska rozrządu)
    -awarie talerzyka/wirnika pompy (szczególnie tych wykonanych z tworzywa)
    Te drugie powodują obracanie się wirnika wokół ośki (często wirnik pęka) i przy większych prędkościach obrotowych pompa nie przetłacza cieczy. Ta usterka jest wręcz typowa w starszych V6, bo później zastąpiono plastikowe talerzyki metalowymi
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dzięki za info - też tak myślałem. Może te plastikowe elementy są dobre, ale ja specjalnie nie mam do nich przekonania. Ciekawe, jakie pompy były montowane w TS, pewnie też z plastikowymi wirnikami. A już najbardziej byłem zdumiony, jak kiedyś rozebrałem rozrusznik w swoim samochodzie i zobaczyłem, że wieniec w przekładni planetarnej też jest z plastiku.

  10. #10
    czapka
    Gość

    Domyślnie

    Pompa jek padnie to i tak jest obieg wody tzw. grawitacyjny. Fakt, że on nie wystarczy ale w połączeniu z ogrzewaniem na maxa i spokojną jazdą do warsztatu można dojechać.

Podobne wątki

  1. [159] Alfa 159 zapchany DPF i problem z przepustnicą (otwarty/zamkniety)
    Utworzone przez $ledziu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 21-11-2015, 21:52
  2. Brak ogrzewania - Termostat? czy czujnik termostatu?
    Utworzone przez bartekcivic w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-09-2011, 10:15
  3. Nie działa obieg zamkniety powietrza
    Utworzone przez lukas2602 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-03-2010, 10:08
  4. [145] obieg otwart/zamkniety
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-01-2010, 16:34
  5. [145] Obieg zamkniety
    Utworzone przez williamdrake w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2008, 18:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory