Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Ogrzewanie auta + temperatura silnika

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie Ogrzewanie auta + temperatura silnika

    Witam,

    od wczoraj zauważyłem pewien jak dla mnie śmieszny problem.

    Wszystko było dobrze (dodam tylko, że termostat mam do wymiany bo silnik nagrzewał się tylko w korkach).


    A tu nagle wczoraj włączam pokrętło nad włącznikiem klimy na max czerwoność, (klima wyłączona). Nawiew na pozycje 1-2 (zmieniałem) a tu wydobywa się zimne powietrze O_o i nagle silnik osiąga temperature 110 stopni.... gdy daje nawiew na pozycje 0.... to bardzo lekko ale można poczuć że leci ciepło z nawiewu. A temperatura silnika (lub cieczy chłodzącej jak kto woli) spada do 60 stopni.

    I ciągle to samo... dziś sprawdze czy znowu to samo... gdy podczas nawiewu poziom 1-2 zmienie temperature z ciepłego na zimne to... idzie odczuć że jest troche zimniejsze.
    Dodam że oczywiście nawiew włączyłęm po 10 minutach jazdy więc już dawno wszystko powinno lecieć jak należy.

    No i pytanie cóż to może być? panel się rozstroił i będzie trzeba go wymienić lub naprawić? czy może coś innego?


    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    zacznij od wymiany termostata i dobrego odpowietrzenia układu chłodzenia.. później sprawdź czy ogrzewanie działa jak należy...
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Termostat będzie wymieniany 12 Października.

    Wczoraj dochodziło prawie do 130 stopni, łopatologicznie zajrzałęm pod maske... węże które prowadzą do chłodnicy były zimne :> ... pomyślałem sobie że albo termostat się zaciął i jest ciągle zamknięty albo nie ma płynu chłodniczego... chociaż 2 dni temu dolewałęm do pełna. Jako że było ciemno to nie mogłem sprawdzić ale dolałem płynu... lałem... lalem ... i ciągle w zbiorniku nie widzialęm aby coś drgneło (zbiornik mam zawapniony że tak to nazwę i ciężko zobaczyć czy jest płyn).


    Dziś sprawdzę to dokładnie.

    Ale czy zamknięty termostat lub brak płynu chłodniczego może wpływać na to co jest mojej Belli? tj brak ogrzewania? (bo to że silnik dochodzi do dużej temperatury to wiadomo )
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    No to szykuj się na wymianę chłodnicy albo uszczelki pod głowicą
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Kurde, niezbyt super. Już i tak 12stego robię rozrząd, filtry, oleje, termostat i diagnostyke w każdą strone to troche wydatku jest.

    Mógłyś mi opisać co uszczelka pod głowicą może mieć z tym wspólnego? jak to rozpoznać czy to może być jej przyczyna i jakie są koszta nowej + robobocizny?

    To samo ma się chłodniczy tzn chodzi mi o ceny nowych i wymiany?


    Być może jest to chłodnica albo tylko wąż dolny albo jakiś korek. Bo tak jakby z tamtąd wieczny wyciek widziałem lekki ale był... więc albo to dziurka w chłodnicy albo wąż źle dopięty gdy ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy (którego i tak prawie nie było).


    Tak wypytuję dokładniej bo chce na przyszłość schematycznie wiedzieć co ma się do czego itp przeczytałem już 1/4 fora ale pytania od siebie wprost są znacznie bardziej dosadne.

    No i jeszcze jedno pytanie... jak działa ogrzewanie w Bellach naszych? skąd to pobiera że nie mam ogrzewania? Myślałem zawsze że od "ciepłości" silnika leci na komore poprostu... no ale coś mi tu nie gra bo skoro silnik ma 110 stopni to powinno grzać jak szalone ;>
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    No to będzie problem ... Zacięty termostat plus zapowietrzanie układu, jak dla mnie przy tylu przegrzaniach silnika których dokonałeś zwłaszcza przy dieslu już po uszczelce pod głowicą. Schemat prosty, uszczelka puszcza kompresje w układ chłodzenia, stąd zapowietrzanie układu. Zmień ten termostat, zalej płyn, odpowietrz układ chłodzący i nie rób chwilowo tego rozrządu, pojeździj i zobacz jak zachowuje się auto, czy znowu się nie zapowietrza chłodzenie, czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli występuje problem nadal to wraz z rozrządem zrywaj głowice, niech splanuja i zmienia uszczelkę pod głowicą..
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    CZyli innymi słowy niezbyt fajnie może być...

    Problem w tym że wymiane rozrządu, filtrów i termostatu mam już umuwioną itp także wymienie to. Pojeżdze i zobaczę... miejmy nadzieje że to tylko dziurawa chłodnica bądź źle dociśnięty wąż


    Mógłbym niby odrazu do tej wymiany zamówić wymianę uszczelki pod głowicą... ale po co robić to w ciemno kiedy nie wiadomo czy to napewno to...

    Przegrzań silnika nie dokonałem dużo... przed wczoraj tylko chwilę tj 10 minut i wczoraj 15 minut... tylko gdy zapała się czerwona lampa odrazu robiłem co należy by temperatura spadła. Więc ostrzeżenie ciepłości przez te dwa dni trwały co najwyżej 3-4 minuty nie więcej a tak to ciągle 100-110 stopni


    A też czemu nie wymieniać rozrządu? ma to coś do siebie z uszczelką? czy chodzi tylko o koszta robocizny?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  8. #8
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    oj kolego/koleżanko. temperatura w diezlu powinna cały czas oscylować w granicach 85 90 stopni plus minus 5. jeśli piszesz że masz ciągle 100 lub 110 to musze cię zmartwić ale to już jest przegrzewanie silnika. To że po włączeniu grzania auto ci gotuje (130 stopni) to wina termostatu nie puszcza obiegu z chłodniczki ogrzewania. silniki diezla sa strasznie czułe na skoki temperatur więc trzeba jak najszybciej pozbyć sie problemu z termostatem i z wyciekającym plynem.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Dodatkowo jak przy włączonej klimatyzacji silnik łapie ci temperaturę to masz na 100% do wymiany presostat
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Największy ból to to że nie wiem do końca co jest grane...

    12stego mam umówioną wymianę rozrządu, filtrów, oleju, termostatu. Pojeżdze i zobaczę co dalej... muszę zlokalizować gdzie jest dokładnie wyciek płynu może to tylko z jakiegoś korka pod chłodnicą lub wężyka... jeśli chłodnica to wymienie.

    Zna ktoś sposoby na sprawdzenie czy uszczelka pod głowicą jest w dobrym stanie? takie że to nazawe "domowe sposoby" ?

    Maciek-156 nie używałem teraz te dwa dni klimatyzacji, ale wcześniej co użyłem to silnik temperatury nie łapał jeśli o to chodzi. Zresztą ciężko miał z łapaniem temperatury bo termostat ciągle otwarty co dawało temp 50-60 max.

    Kolejna sprawa to wentylator... włącza się dopiero przy 110 stopniach na moje oko. a gdy tylko wyłacze silnik i kluczyk to odrazu się wyłącza (a podobno powinnien jeszcze bezwładnie pochodzić troche sam)

    Cóż przyszły ciężkie czasy ale myśle że na spokojnie wszystko uda się rozwiązać i będzie jak dawniej
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podobne wątki

  1. [159] Ogrzewanie postojowe silnika 1,9 JTDm: Calix czy DEFA?
    Utworzone przez depalma w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-11-2017, 12:00
  2. Pomocy !!ogrzewanie, temp silnika, wspomaganie, i stuki
    Utworzone przez lukas1989 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 13:23
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  4. Niska temperatura silnika, słabe ogrzewanie...
    Utworzone przez neo_1324 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 19:33
  5. słabe ogrzewanie i temperatura silnika
    Utworzone przez ZimnyLech w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 10:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory