Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 79

Temat: nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

    postanowiłem dotrzeć do biuletynu serwisowego, który opisuje bolaczkę naszych alf i środki zaradcze.
    - nagminna choroba alf 156 TS to nieregularna praca silnika, falowanie, kołysanie, wahania występujące w poniższych warunkach:
    1- w fazie rozruchu, nagrzewania silnika
    2. faza sterowania na biegu jałowym nagrzanego silnika.
    Jako przyczynę techniczną biuletyn podaje niewłaściwe oprogramowanie centralki ECU.

    A. - rozwiązanie jakie zastosowano w produkcji to zamontowanie nowej centralki ECU
    silnik 1.6 TS od numeru podwozia 89754.
    silnik 1.8 TS od numeru podwozia 1126393
    silnik 2.0 TS od numeru podwozia 90149.

    B. - silniki 1.8 TS oraz 2.0 TS z jednym czujnikiem temperatury płynu chlodzącego , czyli silniki o numerach mniejszych niz odpowiednio 1040269 oraz 1045141 dla silnika 2.0 należy poddać procesowi uaktualnienia oprogramowania.
    silnik 1.6 TS wersja oprogramowania 001, 012 uaktualnić do wersji 0.23 ( 46768465)
    silnik 1.8 TS wersja oprogramowania 002, 013, 024 uaktualnić do wersji 0.35 ( 46768469)
    silnik 2.0 TS wersja oprogramowania 002, 013, 024 uaktualnić do wersji 0.46 ( 46768470).

    C. uaktualnienia oprogramowania nie należy dokonywać w ECU dla wersji 011, 022, 033, 044, 055, 066 które to wersje są przewidziane dla silników 1.8 TS, 2.0 TS z podwójnym czujnikiem temperatury płynu chlodzącego.

    - po lekturze tego dokumentu nasuwają się od razu pytania
    - jeśli ktoś ma silnik 1.8 TS <2.0 TS > z podwójnym czujnikiem temperatury ( vin > 1040269 ) oraz wersję ECU z oprogramowaniem 0.24 , czy musi, powinien uaktualnic wersję oprogramowania do zalecanej wersji 0.35 < 0.46 >.
    - może ten brak nowej wersji jest pra-przyczyną choroby naszych alf ?
    - chciałbym, aby się wypowiedzieli ci , którzy mają nowsze wersje oprogramowania i mają lub nie, te same problemy co my.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mielec
    Auto
    ar159 1,9jtdm 150
    Postów
    326

    Domyślnie

    Ja mam nr 1079087 faluja mi obroty podczs dotaczania do swiateł na "luzie"/ sprzęgle + hamulec. jutro sprawdze jaki mam prog.


    pzdr Adam

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej moja wersja oprogramowania ( 0.24 ).
    - numer rysunku to : 46739436, czyli starsza wersja oprogramowania.

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    maserati
    Gość

    Domyślnie

    podaję swoją wersję softu:
    http://img179.imageshack.us/img179/2844/swver.jpg

    wygląda na zaktualizowaną wg. tego co przytoczył bubu.

    ja też mam "dziurę" przed 3 tyś obr. przez kilka pierwszych przyspieszeń..

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie bardzo wiem jakie mam ECU, ale motor w mojej Alfie pochodzi z roku 2002. Jest to 1.8 T.S. 140KM i żadne z powyżej opisanych problemów nie występują.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dziura to całkiem inna sprawa, choc tez wkurzająca.
    - upgrade pomaga wg. tego biuletunu tylko na
    " nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )".
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159 2.0 JTDM jest, 166 2.0 TS było- poszło w dobre ręce
    Postów
    40

    Domyślnie

    Witam
    Nie wiem czy sprawa tyczy sie również AR 166 - ale u mnie w/w problemy również występują (zwłaszca lekkie "falowania obrotów" do osiągnięcia temp. 90 st. - później jest dużo lepiej). Z opisu wynika, że mam 2 czujniki i centralkę której nie należy aktualizować (a szkoda.
    Pozdrawiam

  8. #8
    maserati
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - dziura to całkiem inna sprawa, choc tez wkurzająca.
    - upgrade pomaga wg. tego biuletunu tylko na
    " nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )".
    No to ja czegoś takiego chyba nie doświadczam.
    Czasem, prócz "dziury", występuje drobne falowanie podczas wysprzęglania, ale o to podejrzewam sondę bądź nieszczelny/zapchany wydech.

  9. #9
    lysy1234
    Gość

    Domyślnie

    SIEMA!BUBU mozesz mi powiedziec co to jest ten upgrade?z tego co zrozumialem chodzi tu o uaktualnienie oprogramowania lub w tym pierwszym pzrypadku wymiana ECU...tak?mam u siebie (166 2.0TS 99r)wlasnie problem z falujacymi obrotami do czasu nagrzania sie silnika...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wg. biuletynu tylko sie wymienia oprogramowanie.
    - nowsze ECu było juz montowane w fabryce.
    - problem w tym że wg. biuletynu software wymieniamy tylko w samochodach z jednym czujnikiem temperatury !!!.
    - auta z dwoma czujnikami temperatury powinny mieć zainstalowaną centralkę z nowszym oprogramowaniem i według tych informacji te problemy nie powinny u nich wystapić.
    - biuletyn powołuje sie także na wczesniejsza akcję wymiany oprogramowania w ECU, być może że wtedy te inne alfy ( dwa czujnki temepratury ) były aktualizowane podczas kolejnych wizyt w ASO.
    - biuletyn jeszcze wskazuje że przed wymiana oprogramowania sprawdzić, czy czasem powodem problemów nie są : cewki, oryginalność świec, zaolejenie przepustnicy.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 14-08-2009 o 06:58
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 18:14
  2. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43
  5. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory